Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حمیدرضا نمازی دبیر علمی وبینار و مصطفی راضی جلالی مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران در افتتاحیه وبینار بین‌المللی ادبیات در روزگار کرونا حضور خواهند داشت.

علاقه‌مندان برای حضور در این آیین که شنبه (نوزدهم تیرماه ۱۴۰۰) ساعت ۱۰ با اجرای میترا لبافی (خبرنگار) و به صورت مجازی برگزار می‌شود، می‌توانند به آدرس آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی http://www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

aparat.com/khaneketab مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، در وبینار بین‌المللی ادبیات در روزگار کرونا چهار نشست تخصصی مرتبط با محورهای این وبینار با حضور استادان بیش از ۱۵ دانشگاه و پژوهشگاه از کشورهای هند، افغانستان، ایران، پاکستان و عراق برگزار خواهد شد.

در اولین نشست تخصصی این وبینار، احمد شاکری (عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) درباره «کرونا و بحران روایت»، علیرضا حسن‌زاده (عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) درباره «تفسیر آستانه‌ای و مردم‌شناختی ادبیات با تمرکز بر آیین، افسانه و رمان در دوران کرونا»، پروفسور اخلاق احمد (عضو هیئت علمی دانشگاه جواهر لعل نهرو هند) درباره  «وضعیت آثار ادبی در روزگار کرونا»، مجید رضائیان (استاد دانشگاه و پژوهشگر ژورنالیسم) درباره «تاثیر کرونا بر ادبیات مطبوعات امروز» و محمود شالویی (پژوهشگر ادبی و دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان‌فارسی) درباره «ظرفیت‌های زبان فارسی در مواجهه با بحران‌ها» در قالب نشستی مجازی سخنرانی خواهند کرد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند از ساعت ۱۱:۳۰ روز شنبه (نوزدهم تیرماه ۱۴۰۰) به نشانی ذکر شده مراجعه کنند.

گفتنی است سه نشست تخصصی  نیز روز یک‌شنبه (بیستم تیرماه ۱۴۰۰) برگزار می‌شود که جزییات این نشست‌ها به شرح زیر است:

در دومین نشست «وبینار بین‌المللی ادبیات در روزگار کرونا» فاطمه فیاض (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم مدیریت لاهور پاکستان) درباره «ذکر بیماری‌های همه‌گیر در متون ادبی شبه‌قاره»، بهزاد کریمی (عضو هیئت علمی گروه ایران‌شناسی دانشگاه میبد یزد) درباره «بیماری‌های همه‌گیر در قرون نخستین اسلامی: گزارش یک مقاله»، سیده فلیحه‌زهرا کاظمی (عضو هیئت علمی دانشگاه ال سی بانوان لاهور پاکستان) درباره «امید در شاهنامه فردوسی» و علی شهیدی (عضو هیئت علمی گروه ایران‌شناسی و فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران) درباره «دهان‌پوش ایرانی» سخنرانی خواهند کرد.

دومین نشست این وبینار روز یک‌شنبه (بیستم تیرماه ۱۴۰۰) از ساعت ۹ صبح به صورت زنده از  آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی ذکر شده پخش خواهد شد.

همچنین، در نشست سوم که از ساعت ۱۱:۳۰با اجرای احسان رضایی آغاز می‌شود، عبدالمهدی مستکین (پژوهشگر ادبی و مدیر بخش فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو) درباره «امیدواری و امیدورزی در دوران بحران‌ها در ادبیات فارسی»، محمودرضا اکرامی‌فر (پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی) درباره «بازتاب کرونا در شعر طنز امروز» و محمدکاظم کاظمی (شاعر و پژوهشگر افغانستانی) درباره «آسیب‌شناسی فعالیت‌های ادبی در فضای مجازی در دوران کرونا»، سخنرانی خواهند کرد. این نشست نیز از طریق آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران در دسترس علاقه‌مندان قرارمی‌گیرد.

در این روز همچنین، علیرضا قیامتی (عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان مشهد) درباره «آفرینش‌های ادبی در کشورهای فارسی‌زبان»، رحیم غابی (عضو هیئت علمی دانشگاه بغداد) درباره «بیماری‌های مسری در ادبیات فارسی»، نسیم خلیلی (نویسنده و پژوهشگر) درباره «تجربه نویسندگی در دوران کرونا»، احمد شاکری (عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات) درباره «ادبیات در بحران؛ مواجهه ادبیات داستانی معاصر ایران با بیماری کرونا» و احسان رضایی (نویسنده و منتقد ادبی ) درباره «تصویر همه‌گیری‌ها در ادبیات استانی» سخنرانی می‌کنند.

لازم به ذکر است در نشست پایانی «وبینار بین‌المللی ادبیات در روزگار کرونا»، محسن جوادی (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز سخنرانی خواهد کرد.

این نشست از ساعت ۱۳:۳۰ با دبیری علی ایلنت در سایت آپارات به صورت زنده پخش می‌شود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسه خانه کتاب ایران کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسه خانه کتاب ایران کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسه خانه کتاب ایران کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران عضو هیئت علمی دانشگاه تیرماه ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند

ایسنا/لرستان منتخبان مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در لرستان جهت راهیابی به مرحله کشوری این مسابقات معرفی شدند.

در مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه به همت جهاددانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با رأی هیئت داوران متشکل از علی نوری، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان، احمد حاتمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد لرستان، مهدی امید، از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و قربان‌زاده، از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از بین ۵۳ نفر شرکت‌کننده در این مسابقه پنج نفر به عنوان منتخب جهت شرکت در مرحله کشوری انتخاب و دو نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

بنا بر این گزارش، مریم معظمی‌گودرزی در بخش کتاب با عنوان «یادت باشد»‌ از دانشگاه لرستان، نگار رحیمی، در بخش کتاب با عنوان «کتابخانه نیمه شب»‌ از دانشگاه لرستان، نیلوفر فتاحی در بخش کتاب با عنوان «اثر مرکب»‌ از دانشگاه فرهنگیان، سینا ناجی در بخش کتاب با عنوان «کمدی الهی دانته»‌ از دانشگاه فرهنگیان و پریا وفایی‌سالاری در بخش کتاب با عنوان «کمی دیرتر»‌ از دانشگاه لرستان پنج منتخب این دوره از مسابقات بودند و محمد حاتمی‌نژاد و خجسته الوندیان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما... |‌ کنکور در این منطقه سیل‌زده تکرار می‌شود؟