Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس امروز (چهارشنبه، ۱۶ تیرماه) در جمع خبرنگاران در تشریح دستاوردها و تصمیمات جلسه کمیسیون انرژی مجلس با وزیر و معاونان وزارت نیرو، گفت: با توجه به شرایط اضطراری در کشور و پیگیری رئیس مجلس و نایب رئیس اول ایشان، امروز از وزیر و معاونان وزارت نیرو دعوت کردیم که ضمن بررسی وضعیت، راهکارهای لازم جهت عبور از  این وضعیت اتخاذ و تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: شرایط امروز کشور به شدت موجب نگرانی مردم شده و باید به مردم حق داد که در شرایط کرونایی، گرما و تنگناهایی که وجود دارد تحمل آن ها کم شده باشد لذا باید ازسوی مسئولان ذیربط تدابیر لازم صورت می گرفت.

وی اضافه کرد: در این جلسه در دو بخش به موضوعات پرداخته شد یک بخش اقدامات کوتاه مدت برای مقابله با خاموشی ها و بخش دیگر اقدامات بلندمدت با هدف جلوگیری از قطعی برق در سال های آتی بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه به بخشی از تصمیمات گرفته شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: ظرفیت های مختلفی در کشور وجود دارد که می تواند به کمک صنعت برق بیاید مثلا وزارتخانه ای همچون نفت و شرکت های پتروشیمی دارای نیروگاه هایی هستند که باید به طور کامل در اختیار وزارت نیرو قرار گیرند تا ظرفیت آن‌ها به مدار اضافه شود، همچنین وارد کردن تولیدات  بخش خصوصی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر به مدار تصمیم دیگری است که در این جلسه گرفته شد چراکه حداقل ۳۰۰ مگاوات انرژی وارد مدار می شود لذا با انعقاد قرارداد وزارت نیرو با این مجموعه ها می توان حداکثر تا هفته دیگر این ۳۰۰ مگاوات را به شبکه‌های برق رسانی اضافه کرد.

حسنوند با بیان اینکه اورهال کردن برخی از نیروگاه ها نیز با تاخیر انجام شده است، گفت: این تاخیر سبب کاهش تولیدات آن ها شده اما در همین چند روز برخی از نیروگاه ها همچون نیروگاه رامین اورهال شده‌اند لذا روز گذشته ۳۱۶ مگاوات از طریق این نیروگاه وارد مدار شد البته می تواند حدود ۳۰۰ مگاوات دیگر نیز تولید کند که این میزان، خاموشی ها را تا حدودی کاهش خواهد داد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: همچنین مقرر شد؛ تمامی وزارتخانه ها، دستگاه ها، ادارات، سازمان ها، نیروهای مسلح و بیمارستان ها از ژنراتورها و دیزل های خودشان استفاده کنند تا از برق سراسری کمتر استفاده شود و در نتیجه مشترکین مصرف خانگی با خاموشی کمتری مواجه شوند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: نکته دیگر درخصوص روشنایی بیش از حد معابر است چراکه حدود ۲ درصد از برق کشور در معابر استفاده می شود لذا از وزارت نیرو خواستیم تکلیف کنند؛ روشنایی معبر کاهش پیدا کند.

وی همچنین در ارتباط با قطع آب در برخی از مناطق که همزمان با قطع برق صورت می گیرد، اظهار کرد: مقرر شد؛ کمیته ای مشترک از استانداران، سازمان برنامه و بودجه و ادارات برق تشکیل شود تا نسبت به خرید دیزل و ژنراتور اقدام کند تا مشکل تامین آب برای چاه‌های عمیق و تامین آب شرب حل شود.

حسنوند ادامه داد: در رابطه با صادرات برق نیز توصیه هایی شد که اولویت با مصرف داخلی باشد و احیانا اگر بتوانیم واردات نیز تسریع شود، همچنین کمیسیون پیشنهاد داد؛ برخی از استان های جنوبی کشور همچون استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، بخشی از فارس، سیستان و بلوچستان و بخشی از ایلام به طور متوالی در چند هفته حتما تعطیلی داشته باشند و دولت شهرهای قرمز کرونایی را تعطیل کند.

وی تعطیلی پنجشنبه ها در سراسر کشور را از دیگر تصمیمات این جلسه عنوان کرد و گفت: این تعطیلی با هدف کاهش قطعی برق اتفاق خواهد افتاد از طرفی باید مجوز تمام رمزارزها -که از موضوعات جدی در مصرف برق به شمار می آیند- لغو شود و تا اطلاع ثانوی و حتی پس از شهریور نیز فعالیت نداشته باشند.

رمز ارزهای دارای مجوز نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: بر این مبنا باید وضعیت تمام مشترکین پرمصرفی که بیش از ۳۰ درصد غیرمتعارف افزایش مصرف داشته‌اند و احتمالا در حوزه تولید رمز ارز به صورت غیرمجاز فعال هستند بررسی شود لذا به دنبال تصمیمی که توسط دادستان کل کشور و فرمانده کل سپاه گرفته شده مقرر شد؛ بسیج به عنوان یک نیروی ضابطه ای در کنار نیروی انتظامی با تولیدکنندگان رمزارزهای غیرمجاز برخورد کنند و رمز ارزهای دارای مجوز نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

به گفته وی مجوزهای رمزارزهایی که توسط وزارت صمت داده شده فاقد مکان هستند یعنی اعلام نشده در چه مکانی فعالیت کنند لذا مقرر شد؛ تمامی این جداول مشخص شوند و برخورد لازم در استان ها توسط استانداری و شورای تامین صورت گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: در روزهای آینده این جلسات با دستور رئیس مجلس و با هدف کاهش خاموشی ها ادامه پیدا خواهد کرد همچنین تمام پیشنهادات کمیسیون به سران قوا اعلام می شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رئیس کمیسیون انرژی فریدون حسنوند قطعی برق رئیس کمیسیون انرژی مجلس وزارت نیرو مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

سیدمحمد حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نظرات مختلف درباره تعطیلی شنبه و پنجشنبه مطرح شد و پس از اعلام تعطیلی پنجشنبه برخی افراد با تشکیک در نظر کمیسیون اجتماعی، مطرح شدن این موضوع در صحن علنی خواستار هستند.

وی ادامه داد: دولت در پیشنهاد لایحه تعطیلی یک روز دیگر در هفته روز خاصی را مشخص نکرد و فقط به دنبال تصویب قانون تعطیلی بود که اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند و باید منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی باشیم.

رفع مشکلات کارگری از اولویت‌های دولت سیزدهم

‌معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر بیان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحد‌های راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.

وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، بیان کرد: احیای واحد‌های راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.

حسینی ابراز کرد: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.

به گفته معاون امور مجلس رییس جمهور، راه‌اندازی واحد‌های پیشران صنعتی، معدنی و پتروشیمی تضمین‌کننده آینده شغلی کارگران است.

وی با تاکید بر تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه کارگران، اظهار کرد: اعتراض‌های شغلی در دولت سیزدهم شده است و در حمایت از قشر زحمت کش کارگران اختلاف نظری بین مسوولان وجود ندارد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست

معاون امور مجلس رییس جمهور درباره خبر‌هایی مبنی بر احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی روز‌های گذشته در فضای مجازی دست به دست شده است، گفت: سه هفته کاری تا پایان فعالیت این دوره از مجلس شورای اسلامی باقیمانده و بعید است چنین مساله‌ای مطرح باشد.

حسینی در عین حال خاطر نشان کرد که اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرسش و نکته‌ای مدنظرشان باشد وزیران پاسخگو خواهند بود.

تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای سمنان و بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان از جمله برنامه‌های سفر روز جمعه معاون امور مجلس رییس جمهور به این استان بود.

دیگر خبرها

  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس