Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین در ادامه ویژه‌برنامه «القسم» (سوگند) برای انتخابات ریاست جمهوری ایران و سوریه، امروز چهارشنبه در تهران میزبان «محمد قادری» بود.

قادری در این برنامه در خصوص سوالی درباره مذاکرات هسته ای در وین گفت، ایران حس می‌کند که طرف مقابل در مذاکرات جدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رفع تحریم‌ها جدی نیست. شما می‌بینید که نتیجه خاصی از چند دور مذاکره به دست نیامده چون آمریکا و اروپا حاضر نیستند تضمین بدهند. ایران خواستار رفع همه تحریم‌ها و خواستار تضمین برای این است که رفع تحریم ادامه می‌یابد تا اینکه تحت عناوین دیگری تحریم برنگردد اما طرف مقابل حاضر نیست چنین تضمینی بدهد. 

قادری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره چرایی اقدام ایران به تقویت توان نظامی‌اش از جمله موارد جدیدی که امروز سردار حسین سلانی فرمانده کل سپاه اعلام کرد، گفت، این کار خیلی اهمیت دارد. در سایه نیروهایی که در منطقه حضور دارند و با توجه به متحدان آمریکا در منطقه که دست بالا را هم ایران دارد، و با توجه به اینکه هر کشوری گرفتار مشکلات داخلی است، این موضوع مهم است. ایران باید توان خودش را تقویت کند تا بتواند در مقابل همه بحران‌هایی که دشمنان در منطقه ایجاد می‌کنند بایستد و مقاومت کند. 

 

المیادین در ادامه از گفت‌وگوی بین‌الافغانی در تهران پرسید و قادری گفت، به نظر او بحران در افغانستان میتواند با این گفت‌وگوها در تهران پایان یابد زیرا نمایندگان جریان‌ها و اقشاری که در این گفت‌وگو حاضر شده‌اند همه صاحب اختیار و تصمیم هستند.

دور جدیدی از گفت‌وگوی بین‌الافغانی امروز با حضور نمایندگان دولت افغانستان و هیأت سیاسی طالبان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در افتتاحیه این نشست ضمن یادآوری شکست آمریکا در افغانستان گفت: امروز مردم و رهبران سیاسی افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات دشوار اتخاذ کنند.

قادری در این خصوص گفت، این مذاکرات مهم است چون دولت مرکزی در کابل و طالبان و دیگر جریان‌ها به نتیجه مهمی رسیده‌اند و آن این است که ایران چون عضو مهمی در منطقه است، می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد.

به گفته قادری دولت مرکزی در کابل به دنبال این است که حل مشکل را از طریق کشورهای خارج از منطقه مرتبط کند مثل دولت‌های آمریکا و اروپا اما این کار نتیجه‌ای نخواهد داشت.

قادری تاکید کرد که یکی از علل بحران فعلی خروج غیرمسوولانه ایالات متحده از افغانستان است. شما می‌دانید افغانستان در سال ۲۰۰۱ به بهانه تروریسم اشغال شد و تا امروز صلح و ثباتی در افغانستان حاصل نشده. در طول این سال‌ها ایران برای انسجام جریان‌ها در این کشور، بین طالبان و دیگر گروه‌ها و دولت مرکزی تلاش کرده‌ به نظرم گفت‌وگوی افغانی-افغانی در تهران می‌تواند این بحران را پایان بدهد. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: المیادین سوگند گفت وگوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بهروز افخمی کارگردان پرحاشیه ایران به آنتن تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز :

سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی که در ایام چهل و دومین جشنواره فجر روی آنتن رفته بود؛ با وقفه‌ای کوتاه از فردا شب جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

در این دوره برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی و مهمان، میز «نقدسینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق و میز «نقدسینمای جهان» با حضور سید حمید قادری و آرش خوشخو و همچنین با پخش میان‌برنامه‌های متنوع روی آنتن می‌رود.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • بازگشت بهروز افخمی کارگردان پرحاشیه ایران به آنتن تلویزیون
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود