Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، هیئت امنای اتحادیه جهانی علمای مسلمانان تصمیم گرفت علی جمعه، مفتی سابق مصر را به دلیل اظهارات جنجالی‌اش برکنار کند.

وصفی ابوزید، عضو هیئت امنای اتحادیه جهانی علمای مسلمانان دیروز در اظهاراتی تلویزیونی خبر داد که در آخرین جلسه هیئت امنا در اواخر ماه مه گذشته، اعضای آن به اتفاق آرا تصمیم گرفتند جمعه را اخراج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تأیید کرد که جمعه نامه رسمی از اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمانان درباره برکناری خود دریافت کرده است.

ابوزید توضیح داد که یکی از دلایل جدایی جمعه فتواهای بحث برانگیز وی بوده است. آخرین بار او در هنگام صحبت در برنامه «مِن مصر»(از مصر) در کانال CBC مصر گفت که کسی که خودکشی می‌کند، کافر نیست و غسل داده شده و بر او نماز گزارده می‌شود و در قبرستان‌های مسلمانان دفن می‌شود و شاید لازم باشد بیش از دیگران برای او از درگاه خداوند دعای رحمت و آمرزش شود.

وی افزود: خودکشی، عیب و شرم نکردن در برابر خدا بوده و ممنوع و جرم شرعی است و کسانی که قصد خودکشی داشتند و زنده مانده‌اند باید مورد تحقیق قرار گیرند.

دارالافتاء مصر سال گذشته در پستی در صفحه رسمی خود در فیس بوک گفته بود که خودکشی گناه کبیره و جرم علیه خود و شریعت است، اما کسی که خودکشی می‌کند، کافر نیست.

جمعه در مورد مسئله حجاب هم گفته است که بر اساس توافق فقهای مسلمان، کشف حجاب گناه است؛ اما مانند ترک نماز گناه کبیره نیست و هرکسی که کشف حجاب کند، مرتکب گناه می‌شود که خودش پاسخگو خواهد بود، اما گناه کبیره نیست.

مسئله دیگری که جنجال برانگیخت، مربوط به «مجاز بودن نماز فردی است که الکل مصرف می‌کند». جمعه گفته است که نباید جلوی نماز خواندن کسی را که شرب خمر می‌کند، گرفت بلکه باید از او خواسته شود که الکل را ترک کند نه اینکه از او بخواهیم نماز نخواند چراکه ممکن است اقامه نماز او را از شرب خمر بازدارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم

رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» در پاکستان مدعی شد: برای این که جهت بهبود روابط پاکستان و حکومت طالبان تلاش کرده‌ام اکنون توسط دولت مجازات می‌شوم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولانا فضل‌الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفت پیش از این برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان تلاش کردم به همین دلیل دولت اسلام‌آباد به دنبال مجازات من است.

وی در یک گردهمایی در شهر «کراچی» اظهار داشت «ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم».

این اظهارات در حالی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات 8 فوریه 2024 میلادی در این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

فضل الرحمان این انتخابات را پر تقلب خواند و خواستار برگزاری مجدد آن شده است.

روزنامه پاکستانی: فضل الرحمان در افغانستان با سران گروه‌های مخالف دولت اسلام‌آباد دیدار کرده است«فضل الرحمان»: پاکستان هرگز تسلیم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌شودفضل الرحمان: نمایندگان احزاب اپوزیسیون در پارلمان پاکستان آماده استعفا هستند

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این گردهمایی همچنین سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و رژین اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

مولانا فضل الرحمان پیش از این نیز مدعی شده بود حزبش به دلیل تقویت روابط با حکومت افغانستان و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در انتخابات این کشور شکست خورده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • صمد مرفاوی: به یک دلیل از جواد نکونام خیلی خوشم آمد / برکناری علی خطیر را به فال نیک می‌گیرم
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد