Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@14:11:20 GMT

آخرین تغییرات کنکور سراسری اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۳۴۷۷

آخرین تغییرات کنکور سراسری اعلام شد

ایران اکونومیست-دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره آخرین تغییرات کنکور سراسری که ۲ سال دیگر اجرایی می‌شود، سخن گفت.

منصور کبگانیان دبیر ستاد جامع علمی کشور گفت: در کنکور سال های پیش نگرانی های زیادی در خانواده ها ایجاد می شد و هزینه های اقتصادی زیادی برای کلاسهای کنکور دانش آموزان به خانواده ها تحمیل می شد و کیفیت یادگیری اندازه گیری نمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما ۶۰ درصد از فشار و بار کنکور سراسری را از دوش دانش‌آموزان و دانشجویان کم کردیم و داوطلبان دو بار شانس شرکت در کنکور سراسری را دارند که با توجه به بالا بودن نمره در هر بار شرکت در آزمون، آن نمره مد نظر خواهد بود.

کبگانیان با اشاره به سابقه تحصیلی دانش آموزان ادامه داد: نتایج کنکور تا دو سال معتبر خواهد بود یعنی زمانی که نتایج کنکور اعلام می شود دانشجویان فرصت دارند تا دو سال برای تحصیل اقدام کنند. در سال ۱۴۰۲ ، ۶۰ درصد سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور سراسری لحاظ می شود.

او بیان کرد: سهمیه هایی در طی سالهای گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تصویب شد که تک تک این سهمیه‌ها با توجه به تناسب ضرورت ها بوده و قرار بر این شده است که ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور پیشنهاد هایی ارائه و نهایی کرده و در نهایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست های مربوط به یکپارچه شدن این سهمیه ها تصویب شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در پایان تصریح کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون ها دستور دادند که باید برخی از سهمیه‌ها اصلاح شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جامع علمی کشور کنکور سراسری دانش آموزان سهمیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه‌های امتحانی نوبت اول آزمون سراسری در استان اردبیل از برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل خبر داد و افزود: این آزمون طی دو روز پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.
اسماعیل چمنی گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح روز پنجشنبه با ۷ هزار ۹۱ داوطلب، گروه آزمایشی علوم ریاضی صبح روز پنجشنبه با یک هزار و ۳۶۱ داوطلب، گروه آزمایشی هنر عصر روز پنجشنبه با ۶۹۹ داوطلب، گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یک هزار و ۴۰۹ داوطلب و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه با ۱۱ هزار و ۲۵۴ داوطلب در استان اردبیل برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۳ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۸ هزار و ۶۳۵ داوطلب مرد جمعا ۲۱ هزار و ۸۱۴ داوطلب در شهرستان اردبیل ۳ حوزه دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه پیام نور اردبیل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد، گرمی، مشگین شهر و خلخال برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جلسه هماهنگی آزمون سراسری نوبت اول نیز طی روز‌های اخیر برگزار شد و همه تمهیدات لازم برای برگزاری امن، سالم و عدالت محور این آزمون در تمامی حوزه‌های امتحانی اندیشیده شده است.
رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل تصریح کرد: استانداری، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، شرکت توزیع نیروی برق، صدا و سیما و سایر ارگان‌ها در برگزاری آزمون دخیل هستند.
چمنی با بیان اینکه به منظور رفاه حال خانواده‌های داوطلبان پارکینگ و مساجد دانشگاه‌ها برای استقرار خانواده‌ها آماده شده است، گفت: نتیجه آزمون نوبت اول در قالب کارنامه حاوی نمرات خام داوطلبان خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. همچنین نوبت دوم آزمون نیز ۷ و ۸ تیرماه سالجاری برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مردادماه اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • انتقال تعدادی از دانش آموزان با ماشین‌های ارتش برای حضور در کنکور سراسری
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری