Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مسکو آماده است در صورت نیاز به کره شمالی برای مقابله با ویروس کرونا کمک کند. 

براساس گزارش خبرگزرای تاس، لاوروف این کمکها را شامل تامین واکسن، داروها و تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول تماسهای میان سفارت ما با نمایندگان رهبری کره شمالی، ما به انحاء مختلف اعلام کردیم که آماده کمک به پیونگ یانگ هستیم اگر آنها نیاز داشته باشند. مطمئنا تامین واکسن و تجهیزات درمانی و پزشکی در راس آنها است. 

وی همچنین اعلام کرد که دیگر کمکهای بشردوستانه ما به همسایه کره شمالی در شکلهای دیگر همواره در جریان بوده است. 

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد، سفارت ما مرتب گزارش می‌دهد و شرایط در کره شمالی را بررسی می‌کند.

با این حال لاوروف افزود: روسیه هیچ نشانه‌ای از گسترش پاندمی کرونا در کره شمالی مشاهده نکرده است و پیونگ یانگ از همان ابتدای شروع پاندمی اقدامات و تدابیر لازم را برای مقابله با کرونا و ایزوله کردن این کشور اتخاذ کرده است. یکی از اقدامات قرنطینه کامل بوده است که تا به امروز نیز ادامه دارد. 

با این وجود، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اخیرا شماری از مقامات این کشور را به به‌خاطر کوتاهی در مقابله با ویروس کرونا مورد سرزنش قرار داد.

 کیم در نشست دفتر سیاسی حزب کارگران متذکر شده بود، کوتاهی در مقابله با ویروس کرونا «بحرانی بزرگ» را برای این کشور و مردم آن رقم زده است.

رهبر کره شمالی افزود: «بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی مقامات ارشد، یکی از عوامل بزرگی است که مانع از اجرای وظایف خطیر کشور شده است».

طبق گزارش رسانه ها، کره شمالی از زمان گزارش اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان، تمامی مرزهای خود را بسته و تدابیری جدی برای مقابله با این بیماری به کار گرفت.

«کی بی پارک» استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه هارواد که در چند پروژه بهداشتی با کره شمالی همکاری داشته به خبرگزاری «رویترز» گفته، در این کشور، مبارزه با ویروس کرونا به منزله بقای ملی است.

پارک افزود: «هدف اصلی راهبرد کره شمالی این است که حتی نگذارد این ویروس وارد کشور شود و به‌طور هم‌زمان، ظرفیت درمانی و تلاش برای تهیه واکسن را نیز در دستور کار قرار داده است».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی روسیه ویروس کرونا ویروس کرونا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای درخواست مشترک کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و ۴۷ کشور دیگر مبنی بر ارزیابی «عینی و مستقل» تحریم‌های اعمال‌شده علیه پیونگ‌یانگ را قویاً محکوم کرد.

حکم هیات ناظر بر تحریم‌ها علیه کره شمالی ماه گذشته پس از وتوی درخواست تمدید ماموریت توسط روسیه، منقضی شد. در پی این وتو، واشنگتن اعلام کرد که در تلاش است تا با همکاری سئول، برای جایگزین کردن هیات ناظر که هم‌اکنون منحل شده است، روش‌هایی «خلاقانه» حتی «خارج از ساختار سازمان ملل» پیدا کند.

کیم سونگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: نیروهای دشمن احتمالاً دومین و سومین هیات ناظر را در آینده تشکیل دهند اما با گذشت زمان مشخص می‌شود که تمام این تلاش‌ها خودزنی است.

وی افزود: این هیات ابزاری در دست آمریکا و کشورهای غربی برای سرکوب حق موجودیت حکومتی مستقل است. در صورتی که آمریکا و حامیانش به‌جای عبرت گرفتن از اتفاق اخیر (وتوی روسیه)، همواره به دنبال اتخاذ سیاست‌های خصمانه منسوخ علیه کره شمالی باشند، آنگاه با شکستی راهبردی و مصیبت‌وار مواجه خواهند شد.

کد خبر 6097133

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • شکستن شاخ گوزن شمالی در هنگام مبارزه + فیلم
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان