Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان ، حجت الاسلام قدرتی در وبینار اقدامات قضایی و انتظامی با رعایت موازین حقوق شهروندی و اصول و مبانی حقوق بشر که با حضور مشاور رییس قوه قضاییه و معاون دبیر ستاد حقوق بشر، قضات دادگستری و دانشجویان حقوق  استان برگزار گردید، گفت: حقوق بشر منعکس کنندۀ آرمان جهانی عدالت و جامعه‌ای است که در آن، هر انسانی بتواند از زندگی شرافتمندانه، همراه با مساوات و کرامت بشری برخوردار گردد و مهم‌تر از مباحث نظری در باب حقوق بشر، بحث اجرایی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان بیان نمود: اصطلاح حقوق بشر پس از جنگ جهانی دوم وارد گفت‌وگوهای روزمره شد و از جمله مقوله‌هایی است که با تصویب اعلامیۀ جهانی حقوق بشر مورد توجه و استقبال ملت‌های گوناگون قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی ضمن اشاره بر وجود تفاوت‌های اساسی بین حقوق بشر اسلامی و اعلامیه حقوق بشر غربی گفت: واقعیت این است که حقوق بشر اسلامی به دلیل جامعیت و حاکمیت دین بر نگارش آن، دست برتر بر اعلامیه حقوق بشر غربی دارد و نقش مفاهیم دینی به ویژه دین مبین اسلام در تأیید حقوق بشر و تشویق مردم به رعایت عدالت و حقوق هم‌نوعان نقشی منحصر به فرد است.

وی افزود: مبنای حقوق بشر در اسلام آیات الهی قرآن و بیانات نورانی پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است. از این رو، می‌توان گفت تاریخ تدوین حقوق بشر در اسلام به همان نخستین سال‌های نزول قرآن برمی‌گردد، که در این صورت قرآن یکی از کهن‌ترین اسناد مدون در حقوق بشر است.

مقام ارشد قضایی استان اظهار داشت: به علت نادیده گرفته شدن ابعاد معنوی و دینی انسان‌ها و تنها پرداختن به جنبه‌های صرف مادی و طبیعی حیات بشری در اعلامیه جهانی حقوق بشر، کشورهای اسلامی را بر آن داشت در چارچوب سازمان کنفرانس اسلامی قوانین و مقرراتی را برای جنبه حقوق بشری بر اساس شریعت اسلام تدوین و تصویب کنند.

وی گفت: امروز استفاده از شیوه‌هایی همچون دفاع از حقوق بشر به ابزاری در دست سلطه‌گران برای سرکوب سایر ملل تبدیل شده است، این درحالی است که وضع کنندگان اعلامیه جهانی حقوق بشر خود افرادی هستند که تاریخ نشان داده نه تنها حقوق بشر را محترم نمی‌شمرند، بلکه از نخستین نقض کنندگان آن نیز هستند و هرگاه بخواهند و منافعشان ایجاب کند از آن به‌عنوان سلاحی که دارای ظاهری قانونی است علیه دیگران مخصوصاً کشورهای اسلامی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین حقوق بشر حقوق بشر اسلامی رئیس کل دادگستری استان قزوین جهانی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان

شرکت هواپیمایی اتحاد امروز در اعلامیه‌ای گفت که این شرکت با کام ایر در افغانستان، اسکای اکسپرس در یونان، رکس ایرلاینز در استرالیا، ججو ایر در کوریای جنوبی و میانمار ایرویز موافقت کرده است.

آریک دی، از مدیران شرکت هواپیمایی اتحاد گفته است این پنج قرارداد در میان خطوط هوایی، سفر را برای مهمانان تمام خطوط هوایی آسان‌تر می‌کند.

بر اساس اعلامیه شرکت هواپیمای اتحاد، مشتریان این شرکت از سراسر جهان می‌توانند در میدان هوایی ابوظبی با کام‌ایر به کابل و از آنجا به شهرهای دیگر افغانستان پرواز کنند.

شرکت هوایی اتحاد می‌گوید ۱۲۳ مشارکت میان‌خطی در سراسر جهان دارد.

اتحاد ایرویز که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد، هواپیمایی پرچم دار امارات متحده عربی است و دومین شرکت هواپیمایی این کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است