Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد مهندسان، فاقد مسکن و ۶۰ درصد آنان، بیکار یا در شغل‌های غیرمرتبط در حال فعالیت هستند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، احمد خرم امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی خواستار همکاری بیشتر استانداری‌ها با نظام مهندسی‌های فعال در استان‌ها شد و اظهار داشت: افزایش تعامل و همکاری دوجانبه، می‌تواند نویدبخش اخبار خوش در زمینه رونق صنعت ساختمان‌سازی و افزایش فعالیت صنایع وابسته به این حوزه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمد خرم با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مهندسان، فاقد مسکن و ۶۰ درصد آنان، بیکار یا در شغل‌های غیرمرتبط در حال فعالیت هستند، افزود: با اجرایی شدن مبحث ۲۲ شاهد رونق ۱۸۰ صنعت وابسته به ساختمان خواهیم بود.

وی همچنین خواستار همکاری و حمایت استانداری برای احداث خانه مهندس در تبریز شد و گفت: در صورت موافقت استانداری، زمین لازم برای احداث خانه مهندس از سوی دولت واگذار و هزینه ساخت آن توسط نظام مهندسی استان پرداخت می‌شود.

صنعت ساختمان از صنایع پیشران کشور است/ فعالیت‌های عمرانی در استان متوقف نشده است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: صنعت راه و ساختمان از جمله صنایع مهم، استراتژیک و پیشران کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در اشتغال‌زایی و فعالیت ده‌ها رشته شغلی دیگر دارد.

محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با وی، گفت: تورم ناشی از اشباع در حوزه فعالیت‌های ساختمانی، قدرت خرید مردم را کاهش داده است که باید با اتخاذ تدابیر مناسب، مشکلات این حوزه را سامان‌دهی کرد.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌ها و شرایط کرونایی، مسیر توسعه و پیشرفت استان در حوزه فعالیت‌های عمرانی بدون توقف ادامه دارد و در حال حاضر صد‌ها پروژه مسکونی، راه‌سازی و جاده‌سازی در استان در حال اجراست.

پورمحمدی افزود: در چند سال اخیر، شرایط بسیار سختی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده که به جرات می‌توان گفت در تاریخ کشور، بی‌سابقه بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: معتقدیم که شرایط سخت و دشوار، ما را در مقابل فشار‌ها و ناجوانمردی‌ها، مقاوم‌تر کرده و باعث خواهد شد که مصمم‌تر از گذشته برای رسیدن به اهداف خود گام برداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نظام مهندسی مسکن ساختمان نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مهدی شفیعی تهیه کننده «رخنه» درباره داستان این مجموعه تلویزیونی گفت: داستان سریال «رخنه» که در ۳۰ قسمت تولید شده مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که بر روی موشک‌های ماهواره بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان روبه رو می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه تولیدات حادثه‌ای مرکز سیمافیلم است و داستان آن از تنوع گونه‌های (ژانرهای) متنوع برخوردار است و حوزه‌های امنیتی، علمی و خانوادگی را دربرمی گیرد.

وی با اشاره به این که کلیت موضوع سریال در حوزه هوافضای وزارت دفاع است، افزود: این سریال علاوه بر پرداختن به ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و فناوری کشور در حوزه دفاعی به ویژه در صنعت هوافضا و تلاش دانشمندان و نخبگان کشورمان در حوزه پدافندی و دفاعی جمهوری اسلامی، مخاطرات و تهدیداتی را که این افراد در این مسیر با آن مواجه هستند به تصویر درآورده است.

در این سریال بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
کارگردانی سریال «رخنه» را در ابتدا علی غفاری بر عهده داشته است و پس از وی، حمیدرضا لوافی کار این مجموعه را ادامه دادند.

دیگر عوامل مجموعه «رخنه» مریم امینی نویسنده، شهرام نجاریان مدیرتصویربرداری، حدیث نیکرو مدیر برنامه ریزی، شهرام متولی باشی صدابردار، هومن معصومی طراح صحنه هستند و حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی مشترکا کار تدوین را انجام داده‌اند و آلبرت آراکلیان موسیقی این سریال را ساخته است.

سریال «رخنه» قرار است از شنبه هفته آینده ۱۵ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از آنتن شبکه یک سیما تماشایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود