Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تدوین یک لایحه با هدف ارتقا انگیزه کاری و عملکردی و افزایش امنیت شغلی دهیاران در کشور خبر داد و گفت: در این لایحه پیشنهاد شده که دهیارانی که حداقل دو دوره سابقه دهیاری دارند از امنیت شغلی برخوردار و استخدام شوند.

علی قربانی، 16 تیرماه بر ضرورت توجه بیشتر به روستاها تاکید و اظهار کرد: متاسفانه تورم در روستاها از شهرها بالاتر و خدمات در آنها، پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه اشتغال و درآمد مناسب نیز کمتر از شهرها در دسترس روستاییان قرار دارد.

وی تصریح کرد: در بحث امکانات و دسترسی روستاییان به آب و برق و گاز و راه، کارهای بسیار بزرگی در کشور انجام شد اما هنوز مردم راضی نیستند، چرا که درآمد در روستاها پایین است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به حمایت تسهیلاتی از روستاییان افزود: با موافقت مقام معظم رهبری، از صندوق توسعه ملی مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد زمینه های اشتغال ویژه روستاییان اختصاص دادیم.

وی بر لزوم واگذاری کارها به مردم تاکید و تصریح کرد: باید امور روستاها و شهرها را به خود مردم واگذار کنیم، چرا که هیچکس بهتر از خود مردم دلسوز مباحث پیرامون زندگی خود آنها نیست.

وی با بیان اینکه با افزایش روستاهای دارای بیش از۲۰ خانوار جمعیت و روستاهای دارای دهیاری، امکانات و بسترهای رفاهی و اقتصادی و اجتماعی نیز تقویت می‌شود تصریح کرد: ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از  سال ۸۲ تاکنون به دهیاری ها پرداخت شده که بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان آن در ۸ سال گذشته پرداخت شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات به دهیاری‌های کشور واگذار می شد، اما با افزایش قیمت‌ها، این مقادیر کاهش یافته است که نیاز است تا اعتبارات تقویت شود.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: دهیاری‌ها مدت مدیدی، چارت تشکیلاتی نداشتند، اما در سال گذشته بر اساس رتبه دهیاری‌ها، چارت تشکیلاتی و تعداد نیروهای سازمانی تعریف و ابلاغ شد.

وی به اهمیت دهیاری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که جایگاه دهیاری‌ها را تقویت کنیم، تا دهیاری‌ها به عنوان یک دستگاه اجرایی شناخته شوند.

وی ادامه داد: با آباد شدن روستاها، بسیاری از مشکلات شهرها از جمله حاشیه نشینی، فقر، فساد و آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

‌ معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از شوراهای اسلامی در روستاها به عنوان یک پارلمان محلی نام برد و گفت: برای افزایش کارایی شوراهای اسلامی روستایی باید سطح سواد  مورد نیاز برای ورود به شوراهای اسلامی روستاها، ارتقا یابد.

وی از تلاش دولت برای امنیت شغلی دهیاران خبر داد و افزود: در همین راستا به منظور امنیت شغلی دهیاران، لایحه ای تهیه و تدوین شده که در آن پیشنهاد دادیم دهیارانی که حداقل دو دوره دهیار بودند، پست گرفته و دارای امنیت شغلی شوند.

قربانی با بیان اینکه استان سمنان در بحث ماشین‌الات دهیاری‌ها، در وضعیت مطلوب قرار دارد، اظهار کرد: در این ارتباط یک تفاهمنامه‌ با پست بانک منعقد شده که این بانک تسهیلات با کارمزد ۶ درصد را برای خرید ماشین الات به دهیاری‌ها پرداخت می‌کند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه سطح سواد دهیاران در استان سمنان بالا است افزود: خوشبختانه استان سمنان یکی از استان‌های موفق کشور در حوزه دهیاری‌ها و توجه به امورات روستایی است.
به گزارش ایسنا معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، به همراه مدیرکل دفتر هماهنگی امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شریفی نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ضمن حضور در همایش روز دهیار ، بازدید از روستاها و دیدار با برخی مسوولان استان به مقام شامخ شهدای روستای قلعه نو خرقان در شهرستان شاهرود ادای احترام کرد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سمنان دهیاری ها استخدام معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور امنیت شغلی دهیاران دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است؛ کار بستر استقلال سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور را فراهم می‌کند و ما به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صولت مرتضوی عصر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_هم‌زمان با هفته کارگر و در دیدار با نخبگان جامعه کارگری اظهار کرد: روایتی است از امام صادق (ع) که می‌گوید کسی که برای تأمین معیشت خانواده کار و تلاش کند همانند کسی است که در راه خداوند رحمان جهاد می‌کند. کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشور و بستر استقلال سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور را فراهم می‌کند؛ ما به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.

وی افزود: همانطور که امروز در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی عرض کردم به جد پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم؛ رهبری به زیبایی فرمودند امنیت شغلی با پایداری صنایع و کارخانجات محقق می‌شود، امسال به‌عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و باید توجه داشت جهش با رشد متفاوت است؛ جهش به معنای یک حرکت خارق‌العاده و استثنایی است. بستر جهش تولید جامعه کارگری و کارفرمایی است.

مرتضوی گفت: متأسفانه برخی به‌دلیل نیت‌های خاص سیاسی که دارند به دنبال ایجاد دوگانه کارگر و کارفرما هستند؛ از منظر ما کارگر و کارفرما هر دو در یک جبهه سخت در حال تلاش هستند و کارفرما به لحاظ اینکه تمام سرمایه‌اش را جهت ایجاد رونق و توسعه اشتغال به خدمت گرفته است کارگر است؛ کارگر کارفرما است به دلیل اینکه شیره جانش را برای توسعه به کار می‌گیرد و جهش تولید امسال با تلاش جامعه کارگری و کارفرمایی محقق خواهد شد.

وزیر تعاون با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم به مهر و میهن خویش کنیم را کنیم آباد، افزود: امروز جامعه ما امروز ایران قوی و پر اقتدار است و تمام اینها با سرپنجه تدبیر، تخصص و توان اجرایی شما محقق شده است؛ تمام ۵۰ هزار کارگری که در جای جای نظام اسلامی در حال فعالیت هستند همگی جزو نخبگان عرصه خدمات، کشاورزی و مباحث مختلف هستند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود؛ از دکتر چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون تقاضا می‌کنم ارتباط با نخبگان جشنواره امتنان را برقرار نگه دارند و از نظرات‌شان استفاده کنند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه تحریم خساراتی را وارد کرده است، اما این تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است، گفت: امروز یکی از عزیزان در دولت مباحثی را مطرح کرد که نوجوانان ما در حوزه دانش‌بنیان نوجوانان ره صد ساله را یک شبه پیموده‌اند؛ امیدواریم فرصتی مهیا شود در نمایشگاه پیشرفت‌های کشور در سنوات آتی در محضر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری حتماً از اقدامات نخبگان حوزه کارگری رونمایی شود، شما کارگران سفیران جمهوری اسلامی ایران هستید و توقع ما از شما که علم را می‌شناسید و بر پیشرفت‌های جهان احاطه دارید جهاد تبیین شما، تبیین دستاوردهای خودتان در حوزه‌های مختلف است.

وزیر تعاون تصریح کرد: گلایه‌هایی که بخش کارگری از ما دارند و بخشی از آن به حق است، در خصوص حقوق و مزایا است؛ ما بارها گفته‌ایم که ما حداقل حقوق را تعیین می‌کنیم اما طبیعی است که در بسیاری از کارخانجات باید کارگر را راضی نگه دارند اما این حقوق هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد و افزایش حقوق بسیار اندک بوده است؛ مقدورات کشور و بخش تولید پاسخگوی افزایش فراتر از تصمیمات نیست زیرا اثرات جانبی دارد و رهبر معظم انقلاب امروز اشاره فرمودند که توسعه و پایداری کارخانجات لازمه امنیت شغلی است. در سنوات گذشته ملاحظه کردید که چه بلایی بر سر صنایع نساجی آمد و کارخانجات بزرگ ما تعطیل شدند. لازمه ثبات و امنیت شغلی سرپا نگه داشتن کارگاه و کارخانه است که باید به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: خلاقیت در هدایت و رهبری نیروهای همکار بسیار اهمیت دارد خصوصاً در بخش مسکن کارگری؛ شما نخبگان حوزه کارگری باید از ظرفیت‌های تخصصی برای مناسب‌سازی، ارزان‌سازی و سبک‌سازی مسکن و مشارکت در امر مسکن استفاده کنید. ما و شما باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا دغدغه جامعه کارگری که مهم‌ترین آن مسکن، اشتغال و ازدواج است را رفع کنیم، ما مأمور مسئول هستیم و همه با یکدیگر باید کمک کنیم تا اینکه با جهش تولید، رونق اقتصادی صورت بگیرد. رونق در این مسیر هزینه‌های تولید را کاهش داده و در کاهش تورم اثرات مثبت خواهد داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 747688

دیگر خبرها

  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قرارداد های شرکتی و کوتاه مدت
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قراردادهای شرکتی و کوتاه مدت
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد