Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته (سه‌شنبه) با برگزاری دیداری حساس بین تیم‌های ملی ایتالیا و اسپانیا به میزبانی ورزشگاه ومبلی لندن به اتمام رسید که در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش بازیکنان در این جدال مهیج بین گلادیاتور‌ها و ماتادور‌ها بازی با تساوی یک بر یک به اتمام رسید تا تکلیف نخستین فینالیست در ضربات پنالتی مشخص شود که این ماراتن حساس در نهایت به سود ایتالیا پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در نیمه نخست بازی با برتری نسبی شاگردان مانچینی آغاز شد و در همان دقایق ابتدایی چیزی نمانده بود که ایتالیا به گل اول برسد. در ادامه بازیکنان اسپانیا نبض بازی را در دست گرفتند و تقریبا در تمام طول ۴۵ دقیقه توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما باوجود خلق موقعیت‌های گلزنی متعدد از باز کردن دروازه آتزوری ناکام بودند. البته نباید از درخشش دوناروما غافل شد. در اواخر نیمه اول ایتالیا توانست کمی بازی را کنترل کند تا ۴۵ دقیقه نخست با تساوی بدون گل به اتمام برسد.

در نیمه دوم باز هم شاگردان انریکه همانند نیمه اول مالکیت توپ را در اختیار داشتند و درحالی که ماتادور‌ها روی یک کرنر به جلو کشیده بودند این ایتالیایی‌ها بودند که در دقیقه ۶۰ روی شروع مجدد شریع دوناروما و تیزهوشی اینسینیه ضد حمله زدند و فدریکو کیه‌زا توانست با شوتی دیدنی گل اول آتزوری را وارد دروازه اونای سیمون کند.

در حالی که به ۱۰ دقیقه پایانی بازی نزدیک می‌شدیم موراتا که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود موفق شد پاس دنی اولمو را وارد دروازه دوناروما کند تا اسپانیا بازی را در عدد یک به تساوی برساند. موراتا با زدن ششمین گل خود در ادوار مختلف رقابت‌های یورو به بهترین گلزن تاریخ اسپانیا در تاریخ جام ملت‌های اروپا تبدیل شد. در پایان نود دقیقه این نبرد دیدنی و مهیج با تساوی یک بر یک به اتمام رسید تا تکلیف تیم پیروز در وقت‌های اضافه مشخص شود.

در نیمه اول وقت‌های اضافه ماتادور‌ها همچنان مالکیت بازی را در دست داشتند و شاگردان مانچینی کاملا در لاک دفاعی فرو رفته بودند و حتی در دو صحنه روی تیزهوشی دنی اولمو و البته کم دقتی موراتا چیزی نمانده بود تا اسپانیا گل دوم را بزند، اما درخشش دوناروما باعث شد این ۱۵ دقیقه هم بدون رد و بدل شدن گل به پایان برسد. در نیمه دوم مانچینی دست به تغییر زد و با ورود دومنیکو براردی ایتالیا سراپا حمله شد و در دقیقه ۱۱۰ به گل هم رسید، اما این گل آفساید اعلام شد. در ادامه بازی آرام‌تر دنبال شد تا این دوئل حساس در پایان ۱۲۰  دقیقه با تساوی یک بر یک به اتمام برسد تا تکلیف اولین فینالیست یورو ۲۰۲۰ در ضربات پنالتی مشخص شود.
 در ضربات پنالتی نیز هرچند ابتدا ایتالیا ضربه اول را نتوانست به گل تبدیل کند اما اولمو از اسپانیا نیز توپ‌ را به بیرون زد تا ایتالیایی ها همچنان امیدوار بمانند. در نهایت موراتا از اسپانیا زننده ضربه چهارم بود که این توپ با مهارت دوناروما مهار شد تا ایتالیایی ها در آخرین ضربه و‌توسط جورجینیهو با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری برسند و راهی فینال شوند. در ضربات پنالتی آندره‌آ بلوتی،‌ لئوناردو بونوچی، فدریکو برنادسکی و جورجینیو برای ایتالیا و جرارد مورنو، تیاگو آلکانتارا برای اسپانیا گلزنی کردند. لوکاتلی از ایتالیا و دنی اولمو و آلوارو موراتا از اسپانیا پنالتی‌های خود را از دست دادند.

در پایان این بازی فدریکو کیه‌زا جایزه بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد.

تیم ملی ایتالیا باید در فینال به مصاف تیم پیروزی دیدار انگلیس و دانمارک برود.

ترکیب دو تیم به شرح زیر بود:

ایتالیا: جان‌لوئیجی دوناروما، لئوناردو بونوچی، جورجو کیه‌لینی، جووانی دی‌لورنتزو، امرسون پالمیری، جورجینیو، لورنزو اینسینیه، مارکو وراتی، نیکولو بارلا، فدریکو کیه‌زا و چیرو ایموبیله 

اسپانیا: اونای سیمون، سزار آسپیلیکوئتا، اریک گارسیا، آیمریک لاپورت، جوردی آلبا، کوکه، سرخیو بوسکتس، پدری، فران تورس، دنی اولمو و میکل اویارسابال

همچنین فلیکس بریش از آلمان قضاوت این بازی را برعهده داشت.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی از ساعت ۲۳:۳۰ امشب تیم ملی انگلیس در استادیوم ومبلی لندن میزبان دانمارک خواهد بود.

گل اول ایتالیا در دقیقه ۶۰ توسط فدریکو کیه‌زا: کد ویدیو دانلود فیلم اصلی گل اول اسپانیا در دقیقه ۷۶ توسط موراتا: کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   خلاصه و گل‌های بازی:

  بیشتر بخوانید: یورو ۲۰۲۰| برنامه مرحله نیمه نهایی مشخص شد/ از جدال حساس آتزوری با ماتادور‌ها تا نبرد انگلیس با وایکینگ‌ها + عکس

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: یورو 2020 تیم ملی ایتالیا تیم ملی اسپانیا نیمه نهایی یورو 2020 ضربات پنالتی فدریکو کیه زا ماتادور ها دنی اولمو یورو ۲۰۲۰ گل اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساسولو ۱-۰ اینتر: دومین شکست فصل قهرمان

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار امروز رقابت‌های سری A ایتالیا، اینتر مهمان ساسولو بود. در این دیدار آرماند لورینته در ابتدای بازی گل برتری مهمان را زد و در ادامه نراتزوری نتوانست این گل را جبران کند و بازی با همان یک گل به پایان رسید.

بازی پایاپای و در میانه میدان آغاز شد. هیچکدام از دو تیم موقعیتی خلق نمی‌کردند تا اینکه در دقیقه ۱۵ شوت خطرناک ارلیک از لبه محوطه جریمه را آئودرو دفع کرد.

۵ دقیقه بعد اما آئودرو در دفع حمله ساسولو ناموفق بود. پاس کاتبک جاش دویگ از سمت چپ، به لورینته رسید و او با شوت‌زنی به طاق دروازه اینتر، بازی را ۱-۰ کرد.

در دقیقه ۲۶ شوت دامفریز در مقابل دروازه با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقایقی بعد ضربه سر پاوارد روی سانتر مخیتاریان را دروازه‌بان به خوبی گرفت.

در ادامه دیگر موقعیتی در بازی شکل نگرفت. در وقت‌های اضافه نیمه اول اینتر به گل رسید اما داور به دلیل آفساید گل را مردود اعلام کرد و بازی ۱-۰ ماند.

با آغاز نیمه دوم اینتر برای زدن گل مساوی و فرار از شکست جلو کشید اما دفاع خوب ساسولو مانع آنها شد و نراتزوری نتوانست به گل برسد.

در دقیقه ۶۱ شوت سانچز از لبه محوطه ثمری نداشت و با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

حدود ۱۰ دقیقه بعد لائوتارو مارتینز هم شانسش را امتحان کرد اما ضربه او نیز از کنار دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه ۷۸ سانتر آگوستو با ضربه سر پاوارد از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۲ سانتر کوادرادو به روی دروازه با ضربه سر آرناتوویچ راهی به دروازه نداشت.

در حدود ۱۰ دقیقه پایانی اینتر موفق به خلق حمله نشد و بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد تا بازی با نتیجه ۱-۰ به پایان برسد.

دیگر خبرها

  • امباپه خیال هواداران تیمش را راحت کرد
  • ام‌باپه خیال هواداران PSG را راحت کرد
  • ام‌باپه خیال هواداران PSG  را راحت کرد
  • ستاره‌های ایرانی دوباره فاتح لیگ قهرمانان اروپا!
  • اطمینان امباپه: به فینال چمپیونزلیگ صعود می‌کنیم
  • ساسولو ۱-۰ اینتر: دومین شکست فصل قهرمان
  • خلاصه بازی بارسلونا و خیرونا + فیلم
  • جنجال پنالتی آرسنال در بازی بورنموث
  • روبلف: صعود به فینال مسترز مادرید پاداش شکست‌هاست
  • صعود تیم لژیونر‌های ایرانی به فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا