Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- قطعی مداوم برق تبعاتی مانند توقف خطوط تولید، خرابی مواد اولیه و بیکاری کارگران و واگذاری بازار محصولات به رقبای داخلی و خارجی را به همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  شهرک صنعتی اشتهارد یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور است که در روزهای اخیر صاحبان صنایع فعالان آن با مشکلات بیشماری در زمینه قطعی برق و آبرسانی کافی مواجه بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعمال خاموشی‌های خارج از برنامه، قطعی برق در ساعات مختلف روز و در نتیجه آن از کارافتادگی و بروز نقص فنی در ماشین آلات خط تولید و از طرفی فاسد شدن برخی مواد اولیه و محصولات تولیدی از جمله مشکلات عدیده ای است که در چند وقت اخیر صنعتگران اشتهارد و دیگر شهرکها و نواحی صنعتی البرز را کلافه کرده است.

در این مورد یکی از فعالان اقتصادی شهرک اشتهارد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مورد آسیب‌های ناشی از قطعی برق در مجموعه ریخته گری محل فعالیت خود به صدمات وارده به تجهیزات تولید اشاره کرد و گفت: قطعی برق باید در شکل برنامه زمان بندی شده و با اطلاع قبلی انجام شود، چون در غیر این صورت آسیب جدی به تجهیزات خط تولید ریخته گری وارد می‌شود.

وی با بیان ایتکه در اعتراض به لطمه وارده به دستگاه‌های تولید در اثر قطعی برق بارها به نهادهای مختلف مراجعه کرده ایم اما هیچکدام از مسئولان در آن نهادها پاسخگو نیستند، افزود: باید برای رفع این مشکل فکری شود.

این فعال اقتصادی  با اشاره به وظیفه ای که در مورد تامین هزینه امر معاش کارگران بر دوش صنعتگران است ، افزود: یک مجموعه تولیدی یک مجموعه شخصی نیست و پرداخت بخشی از هزینه‌های زندگی چندین خانواده در کشور را عهده دار است ، هر آسیب به صنعتگر یک لطمه بزرگ اجتماعی به او و پرسنل زیرمجموعه اش وارد می‌کند.

اردکانیان: از مردم به خاطر قطعی برق عذرخواهی می‌کنم/ ادارات دولتی پنج‌شنبه‌های مرداد تعطیل شدندبحران جدید بی‌برقی برای کارگران/ کارفرمایان سودجو کارگران را به مرخصی اجباری می‌فرستندمدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران: مشکلات برقی به‌زودی برطرف می‌شود

وی گفت: صنعتگران باید بدانند که برای پیگیری مطالبات و اعلام خسارت‌های وارده ناشی از قطعی برق به کجا مراجعه کنند تا مجبور نباشند این هزینه‌های سربار را از  ردیف حقوق کارگران پرداخت کنند.

یکی دیگر  از صنعتگران اشتهاردی در اعتراض به قطعی برق و تاثیر آن بر بهای کالای تمام شده تولیدی ، عنوان کرد: قیمت تمام شده کالا، بیکاری پرسنل و حتی تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی از مشکلاتی است که در زمینه مشکلات ناشی از قطعی برق و آب ایجاد شده است ، وضعیت بحران در این مورد خیلی شدید است و در این مورد شهرک صنعتی اشتهارد نیاز به کمک ویژه دارد.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که به کوره‌های کارخانه‌های نورد لوله و فولاد در اثر قطعی برق وارد می‌شود ، بیان کرد:کارخانه فولادی با آسیب‌های جدی و ضرر غیرقابل جبران مواجه شده اند.

یکی دیگر فعالان صنعتی شهرک صنعتی اشتهارد که کارگاه تزریق پلاستیک دارد در مورد قطعی برق و آثار ناشی از آن تشریح کرد: در هنگام قطعی برق حجم زیادی از مواد اولیه کارخانه که مواد پتروشیمی است  از بین می‌رود و بازیافت آن تا حدی غیرممکن و هزینه بر است.

در این میان یکی از تولیدکنندگان با بیان اینکه شهرک صنعتی اشتهارد جزو  بزرگترین شهرک‌های صنعتی  خاورمیانه و ایران است، اما این روزها گاهی کارخانه‌ها در شیفت کاری تنها 6 ساعت برق دارند ، اظهار داشت:  قطعی برق تبعاتی مانند  خرابی ماشین آلات ، عقب افتادگی زمان تحویل کالاهای تولید و بیکاری کارگران را به همراه دارد و در صورت ادامه آن فاجعه ملی رخ می‌دهد.

وی با اشاره  به اینکه  علیرغم همراهی اخیر صنایع برای مدیریت مصرف همکاری خاصی با صنایع صورت نگرفته است ، افزود : قرار بود که در مقابل از سوی مسئولان هم خاموشی‌های با برنامه و در ساعت مشخص انجام شود.

این صنعتگر با اشاره به اینکه  در نتیجه صدمات ناشی از خاموشی‌های بدون برنامه  صنایع آسیب زیادی می بینند، تصریح کرد:  این مشکل ما صنفی است و سیاسی نیست ، هیچ مسئولی در سطح استان و حتی کشور پاسخگوی ما نیست.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو باید در مورد هزینه‌های دریافتی توسط این وزارتخانه بابت واگذاری انشعابات جدید توضیحاتی ارائه کند، گفت: بیشتر خدمات انرژی به پایتخت ارائه می شود و این در صورتی است که شهرهای مختلف با کمبود برق مواجه هستند.

بخش دیگری از این گفتگو به فعال اقتصادی اختصاص یافت که بیان کرد  بیش از یک هفته است در اثرات لطمه های ناشی از قطعی برق با تعمیرات کوره ها مواجه شده اند تا بتوانند مجدد این دستگاه‌ها را به مدار باز گردانند.

وی با اشاره به اینکه کوره های تولیدی ما باید 24 ساعت شبانه روز کار کند اما قطعی برق 6 ساعت در روز آسیب جدی وارد می‌کند، تصریح کرد:  برای گرم کردن مجدد کوره حداقل 7 ساعت زمان لازم است تا دمای کوره به 90 درجه برسد و این موجب شد با هر بار قطعی برق حدود 200 میلیون تومان متضرر شویم.

وی با بیان اینکه در 6 روز هفته حداقل 4 ساعت در روزبرق شهرک صنعتی اشتهارد قطع می‌شود، افزود: علاوه بر این قطعی برق بی برنامه آسیب‌ها را چند برابر می کند، اما در برخی شهرک‌های صنعتی  خاموشی‌ها بر اساس برنامه و زمان تعیین شده اعمال می‌شود.

 

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرک صنعتی اشتهارد ناشی از قطعی برق قطعی برق خاموشی ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • قطعی: ستاره ایتالیایی یورو را از دست داد
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد