Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: به‌خاطر مشکلاتی که مردم در این چند روز برای استفاده از برق با آن مواجه شدند، متأسفم و درباره تصمیمات جلسه روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور و تصمیمات امروز هیئت وزیران توضیح خواهم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همواره در جامعه بین واقعیت‌هایی که روزانه می‌بینیم با آن‌چه مطلوب ما هست، فاصله وجود دارد و باید تلاش کنیم این فاصله را کم کنیم یا در صورت امکان برداریم؛ مهم است که ریشه‌های اصلی این فاصله و مشکل را به خوبی بررسی کنیم. ممکن است مشکلی پیش بیاید و با یک معضل مواجه شویم که قابل و یا غیرقابل پیش بینی باشد.
رئیس‌جمهور گفت: در مسائلی مانند کمبود برق باید ریشه مشکلات را لمس کنیم؛ باید سرمایه‌گذاری در کشور بشود و هرچه مد نظر است اعم از تولید، کشاورزی، صنعت و غیره باید سرمایه‌گذاری بشود و بدون سرمایه و با دست خالی نمی‌شود کاری انجام داد چرا نمی‌توان سرمایه مورد نیاز را به کشور آورد؟ این باید برای مردم توضیح داده شود؛ همین امروز چقدر طرح مانده برای سرمایه‌گذاری داریم و 200-300 میلیارد دلار طرح آماده برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های برق، آب، فاضلاب، سدسازی، پتروشیمی، گاز و نفت و فولاد داریم.
روحانی خاطر نشان کرد: در داخل برخی مشکلات را می‌توان حل و فصل کرد، اگر سه قوه با هم باشند و امیدواریم از 12 مرداد به بعد هماهنگی کاملی بین سه قوه به وجود بیاید و البته برخی از شغل‌شان می‌افتند و انتقادهای عجیب و غریب و غیرمنصفانه نمی‌کنند ولی همه از یک تفکر و جناح هستند و امیدواریم وضع از این نظر بهتر شود.
وی ادامه داد: برخی مشکلات مربوط به داخل است؛ مثلا دولت درباره اف‌ای‌تی‌اف لوایح را به مجلس برد و تصویب شد و شورای نگهبان هم همکاری کرد و یک جای دیگری که فکرش را نمی‌کردیم، گیر افتاد و به دست نیامد نتیجه اف‌ای‌تی‌اف این می‌شود که روابط ما با بانک‌های دنیا حل نشده و مشکل خواهیم داشت و ممکن است کسی بگوید بهتر است که اف‌ای‌تی‌اف نداشته باشیم این واقعیت است که بانک‌های بیش از 190 کشور دنیا داخل چارچوب اف‌ای‌تی‌اف عمل می کنند و ما و کره شمالی بیرون از آن هستیم و ما در دولت یازدهم به داخل آن برگشتیم و وقتی لوایح به مشکل خورد، در لیست سیاه قرار گفتیم  وقتی ریسک کشور بالا می‌رود، چه کسی سرمایه‌گذاری می‌کند؟ بانک باید بیاید و رقم کمی نیست که یک فرد بتواند سرمایه‌گذاری کند.
رئیس‌جمهور گفت: وقتی نفت فروخته می‌شود 38 درصد پول آن به صندوق توسعه ملی می‌رود و آن پول به سرمایه‌گذار داده می‌شود تا در عرصه‌های مختلف سرمایه‌گذاری بشود؛ وقتی صندوق پول ندارد، امکان سرمایه‌گذاری هم نیست و طرح‌های مختلف اجرا نمی‌شود پول داخلی صندوق، بانک‌ها و پول خارجی در صورتی حاصل می‌شود که بتوانیم حالا که در جنگ اقتصادی پیروز شدیم، تحریم را هم برداریم و اف‌ای‌تی‌اف را هم نهایی کنیم.
روحانی اظهار داشت: اگر کمک کنیم سریع‌تر حل می‌شود و این دست خودمان است، وقتی عمل نمی‌کنیم و پول در اختیار ما نیست و بانک خارجی در اختیار نیست و صدوق توسعه هم خالی است و نمی‌توانیم نفت بفروشیم و در اف‌ای‌تی‌اف با بانک‌های دنیا رابطه داشته باشیم، نتیجه این می‌شود که سرمایه نیست و نمی‌شود طرح‌های بزرگ را اجرا کرد.
وی افزود: امروز آقای اردکانیان گفت که کار 15 هزار مگاوات طرح برق انجام شده و نیازمند پول است و هم‌چنین ظرفیت 16 هزار ماگاوات برق در حال انجام است. نمی‌خواهم بگویم که مسئله برق به‌خاطر اف‌ای‌تی‌اف است، ما مسئولیت داریم و برق در این دولت به اندازه‌ی معمول دولت‌های پیش و مقداری بیشتر اضافه شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور برق سرمایه گذاری رئیس جمهور اف ای تی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم

آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، دقایقی پیش با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. ️

مهم‌ترین محور بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح دیل است:

* تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی کشور به اهمیت تعلیم و تربیت و اهمیت معلم است. مشکل بسیاری از مسائل ما ناشی از افکار عمومی است.

اگر افکار عمومی نسبت به یک قضیه توجیه شوند و توجه پیدا کنند، انجام آن کار آسان‌تر خواهد شد.

ما اکنون در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم؛ اگر افکار عمومی نسبت به این مسئله حساس شود، معلم را بشناسد و قدر معلم را بداند، در همه این مشکلات اثر خواهد گذاشت؛ ما این را می‌خواهیم.

بنده صریحاً وظیفه عمومی را برای تشکر از معلمین عرض می‌کنم برای اینکه افکار عمومی توجه به این مسئله پیدا کنند. هرچه شغل معلمی محترم‌تر باشد جاذبه او بیشتر خواهد شد

این برنامه، از جمله دیدار‌های سالانه رهبر انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود