Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:08:30 GMT

نخبگان شمال‌غرب را از گردونه خارج کردیم !

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۹۶۴۴

نخبگان شمال‌غرب را از گردونه خارج کردیم !

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در نشست دهیاران شهرستان بناب با بیان اینکه پیگیر هستیم تا در دولت سیزدهم حداقل دو سه نفر در سطح وزیر و معاون رئیس جمهور حضور داشته باشند؛ اظهار داشت: اگر در شمال‌غرب کشور نخبگانی هم داشتیم، اکثریت آنها را از گردونه خارج کردیم و آنها را از آبرو و حیثیت انداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در سطح ملی جایگاه آذربایجان را که بنا به فرموده مقام معظم رهبری «آذربایجان سر ایران است» در دولت سیزدهم عینیّت پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در میان زمزمه‌هایی که هست، خبرهای خوشی در این رابطه شنیده نمی‌شود.

باقری‌بنابی گفت: سهم‌خواهی نیست ولی به عنوان مطالبه، جدی پیگیر هستیم که در دولت سیزدهم جایگاه استان‌های شمال‌غرب کشور مشخص شده و سهم استان‌های شمال‌غرب کشور از کابینه اختصاص داده شود.

وی همچنین تأکید کرد: دولت سیزدهم همچنان باید طرح احیای دریاچه ارومیه را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکل دریاچه ارومیه، یادآور شد: در سال‌های اخیر 17 سد در حاشیه دریاچه ارومیه احداث و این کار باعث شده وضعیت فعلی را در دریاچه ارومیه شاهد باشیم و مسوولانی که کار غیرکارشناسی انجام داده‌اند، ظلم بزرگی را مرتکب شده و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

باقری‌بنابی سپس خواستار اختصاص مبالغی از اجاره میدان دواب توسط شهرداری به روستاهای اطراف محل استقرار میدان دواب شد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که شهرداری، میدان دواب را بیش از 30 میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار کرده است، باید قسمتی از این مبلغ برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های روستاهای اطراف میدان دواب هزینه شود.

جهادکشاورزی با قدرت از کشت پیاز در بناب جلوگیری کند

فرماندار بناب نیز در نشست دهیاران به مناسبت روز دهیار، گفت: وضعیت آب در شهرستان بناب بحرانی است و باید برای عبور از بحران فعلی صرفه‌جویی کنیم.

شهریار فتحی با اشاره به ضرورت تغییر الگوی کشت اضافه کرد: مسوولان جهادکشاورزی باید با قدرت تمام از کشت بی‌رویه محصول پیاز در منطقه جلوگیری کنند و اجازه ندهند، شرایط از این وضع بدتر شود.

آغاز آسفالت‌ریزی 10 روستا در شهرستان بناب

بخشدار مرکزی شهرستان بناب همچنین در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: در هشت سال گذشته 520 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای شهرستان بناب اختصاص یافته است.

رضا لعلی با بیان اینکه 50 هزار متر مربع قیر یارانه‌ای به شهرستان بناب اختصاص یافته است؛ متذکر شد: 200 میلیارد ریال برای زیرسازی و آسفالت 10 روستای شهرستان بناب اختصاص یافته که رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

بخشدار مرکزی بناب در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار و نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات روستاهای شهرستان اضافه کرد: با پیگیری مسوولان شهرستان و با حفر سه حلقه چاه مشکل آب شرب تعدادی از روستاهای شهرستان برطرف شد.

انتهای پیام/60004/س

منبع: فارس

کلیدواژه: دریاچه ارومیه نخبگان نماینده مجلس فرماندار بناب شهریار فتحی نماینده مردم بناب در مجلس معاون رئیس جمهور دولت آیت الله رئیسی کشت پیاز دریاچه ارومیه شهرستان بناب دولت سیزدهم میدان دواب شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود

مصطفی سلیمی مفرد در بازدید از روستای چم درواهی بخش آب‌پخش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز با همراهی کارشناسان فنی این بخشداری از روستای چم درواهی بازدید شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: پس از برگزاری نشست با تعدادی از اهالی روستای چم در واهی، احداث زمین والیبال، اصلاح و تعریض ورودی روستا، آسفالت کوچه‌ها و نصب برج روشنایی در ورودی این روستا از مهم‌ترین مطالبات مردم هستند که پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090445

دیگر خبرها

  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید