Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:10:14 GMT

«غربالگری چشم» ۳ تا ۶ ساله‌ها در مراکز مثبت زندگی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۳۶۲۸

«غربالگری چشم» ۳ تا ۶ ساله‌ها در مراکز مثبت زندگی

۱۰۹۰ مرکز مثبت زندگی به پایگاه غربالگری اختلالات بینایی مجهز شده اند که با رعایت پروتکلهای بهداشتی و مطابق با دستورالعمل جامع پیشگیری از تنبلی چشم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهزیستی، فاطمه رضوان مدنی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال با هدف ارتقای سطح بینایی و کاهش شیوع و بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در کودکان ۶ – ۳ ساله در سراسر کشور، افزایش میزان دسترسی کودکان به خدمات غربالگری بینایی به ویژه در مناطق محروم و صعب العبور و افزایش میزان آگاهی آحاد جامعه از بیماری‌های چشمی و راه‌های پیشگیری از آن هر ساله در سراسر کشور اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه ۲۵ ساله این برنامه گفت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال از سال ۱۳۷۵ توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود و با توجه به راه اندازی دو هزار و ۵۲۷ مرکز مثبت زندگی تحت نظارت سازمان بهزیستی در سراسر کشور، تاکنون یک هزار و ۹۰ مرکز مثبت زندگی به پایگاه غربالگری اختلالات بینایی مجهز شده‌اند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مطابق با دستورالعمل جامع پیشگیری از تنبلی چشم به عنوان دستور العمل مرجع در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: همچنین این مراکز با تاکید بر آموزش غربالگران، اخذ گواهی و فراهم کردن تجهیزات جهت اجرای برنامه شامل E چارت لامپی، دستگاه غربالگری عیوب انکساری (در موارد خاص) و در نظر گرفتن شرایط استاندارد اتاق غربال آماده ارائه خدمات هستند.

رضوان مدنی گفت: با توجه به اینکه پراکندگی جغرافیایی مراکز مثبت زندگی به گونه‌ای در نظر گرفته شده که در هر محله یک مرکز وجود داشته باشد، دسترسی خانواده‌ها به خدمات غربالگری اختلالات بینایی در کنار سایر خدمات بهزیستی تسهیل شده است.

کد خبر 505612

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سلامت چشم غربالگری چشم سنجش بینایی سازمان بهزیستی مراکز مثبت زندگی سنجش بینایی کودکان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پیشگیری از تنبلی چشم اختلالات بینایی سازمان بهزیستی مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در سی‌وششمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه زاهدان برگزار شد، از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «مرکز مشاوره برتر کشوری در سال ۱۴۰۲» انتخاب شد و با اعطای لوح تقدیر و تندیس، دکتر زهره عزیزی رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران از سوی  هاشم داداش‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت.

تعداد جلسات برگزار شده توسط روانشناسان، مشاورین و مددکاران و خدمات واحد نوروتراپی دانشگاه‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری، خدمات و حمایت‌های مددکاری اجتماعی، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، آموزش و ارائه خدمات بهداشت روان (نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی مختص دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده دانشگاهیان، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، انتشارات و تولید محتوا، میزان خدمات روانشناختی شامل طرح‌های حمایتی و مناسبتی برای دانشجویان دانشگاه، سطح پوشش دانشجویان جدیدالورود در طرح کارنامه سلامت روان، تعداد اعضا و میزان فعالیت همیاران سلامت روان، مداخله در بحران‌های روانشناختی و تعداد جلسات تشکیل شده در این خصوص، میزان فضای فیزیکی و نرخ رشد فضای مستقل و برگزاری سمپوزیوم‌های ملی و بین‌المللی، از معیار‌های ارزیابی عملکرد سالانه مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌هاست.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان