Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: انتظار می‌رود که مسئولان در تمامی سطوح، حامی سنت حسنه وقف باشند، زیرا وقف متعلق به فرهنگ، تاریخ، دین و مذهب جامعه است اما متاسفانه جریانی خاص برای از بین بردن وقف شکل گرفته است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام امرالله حسنی‌نیا معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی این سازمان درباره رأی صادر شده دیوان عالی کشور درباره موقوفه آق‌مشهد گفت: طبیعی است که آرای قضایی در مراحل بدوی و تجدیدنظر صادر و در دیوان عالی کشور نقض شوند اما اشکالی که به این پرونده و روند رسیدگی آن وارده است، سوءاستفاده‌ای بوده که علیه نهاد وقف شکل گرفته است که با توجه به تکرار آن، نمی‌تواند تصادفی و بدون برنامه‌ریزی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم کشورمان سنت حسنه وقف را امر مقدسی می‌دانند، تأکید کرد: این تفکر با توجه به نیات مختلف موقوفات اعم از اجتماعی، آموزشی، اقتصادی و فرهنگی به‌وجود آمده است.

معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر خواسته یا ناخواسته، موضوعات نادرستی علیه نهاد وقف مطرح شده است که رسانه‌های بیگانه هم در حال موج‌سواری بر این مطالب و موضوعات نادرست‌اند.

جریانی خاص برای از بین بردن "وقف" شکل گرفته است

حجت‌الاسلام حسنی‌نیا افزود: انتظار می‌رود که مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی سطوح، حامی سنت حسنه وقف باشند، زیرا وقف متعلق به فرهنگ، تاریخ، دین و مذهب جامعه است؛ متأسفانه جریانی خاص برای از بین بردن وقف شکل گرفته است و یک رأی قضایی را در رسانه ملی و صدا و سیما به گونه‌‌ای منعکس می‌کنند که وقف را در مقابل منافع ملی قرار می‌دهند و خروج موقوفات از وقفیت که خود میراث معنوی و فرهنگی جامعه است را نوعی موفقیت برای حاکمیت قلمداد می‌کنند.

موضع‌گیری ناصواب رسانه ملی به فرهنگ و نهاد "وقف" ضربه می‌زند

وی در خصوص انعکاس اخبار صدا و سیما درباره موقوفه آق‌مشهد گفت: موضع‌گیری ناصواب رسانه ملی علیه وقف، باعث ضربه زدن به اعتماد مردم نسبت به این سنت حسنه می‌شود و خوراک تبلیغاتی را برای دشمنان و فرصت‌طلبان تهیه می‌کند و در نتیجه به فرهنگ و نهاد وقف ضربه می‌زند؛ متأسفانه موضوع به شکلی مطرح و جهت‌گیری می‌شود که وقف در مقابل بیت‌المال است؛ در حالیکه وقف، خود نوعی از اموال عمومی بوده و درآمد موقوفات به‌صورت مستقیم به مردم می‌رسد و به افراد خاص و ویژه واگذار نمی‌شود.

در رسانه ملی علیه "وقف" تبلیغ می‌شود

معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف با بیان اینکه آزادی موقوفه آق‌مشهد و بازگشت به منابع طبیعی، تعبیر مناسبی نبوده است، تأکید کرد: از رسانه ملی بیش از این توقع می‌رود؛ از صدا و سیما که رسانه‌ ملی است، گله‌مندیم؛ چراکه وقف در نظام جمهوری اسلامی، کمک کار حاکمیت است و می‌تواند نقش مهمی در تمدن‌سازی اسلامی داشته باشد؛ این موضوع مهم توسط رسانه ملی نادیده گرفته می‌شود و علیه وقف در این رسانه ملی تبلیغ می‌شود.

حجت‌الاسلام حسنی‌نیا یادآور شد: در گذشته نهاد مردمی و دینی وقف از دولت‌ها جفا دیده و بخشی از موقوفات توسط نهادهای حاکمیتی از بین رفته است؛ آیا بعد از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی، همچنان باید این دشمنی با وقف ادامه پیدا کند و رسانه ملی نباید به منویات حضرت امام خمینی (ره) در خصوص وقف توجه کند‌؟

وی با تأکید بر اینکه عده‌ای که درون نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت دارند، نباید با موقوفات مبارزه کنند، خاطرنشان کرد: این روش نادرست به نهاد وقف و اعتماد مردم نسبت به این سنت حسنه، ضربه می‌زند که نتیجه آن به نفع جامعه و حاکمیت نخواهد بود.

به گزارش تسنیم، در راستای تقاضای اعاده دادرسی اداره کل منابع طبیعی استان مازندران ساری نسبت به دادنامه‌های صادره از شعب سوم دیوان عالی کشور و 11 دادگاه تجدید نظر استان مازندران مبنی بر وقفیت جنگل‌های روستای آق‌مشهد پس از بررسی‌های قانونی و ارجاع امر به کارشناسان ذی‌فن و ذی‌صلاح در امور ثبتی، منابع طبیعی و اوقاف در نهایت شعبه اول دیوان عالی کشور به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم با صدور دادنامه مورخه 1400/3/17 حکم به نقض دادنامه‌های فوق‌الذکر و تأیید دادنامه شماره 1113-1384/10/8 شعبه اول دادگاه حقوقی ساری و ملی بودن مقدار 5106/1585  هکتار از جنگل‌های قریه آق‌مشهد صادر کردند.

تغییر دولت‌ها نباید در خدمت به مردم وقفه ایجاد کند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اوقاف وقف سازمان اوقاف وقف دیوان عالی کشور رسانه ملی نهاد وقف سنت حسنه آق مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی

شهردار منطقه ۸ تهران از جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری در پرونده‌‌ حقوقی منطقه به ارزش ۷۷ میلیارد تومان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌  فاطمه تنهایی شهردار منطقه 8 با بیان اینکه با پیگیری اداره حقوقی منطقه در پرونده ملکی که در مرحله بدوی با حکم دادگاه در سال 1398 محکوم به پرداخت بهای تصرف گذر به متراژ 516/79 مترمربع در خیابان شهید حسن‌تکه در ناحیه 3 منطقه شده بود، اظهار کرد: دادنامه صادره در مرحله تجدیدنظر نقض ‌و از تضییع حقوق بیت‌المال و هدررفت بیش از 77 میلیاردتومان از بودجه شهرداری پیشگیری شد.

وی افزود: مالک ملک مذکور  با این ادعا که مساحت باقیمانده به میزان 516/79 مترمربع به صورت گذر در تصرف شهرداری بوده و باید مابه‌‌عوض آن توسط شهرداری به وی پرداخت شود، اقدام به اقامه دعوی کرده بود.

شهردار منطقه 8 تصریح کرد: در این راستا اداره حقوقی منطقه با همکاری حوزه‌های تخصصی دیگر همچون املاک و شهرسازی، اقدام به اثبات این مطلب کرد که گذر مذکور حاصل تقسیم خودسرانه و بی‌ضابطه ملک توسط مالک اولیه در دهه 50 و برای سهولت فروش بوده و مطابق ماده 101 قانون شهرداری‌ها، گذر ناشی از آن به رایگان متعلق به شهرداری است.

همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو

به گفته تنهایی شهردار منطقه 8 شهر تهران، مدیریت شهری منطقه موفق به نقض رأی محکومیت در مرحله تجدیدنظر شده و دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم به بی‌حقی خواهان صادر و شهرداری در این دادگاه از تضییع حقوق خود جلوگیری کرد.

این اقدام مدیریت شهری منطقه، تلاش برای احقاق حقوق بیت‌المال و بازگشت 77 میلیارد تومان سرمایه به شهرداری را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان به دانشگاه تهران اعطا شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد