Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:44:15 GMT

١١ غریق دریای خزر در گروه سنی ۷ تا ١۵ سال قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۳۳۵۸

١١ غریق دریای خزر در گروه سنی ۷ تا ١۵ سال قرار دارند

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، فصل گرم امسال در حالی شروع شد که مردم و مسافران برای حضور در لحظه‌شماری کردند و همین موضوع ناجیان غریق را برای تامین سلامت مردم به سواحل مازندران کشاند.

با توجه به شرایط استان از ابتدا تاکید شد به رعایت مسائل بهداشتی توجه شود ولی مردم هنگام حضور در دریا به تنها نکته‌ای که توجه نکردند رعایت مسائل بهداشتی بوده به طوری‌که هنگام حضور در سواحل ماسک و فاصله‌ گذاری اجتماعی را فراموش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

موضوع نگران‌کننده افزایش آمار غرق‌شدگی نسبت به سال گذشته بوده که شاهدی بر این ادعا است و موضوع نگران‌کننده‌تر اینکه بیشتر تعداد غرق‌شدگان در گروه سنی کودکان و نوجوانان هستند که لازم است بیشتر به توصیه‌ها توجه شود.

نقی کریمیان رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: تاکنون ١٣ نفر در ساعت کاری و ١١ نفر در خارج از ساعت کاری غرق شدند.

 

وی افزود: از تعداد غریقی ١٣ نفر مغروق در ساعت کاری، ١١ نفرشان غیربومی و دو نفر بومی هستند و  از بین ۱۱ نفر در خارج از ساعات کاری ناجیان نیز سه نفر تبعه افغان و بقیه غیربومی هستند.

 

 

 

 رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه از ١٣ مغروق ساعت کاری ۶ نفر زیر ١۴ سال هستند، تصریح کرد: در مجموع ٢۴ نفر مغروق، ١١ نفر در بازه سنی ۷ تا ١۵ سال هستند؛ یک نفر ۷ ساله، یک نفر ۸ ساله، دو نفر ١٠ ساله، یک نفر ١١ ساله، سه نفر ١٢ ساله؛ یک نفر ١٣ ساله، یک نفر ١۴ ساله و یک نفر هم ١۵ ساله است.

 

کریمیان با اعلام اینکه متاسفانه خانواده‌ها فرزندان خود را در دریا فراموش می‌کنند، گفت: غفلت و بی‌توجهی خانواده نسبت به فرزند و شنا در شبانگاه از دلایل افزایش غریق کودکان و نوجوانان در سواحل مازندران بوده است.

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران غرقی در دریای مازندران ساعت کاری یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمدباقرخلفی گفت: اولین حادثه ساعت ۸:۵۵ جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲؛ مبنی بر سقوط یک پارگلایدر در ارتفاعات سیبان دره ساوجبلاغ رخ داد که امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه او را به محل امن انتقال دادند.

او افزود:  حادثه‌ دیگری در  ساعت ۸:۵۷ در ارتفاعات بیجی کوه شهرستان کرج رخ داد که بر اثر آن یک طبیعت‌گرد ۷۰ ساله با فشارخون بالا در ارتفاعات با کمک امدادگران به محل امن انتقال یافت.

 خلفی بیان کرد: در ساعت ۱۰:۰۳ امداد گران به راننده حادثه دیده بر اثر سقوط یک دستگاه وانت به دره‌های طالقان کمک کردند و او را به نیروهای اورژانس تحویل دادند.

وی افزود:  ساعت ۱۲:۰۰ سقوط نوجوان ۱۶ ساله‌ای در کوه‌های عظیمیه کرج محدوده بام کرج اعلام شد که وی نیز تحویل عوامل اورژانس شد.

 خلفی گفت: همچنین ساعت ۱۵:۱۰ سقوط فردی ۵۴ ساله در اطراف سد طالقان گزارش شد که برای ادامه روند درمان تحویل عوامل اورژانس شد.

وی افزود: آخرین حادثه ساعت ۱۹:۰۰ در پی گرفتار شدن ۲ طبیعتگرد در محدوده کوه‌های روستای اغشت قله (مرد نوروز) گزارش شد که با راهنمایی تلفنی امدادگران پایگاه فخرایران این افراد، مسیر خود را شناسایی و به محل امن هدایت شدند.

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است