Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:36:43 GMT

تولید ربات حشره‌ای سریع با قابلیت آوارنوردی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۵۵۹۶

تولید ربات حشره‌ای سریع با قابلیت آوارنوردی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این ربات حتی از توانایی بالا رفتن از سطوح عمودی نیز برخوردار است و از تغییر ولتاژ برای تغییر میزان چسبندگی و چرخش‌های تند استفاده می‌کند.

بخش اصلی این ربات یک بدنه مستطیلی شکل از جنس پلی وینیلیدن فلوراید (PVDF) است که با استفاده از یک پلیمر الاستیک ساخته شده و با اتصال جریان متناوب برق به آن به طور مکرر خم و راست می‌شود و همین امر حرکت ربات یادشده را به سمت جلو ممکن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربات چند سانتیمتری مذکور در صورت قرار گرفتن بر روی یک سطح صاف، می‌تواند در هر ثانیه ۲۰ برابر طول بدنش رو به جلو حرکت کند و حتی مقادیر کمی بار را نیز حمل کند. البته قدرت مانور این ربات کم است و قرار است مهندسان در نسخه جدید ربات یادشده این مشکل را نیز برطرف کنند.

این ربات از هوش زیادی نیز برخوردار است و به عنوان مثال می‌تواند با بررسی مسیر پیش رو در عرض چند ثانیه از یک مارپیچ خارج شود. با نصب حسگرهای گازی بر روی ربات مذکور می‌توان از آن برای شناسایی نقاط آلوده به انواع گاز استفاده کرد و لذا ربات یادشده می‌تواند ابزاری برای شناسایی موارد نشت گاز باشد.

این ربات در دو مدل تولید می‌شود که یکی به طور مستقیم به برق متصل می‌شود و دیگری با باتری کار می‌کند. مدلی که به طور مستقیم به برق متصل می‌شود، سرعت بیشتری دارد و در هر ثانیه ۲۸ برابر طول بدنه خود رو به جلو حرکت می‌کند. مدل باتری دار با هر بار شارژ برای ۱۹ دقیقه قابل استفاده است و می‌تواند حداکثر ۳۱ متر از مرکز کنترل خود فاصله بگیرد.

کد خبر 5251569

منبع: مهر

کلیدواژه: ربات ایالات متحده امریکا حسگر رباتیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان فناوری فضایی هوش مصنوعی ویروس باج افزار تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا فناوری نانو امنیت سایبری هکرها گوگل سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پوست الکترونیکی که دقت لمس آن درست مانند پوست انسان است!

نخستین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان توسط محققان دانشگاه تگزاس ساخته شد.

این نوآوری به ربات‌ها امکان می‌دهد همان دقت لمسی پوست انسان را داشته باشند و کار‌هایی را انجام دهند که به دقت و کنترل دقیقی نیاز دارد. تولید این پوست، راه را برای نسل جدیدی از ربات‌ها با حساسیت و واکنش‌های شبیه انسان هموار می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایسنا

tags # تکنولوژی ، سلامت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) پوست الکترونیکی که دقت لمس آن درست مانند پوست انسان است!
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان + فیلم
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • ویدیو/ ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • (تصاویر) جدیدترین خودروی فراری با قدرت و ظاهری عجیب
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی