Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@03:33:08 GMT

آماده‌سازی مسجدالحرام برای مراسم حج تمتع

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۸۱۸۶

‍‍‍‍‍‍

در آستانه مراسم حج تمتع متولیان مسجدالحرام برای پذیرش زائران در حال آماده سازی خانه خدا برای پذیرایی از زائران هستند.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: سعودی‌ها با ادامه شیوع کرونا، حج تمتع را محدود به افراد ساکن عربستان کردند و به این ترتیب امسال حج تمتع برای حدود ۶۰ هزار زائر این کشور برگزار می‌شود.

البته با توجه به ممنوعیت ورود زوار کشور‌های خارجی، عربستان اعلام کرده که ۴۵ هزار نفر از افراد خارجی‌های ساکن این کشور هستند که در حج تمتع شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود به دلیل نبود روابط سیاسی با عربستان امسال هیچ ایرانی در حج تمتع حضور ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

در آستانه حج تمتع، متولیان مسجدالحرام به منظور آماده‌سازی برای پذیرش زائران حج تمتع ۱۴۴۲، ورود بدون مجوز به مسجدالحرام و مشاعر مقدسه را ممنوع کردند و بر هیمن اساس، مطاف در روز‌های اخیر خالی از زائر شده است. البته در طبقات مسجدالحرام نماز‌های جماعت با حضور افراد دارای مجوز و واکسینه شده برگزار می‌شود.

با این وجود، اطراف کعبه که در چنین ایامی در سال‌های گذشته هر لحظه هزاران زائر در حال زیارت و نیایش بودند، امسال خالی از زائر شده است و متولیان مسجدالحرام نیز در حال آماده‌سازی این مکان مقدس برای حضور زائران حج تمتع هستند.

در ادامه فیلمی از حال و هوای شب گذشته مسجدالحرام و حضور متولیان خانه خدا را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بیشتر بخوانید: خانه خدا لباس سفید به تن کرد+عکس و فیلم

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: حج تمتع مسجد الحرام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حج تمتع مسجد الحرام آماده سازی حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این همایش سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران، از تشرف حدود ۱۵ هزار زائر از این استان به سرزمین وحی خبر داد.

در این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، زائران استان تهران که قصد تشرف به سرزمین وحی در حج پیش رو را دارند با اعمال و مناسک این سفر معنوی آشنا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از دست اندرکاران عملیات حج پیش رو در این همایش سخنرانی و توصیه‌هایی به زائران بیان کردند.

محمدرضا حاجی علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در این همایش ضمن خیر مقدم به مهمانان و زائران گفت: در موسم حج تمتع پیش رو بیش از ۱۵ هزار نفر در قالب ۶۲ کاروان مدینه قبل و ۴۴ کاروان مدینه بعد به سرزمین وحی عزیمت مشرف خواهند شد.

در این همایش عظیم که با حضور پرشمار زائران برگزار شد علاوه بر سخنرانی، توصیه‌های مرتبط با اعمال و مناسک حج و مرثیه سرایی به مناسبت شهادت صادق آل محمد (ص) صورت پذیرفت.

کد خبر 6096557

دیگر خبرها

  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند