Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید جودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بافت فرسوده دوگنبدان یکی از بافت هایی بوده که از قدیم آرزوی تحول در آن را داشتیم.

وی بیان کرد: ۴ سال پیش برنامه ریزی برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان به عنوان پایلوت صورت گرفت.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه در ابتدا جهت اجرای تحول در بافت فرسوده گچساران‌ نگرانی وجود داشت، تصریح کرد:  خوشبختانه با همت بسیار خوب مردم دوگنبدان نگرانی‌ها مرتفع و این اقدام به صورت پایلوت در قالب یک کار نو و خوب در کشور انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جودی عنوان کرد: مردم با همت پای کار آمده و ما هم به عنوان وظیفه از آنها در اجرای این طرح حمایت کردیم هر چند متاسفانه  گرانی‌ها باعث کند شدن کارها شد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر با این‌ میزان‌ مبلغ تسهیلات و کمک بلاعوض که در اختیار مردم برای بازسازی و نوسازی منازل قرار می‌گیرد آنها نمی توانند خانه های خود را به سرانجام برسانند.

جودی بیان کرد: امید می رود تا بازنگری مجددی برای میزان‌ تسهیلات و کمک بلاعوض انجام شود.

وی افزود: از ۳ هزار واحدی که به عنوان هدف اولیه در طرح بازسازی و نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان انتخاب شده بود افزون بر یک هزار و ۷۰۰ واحد به بهره برداری رسید و ۴۵۰ واحد نیز در دست اقدام است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور با عنوان اینکه باید تلاش شود تا مابقی واحدها نیز بازسازی و نوسازی شوند، ادامه داد: بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان یک‌ مدل نمونه در این حوزه در کشور بوده که تاکنون در هیچ جای ایران اسلامی این کار وجود نداشته است.

جودی اضافه کرد: در بافت فرسوده  کشور در چابهار ۲ هزار و ۵۰۰ واحد، زاهدان ۱۰ هزار واحد و دوهزار واحد در مشهد به عنوان پایلوت انتخاب شدند. 

وی گفت: در کار بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور باید کار فرهنگی آغاز شود تا مردم بهتر به اجرای آن کمک کنند.

مدیرکل  بازسازی بنیاد مسکن کشور اظهار کرد: در شهرهای زاهدان ، چابهار و مشهد بازسازی و نوسازی بافت فرسوده از سال گذشته آغاز شده و تعداد کمی تا کنون در این‌ مناطق به بهره برداری رسیده است.

جودی عنوان کرد: عمده کار ما در بافت فرسوده دوگنبدان تکمیل یک هزارو ۷۰۰ واحد می باشد.

وی اضافه کرد: در سالجاری یک میلیارد ریال تسهیلات و ۳۰۰ میلیون ریال نیز بلاعوض برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازسازی تسهیلات بافت فرسوده مسکن بازسازی بنیاد مسکن کشور بازسازی و نوسازی بافت بافت فرسوده دوگنبدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند

ایسنا/یزد مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به بهره برداری از ۳۰ مدرسه نیمه تمام استان تا مهر ماه امسال، گفت: مدارس نیمه تمام و فرسوده استان با کمک اعتبارات دولتی، ظرفیت‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در حال تکمیل است.

«محسن کاظمی» ضمن تبریک هفته معلم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس آمارهای کشوری به طور متوسط ۲۰ درصد از مدارس کشور و استان یزد فرسوده هستند که نیاز به تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی دارند که بر همین اساس ۳۰۰ مدرسه در استان فرسوده و نیازمند مرمت، مقاوم سازی یا نوسازی هستند.

وی سیاست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در دوره کنونی را اجتناب از ایجاد طرح‌های جدید و اهتمام به تکمیل طرح‌های نیمه تمام این حوزه ذکر کرد و گفت: بر همین اساس نیز طی ۱.۵ سال گذشته تعداد ۳۰ مدرسه بهره برداری شده و تلاش داریم تا قبل از آغاز مهرماه سالجاری ۳۰ مدرسه دیگر را نیز آماده بهره‌برداری کنیم.

کاظمی تعداد مدارس نیمه تمام استان در حال حاضر را حدود ۱۰۰ باب مدرسه اعلام کرد و گفت: البته در برخی بافتهای جدید شهری نیز تعدادی مدرسه در حال ساخت داریم.

وی اعتبار تجهیز، تعمیر و ساخت فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی نوسازی مدارس استان در سال گذشته را ۴۰۰ میلیارد تومان بیان و اضافه کرد: یکی از اقدامات نوسازی مدارس در این رابطه استفاده از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها بوده که در این رابطه هم اکنون پنج شهرستان را در دستور کار داریم.

مدیر کل نوسازی استان اضافه کرد: در همین راستا تکمیل تعدادی از مدارس و ساخت تعداد دیگر مدرسه در شهرستان‌هایی مانند اشکذر، اردکان و ابرکوه توسط صنایع و معادن از محل مسئولیت‌های اجتماعی آنها در حال اجراست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران