Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه بر عدم اطلاع کرملین از طرف مسؤول حملات هکر اخیر علیه آمریکا تاکید کرد. همچنین معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: طرف‌هایی در آمریکا به خرافه بافی و داستان سازی درباره حملات هکری منسوب به مسکو ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌ جمهوری روسیه تاکید کرد، مسکو هیچ ربطی به موضوع ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هیچ اطلاعات تقصیلی از این مساله نداریم... بالطبع هر اتفاقی آنجا بیفتد ما قطعا از آن اطلاع پیدا نمی‌کنیم و مسکو در هر حال هیچ ارتباطی با موضوع ندارد.

در این خصوص سرگئی ریابکو، معاون وزیر خارجه روسیه اشاره کرد: روشن است آنها همان کسانی هستند که احتمال عادی سازی روابط بین آمریکا و روسیه را امری غیرمطلوب می‌دانند.

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: طرف‌هایی در آمریکا به خرافه بافی و داستان سازی درباره حملات هکری منسوب به مسکو ادامه می‌دهند.

او این اظهارات را درباره گزارش خبرگزاری بلومبرگ مطرح کرد که مدعی است، حملات هکری وابسته به دولت روسیه سیستم‌های کامپیوتری کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا را هدف قرار داده است.

ریابکوف گفت: در آمریکا تعداد زیادی هستند که از احتمال تحقق ثبات و لو نسبی در روابط روسیه و آمریکا خوششان نمی‌آید، کسانی که چنین احتمالی را غیرمطلوب می‌دانند.

او اضافه کرد: از این رو به هر شکلی شروع به داستان بافی می‌کنند و قصه‌های مختلف می‌سازند که نه فقط بی‌اساس هستند بلکه اصلا وجود ندارند. به سادگی می‌توان گفت هیچ دلیل و مناسبتی برای چنین داستان‌هایی وجود ندارند اما با وجود آن این داستان بافی‌ها ادامه دارند.

معاون وزیر خارجه روسیه در پایان گفت: دلیل آن "عدم تصور" سازندگان چنین موادی است لذا آنها ناگزیر می‌شوند از مواد خام ثانویه استفاده کنند و این به شکل این خرافات درباره هکرهای ناشناخته روس نمود پیدا می‌کند و این چینین است فقط.

سفارت روسیه در آمریکا نیز گزارش حمله هکری وابسته به دولت روسیه به کمیته ملی حزب جمهوری خواه آمریکا را "افترا" خواند و وقوع آن را تکذیب کرد.

همچنین حزب جمهوری‌خواه گزارش‌ها درباره حمله هکری وابسته به دولت روسیه به سیستم‌های کامپیوتری کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه را تکذیب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه حزب جمهوری خواه آمریکا معاون وزیر خارجه روسیه حزب جمهوری خواه حملات هکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی

وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش همکاری استراتژیک کره‌شمالی با روسیه هشدار داده و گفت این اتحاد رو به رشد، اعتماد و اطمینان کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهارات خود را در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه‌شنبه بیان کرد. روابط بین مسکو و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) از زمانی که کیم در سپتامبر گذشته برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرد، عمیق‌تر شده است و این مساله خوشایند غرب نیست.

روسای دفاع روسیه و کره‌شمالی هم ژوئیه گذشته در پیونگ‌یانگ دیدار کردند.

آستین به قانونگذاران گفت: «کره‌شمالی، دوباره، به دلیل ارتباط با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است.» او همچنین به گسترش همکاری بین روسیه، کره‌شمالی، ایران و جمهوری خلق چین اشاره کرد.

آستین گفت: «این بسیار نگران‌کننده است؛ چیزی که ما باید آن را تماشا کنیم، چیزی که برای اطمینان از اینکه توانایی و ظرفیت همکاری با متحدان خود برای ادامه بازدارندگی و ادامه ترویج صلح و ثبات را در هر یک از مناطق داریم، باید داشته باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «رابطه رو به رشد بین جمهوری خلق چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران نگران‌کننده است و این چیزی است که ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم.»

آستین همچنین مدعی شد که روسیه برای جبران گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات اضافی، به کره‌شمالی برای پر کردن ذخایر خود در درگیری اوکراین مراجعه کرده است.

این در حالیست که مقامات کره‌شمالی و روسیه اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات از پیونگ‌یانگ را رد کرده‌اند. آنها همچنین ایالات متحده و متحدانش در شمال شرق آسیا را به تشدید تنش در منطقه با آماده شدن برای جنگ با کره‌شمالی متهم کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، کره‌شمالی از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و احتمال اتحاد مجدد با کره‌جنوبی را رد کرده است. وزارت خارجه کره‌شمالی می‌گوید افزایش همکاری با روسیه به دفاع از «منافع اصلی» دو کشور و ایجاد «نظم بین‌المللی چند قطبی» کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی