Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:08:10 GMT

۵۶ درصد روستاهای استان سمنان شورای اسلامی دارند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۷۲۶۲

۵۶ درصد روستاهای استان سمنان شورای اسلامی دارند

به گزارش ایرنا ، مهدی صمیمان  روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز دهیاری در بخش بسطام شاهرود افزود: پارسال در کل کشور مجوز راه اندازی ۵۵ دهیاری صادر شد که با تلاش استاندار سمنان و مساعدت وزیر کشور ۴۱ مجوز مربوط به استان سمنان بود.

  وی تعداد اعضای شورای اسلامی روستایی استان سمنان را ۹۵۳ تن خواند و گفت : تنها استانی در سطح کشور بودیم که در همه روستاها انتخابات شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  صمیمیان با بیان این که برای اعضای شوراهای اسلامی برگزیده ۱۴ دوره آموزش برگزار می شود ، گفت : اکنون ۲۵۶ دهیاری در استان وجود دارد که توسط ۲۵۱ تن اداره می شوند ، برخی از  دهیاران به بیش از یک روستا خدمات رسانی می کنند.

  وی گفت:  ۲۲۱  تن از دهیاران مرد و ۳۰ تن دیگر زن هستند  که  مقاطع تحصیلی آن ها نیز ۲ نفر دارای تحصیلات حوزوی ، ۲۴ تن فوق لیسانس ، ۱۰۲ تن دارای لیسانس ، ۳۰ نفر فوق دیپلم و بقیه زیر دیپلم می باشند و سن آن ها هم ۳۱ تا ۴۰ سال است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سمنان گفت: دهیاری ها به دو روش تمام وقت و نیمه وقت اداره می شوند ، دهیاری روستاهای بالای یکهزار نفر به صورت تمام وقت و روستاهای کمتر از این جمعیت نیمه وقت اداره می شوند که اکنون ۳۴ دهیاری به صورت تمام وقت و مابقی بصورت نیمه وقت کار می کنند.

وی در خصوص درجه دهیاری های استان هم گفت : ۱۱ دهیاری دارای درجه یک ، ۳۴ دهیاری درجه دو ، ۴۹ دهیاری درجه سه ، ۳۰ دهیاری درجه چهار ، ۱۱ دهیاری درجه پنج بوده و بقیه دارای درجه ۶ هستند.

صمیمیان، کارکنان دهیاری های استان سمنان را ۲۵۶ تن خواند و گفت : این افراد شامل ۹ مسوول فنی ، ۶۹ مسوول مالی بوده و بقیه نیز امور خدماتی مورد نیاز دهیاری ها را انجام می دهند  که در صورت نیاز به نیروی بیشتر از طریق برگزاری آزمون جذب می شوند.

وی در مورد بیمه منازل روستایی هم گفت : ۴۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که ۱۸ هزار واحد از سوی بنیاد مسکن ،  بهزیستی و کمیته امداد بیمه شده اند و ۱۵۰ هزار خانه هم به صورت بی‌نام بیمه شدند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سمنان در مورد بودجه روستاهای استان سمنان در سال گذشته هم گفت : پارسال ۵۵ میلیارد تومان از سوی سازمان امور مالیاتی به حساب دهیاری ها واریز شد و سازمان شهرداری ها و دهیاری هم ۱۱ میلیارد تومان پرداخت  کرد، همچنین در خصوص ماده ۵۸ هم ۲میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان به حساب دهیاری ها پرداخت شد، ضمن این که مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم به حساب شهرداری میامی به خاطر کمتر توسعه یافتگی واریز گردید.

وی گفت : انتظار می رود امسال این بودجه دوبرابر شود.

وی مبلغ کل واریزی به حساب دهیاری های استان سمنان را ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواند و گفت : با این همه تخصیص بودجه ۷۳ میلیارد تومان بود که مبلغ باقی مانده را دهیاری ها باید از طریق کسب درآمد تامین کنند.

استان سمنان ۹۷ هزار کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۷۰۰ هزار تن جمعیت دارد که ۱۴۱ هزارتن روستایی هستند.  

روز ۱۴ تیرماه به روز دهیاری نامگذاری شده است.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور سمنان شاهرود کمیته امداد امام خمینی بنیاد مسکن دهیاران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداري ها و دهياري ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور سمنان شاهرود سازمان امور مالیاتی کشور سمنان شاهرود کمیته امداد امام خمینی بنیاد مسکن دهیاران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداري ها و دهياري ها استان سمنان دهیاری درجه دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر اظهار داشت: تداوم خشکسالی‌های ناشی از عدم بارش کافی و تنش آبی در سال‌های اخیر، موجب بروز مشکلاتی در حوزه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان شده است و رفع تنش آبی تمام مناطق شهری و روستایی همواره در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از تنش آبی در تابستان ۱۴۰۳ بیان کرد: با توجه به رویکرد وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان همدان مبنی بر افزایش توان آب‌دهی مناطق شهری و روستایی، تسریع در محرومیت زدایی ورفع تنش آبی در کشور ۳۷ حلقه چاه آب شرب در شهرها و روستاهای استان حفر و آن‌هایی که آبدهی قابل ملاحظه‌ای داشتند، تجهیز شدند.

وی با اشاره به اینکه برای حفر و تجهیز این چاه‌ها ۱۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش برای تامین آب مورد نیاز روستا‌ها و شهرها، کیفیت آب نیز مورد توجه است تا آب سالم و بهداشتی در اختیار هم استانی‌ها قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی