Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ابوطالب جلالی روز چهارشنبه در آیینی که به مناسبت روز دهیاری ها با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بسطام برگزار شد، افزود : این شهرستان از موقعیت ویژه ارتباطی شمال - جنوب و غرب- شرق برخوردار است و ظرفیت قابل اعتنایی در کشور دارد.

وی افزود : همجواری با جنگل و کویر ، معادن فراوان ،فرصت گردشگری زیاد، فرودگاه بین المللی ، جاده سراسری تهران - مشهد و راه آهن از دیگر مزایای این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات منطقه کم آبی و خشکسالی  است که کشاورزی ، دامداری و باغداری را تحت تاثیر قرار داده  و اجازه توسعه بیشتر  این منطقه را نمی دهد.

معاون استاندار سمنان ادامه داد : علاوه براین ها ، حوادث طبیعی متعدد مانند سرمازدگی هم بر زندگی باغداران و کشاورزان تاثیر منفی می گذارد.

جلالی به اختلاف دمایی بسیار زیاد  مناطق مختلف این شهرستان هم اشاره کرد و گفت : اختلاف ۶۵ درجه ای دما در نقاط گوناگون امتیاز ویژه ای به این شهرستان می دهد تا بتواند میوه های مختلف را برای تازه‌خوری مردم کشور فراهم کند.

آسیب جدی خشکسالی و سرمازدگی به تولیدات کشاورزی شاهرود 

فرماندار شاهرود، خسکشالی و کاهش آب های زیرزمینی را از دیگر مشکلات بخش کشاورزی خواند و گفت: تا پیش از این هر سال در شاهرود حدود ۶ هزار تن گندم و جو تولید می شد ، اما این امر موجب شده تولید این محصولات به چهار هزار تن کاهش یابد.

وی گفت : این شهرستان ۶ هزار هکتار باغ زردآلو دارد که اقتصاد ۲ هزار خانوار به آن وابسته است ، اما سرمازدگی در چند سال گذشته خسارت زیادی به آن ها وارد کرد.

وی پراکندگی جغرافیایی بسیار زیاد این شهرستان را یکی دیگر از مشکلات خواند و گفت: شاهرود دارای سه بخش ، ۶ شهر، ۷ دهستان و ۱۲۰ روستاست ، که ۸۱ روستا  به خاطر نداشتن شرایط لازم فاقد دهیاری است.

جلالی گفت : روستاهای بخش بسطام به خاطر تراکم بهتر از شرایط مناسب‌تری برخوردار هستند ، اما در بخش مرکزی و بیارجمند این گونه نیست.

وی ادامه داد : پراکندگی بسیار زیاد و کمی جمعیت در روستاهای بخش مرکزی و بیارجمند موجب شده هنوز برخی روستاها از راه ، اینترنت و از دیگر امتیازها محروم باشند.

وی کل اعتبار روستاهای این شهرستان را در سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان اعلام نمود و گفت : از این مبلغ حدود ۲.۵ میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیاری اختصاص داشت. 

فرماندار شاهرود گفت : برخی روستاها ماشین حمل زباله ندارند ، بنابر این ضرورت دارد توجه ویژه به این منطقه بشود.

شهرستان شاهرود با ۵۲ هزار کیلومتر مربع و ۲۲۰ هزار نفر جمعیت جزو شهرستان های وسیع کشور محسوب می شود.

علی قربانی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور امروز به مناسبت روز دهیاری ها به شاهرود سفر کرد و بازدید از چند طرح را در برنامه دارد.

برچسب‌ها گندم سمنان کم آبی شاهرود کشاورزی خشکسالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداري ها و دهياري ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم سمنان کم آبی گندم سمنان کم آبی شاهرود کشاورزی خشکسالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداري ها و دهياري ها دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • ناکامی هندبالیست های قم از صعود به لیگ دسته اول کشور
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد