Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از اعضای گروه موسوم به "سوگند داران" روز گذشته در دادگاه به اتهام توطئه متهم شناخته شد. تا به حال ۵۳۵ نفر به اتهام دست داشتن در حمله به ساختمان کنگره در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دستور مقامات قضایی دستگیر شده اند.

به گفته دادستان‌های فدرال فردی با نام دیوید مورشل ۴۳ ساله از اعضای گروه "سوگندداران" که چندی پیش دستگیر شده بود در دادگاه به جرم توطئه علیه آمریکا و حمله مستقیم به ساختمان کنگره مجرم شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد تا به حال ۴۰ نفر از اعضای گروه‌های موسوم به "سوگند داران"، "پسران مغرور" و " جنبش سه درصد" به اتهام توطئه در حمله مستقیم به ساختمان کنگره دستگیر شده اند.

گفته می‌شود این افراد به دستور مستقیم دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا در اعتراض به اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری دست به آشوب زدند که در نهایت به حمله مستقیم به ساختمان کنگره و کشته و زخمی شدن شماری از مردم و نیرو‌های امنیتی حاضر در صحنه منجر شد.

پلیس فدرال آمریکا همچنین اعلام کرد تا به حال از افرادی که به این اتهام دستگیر شدند حدود ۵۰ نفر متهم به استفاده از سلاح‌های مرگبار و یا حمله شدید به نیرو‌های امنیتی و پلیس هستند.

به گفته منابع خبری ۵ نفر از جمله یکی از نیرو‌های پلیس در حادثه حمله به ساختمان کنگره کشته شدند.

گروه "سوگندداران" یکی از گروه‌های افراطی است که اعضای آن به حمایت از دونالد ترامپ و با هدایت شخص وی اقدام به آشوب و در نهایت حمله به ساختمان کنگره در زمان انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا کردند. در بررسی‌های اولیه در مکالمات و صفحه‌های اجتماعی اعضای این گروه مشخص شده که آن‌ها با حمایت رییس جمهور سابق آمریکا دست به چنین اقدامی زدند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پلیس فدرال آمریکا کنگره حمله ساختمان کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»

عکاس: علیرضا میرزایی

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی ایران
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چبن
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین 
  • عاملان ربایش یسنا، کودک کلاله‌ای دستگیر شدند