Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، تعدادی از داوطلبان آزمون دستیاری با ثبت درخواستی در سامانه فارس من خبرگزاری فارس نوشتند: با توجه به این که رزیدنت‌های تخصص پزشکی در یک سال گذشته در خط مقابله با پیک‌های سنگین کرونا بوده و درگیری مستقیم با خانواده‌ها، نزدیکان و دوستان مبتلا به این بیماری بوده‌اند، لذا موجب نگرانی و استرس زیاد دستیاران پزشکی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین فشار روحی و روانی ناشی از این شرایط موجب شده تا دستیاران پزشکی آمادگی کامل را برای آزمون نداشته باشند و لذا تقاضا دارند با مساعدت وزارت بهداشت، همانند سال گذشته آزمون ارتقاء و گواهینامه دستیاری پزشکی لغو و ارزیابی‌ها بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده شود.

سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت در پاسخ به اعتراض داوطلبان آزمون ارتقاء و گواهینامه دستیاری پزشکی با تاکید بر اینکه این آزمون به هیچ عنوان لغو نخواهد شد، گفت: بالای ۸۰ درصد داوطلبان این آزمون واکسن کرونا ویروس دریافت کردند بنابراین به عفونت کرونا مبتلا نمی شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: داوطلبان آزمون فوق دستیارانی هستند که همیشه در محیط بیمارستانی حضور دارند. بنابراین حضور آنها در مراکز آزمون خطری را متوجه آنها نخواهند کرد چرا که بیماری در این محیط وجود ندارد.

به نقل از مفدا، رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد خطری از نظر ویروس کرونا داوطلبان آزمون ارتقاء و گواهینامه تخصصی را تهدید کند در محیط بیمارستان که حضور دارند بیشتر آنها را در معرض ویروس قرار می دهد تا محیط آزمون. بنابراین این آزمون ریسک افزوده ای برای آنها ایجاد نخواهد کرد و آزمون در تاریخ مقرر برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت آزمون آموزش سلامت داوطلبان آزمون وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: پزشک متخلفی که در یکی از روستاهای تالش مدعی بود با دستگاهی همه بیماری ها را درمان می کند، دستگیر شد.

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گزارشی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟ پروانه مطب ۹۶ پزشک متخلف باطل شد توبیخ پزشک متخلف بخاطر دریافت وجه مازاد از بیمار

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان