Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر اقتصادی گفت: بسیاری از افرادی که از شهر‌های کوچک برای پیدا کردن شغل و یا دسترسی به امکانات آموزشی موجود در شهر‌های بزرگ، مهاجرت می‌کنند اگر دسترسی به اینترنت پرسرعت داشته باشند مجبور به مهاجرت نمی‌شوند و این موجب می‌شود وضعیت در شهر‌های کوچک بهتر شده و در شهر‌های بزرگ هم از ازدحام جمعیت کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میثم هاشم خانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به پیشرفت اینترنت در جهان اظهار کرد:  آنچه در دو دهه اخیر در حوزه توسعه اینترنت اتفاق افتاده یک انقلاب صنعتی بوده است، در پایان ده سال آتی نیز جایگاه اینترنت در اقتصاد، معیشت مردم  و مشاغل  قابل‌مقایسه با جایگاه برق خواهد بود.   وی ادامه داد: حدود ۱۲۰ سال پیش که برق توسعه پیدا کرد و تجاری شد. بسیاری از مناطق دنیا برق نداشتند، مشاغل نیز وابستگی به برق نداشتند سال‌ها طول کشید تا همه مردم و مشاغل وابسته به برق شوند در شرایط فعلی اینترنت همان وضعیت را دارد با این تفاوت که خیلی سریع‌تر توسعه پیدا می‌کند.   این تحلیلگر اقتصادی با توجه به رشد وابستگی مشاغل به اینترنت بیان کرد: در جهان تعداد مشاغلی که وابسته به اینترنت هستند روزبه‌روز بیشتر خواهند شد اگر بخواهیم از جهان عقب نمانیم انجام ۳ کار ضروری است، نخست آنکه توسعه دسترسی مردم به اینترنت با سرعت بالاست یعنی اینترنتی که بشود با آن ویدیو کنفرانس گرفت؛ به زودی به شرایطی می‌رسیم که افرادی که به این سطح اینترنت دسترسی ندارند دچار مشکلات معیشتی مختلف خواهند شد و احتمال اینکه وارد تله فقر شوند خیلی زیاد است.   هاشم خانی افزود: بسیاری از افرادی که از شهرهای کوچک برای پیدا کردن شغل و یا دسترسی به امکانات آموزشی موجود در  شهرهای بزرگ، مهاجرت می‌کنند اگر دسترسی به اینترنت پرسرعت داشته باشند مجبور به مهاجرت نمی‌شوند و این موجب می‌شود وضعیت در شهرهای کوچک بهتر شده و در شهرهای بزرگ هم از ازدحام جمعیت کاسته شود.   وی ادامه داد: نکته دوم، امکان نقل و انتقالات مالی در سطح بین‌المللی است، ویژگی مهم اقتصاد دیجیتال این است که هر فردی در هرکجای جهان می‌تواند برای  کارفرمایان خارجی کار کند. به عنوان مثال مهندسین ما می‌توانند بدون اینکه مهاجرت کنند خدمات فنی مهندسی خود را در اختیار شرکت‌های خارجی بگذارند پول دریافت کنند و درآمد ارزی برای کشور داشته باشند. مشکلاتی که برای نقل‌وانتقال پول با خارج از کشور داریم مانع از شکل‌گیری این فضا شده که باید حل شود.   این تحلیلگر اقتصادی ابرازکرد: یکی از کشورهایی که خیلی خوب از مزایای اقتصاد دیجیتال بهره‌برداری کرده هندوستان است میلیون‌ها مردم هند با دسترسی داشتن به اینترنت باکیفیت و تسلط به زبان انگلیسی از مهندسین گرفته تا افرادی که خدمات مرتبط با سایت‌ها ارائه می‌دهند داری شغل هستند و کار می‌کنند.   هاشم خانی افزود: بحث سوم نیز، شبکه‌های اجتماعی است که معادن مشاغل انبوه هستند چه شغل‌هایی که کاملاً در شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد یا شغل‌هایی که از شبکه اجتماعی برای توسعه کمک می‌گیرند با به رسمیت شناختن شبکه‌های اجتماعی در کشور به انبوهی از مشاغل دسترسی پیدا خواهیم کرد.   بیشتر بخوانید: رشد اقتصادی ایران مثبت شد
  انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی دیجیتال کار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی دیجیتال کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان با یک هیأت بزرگ اقتصادی امروز با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت به استان سیستان و بلوچستان در ایران سفر کرد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

پیش از این یک هیأت اقتصادی سی و دو نفری از افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر که در ترکیب آن سه وزیر و معاونان تعدادی از وزارتخانه‌ها حضور داشتند به ایران سفر کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • اشتغال اهمیت دارد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد