Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@00:59:02 GMT

کاهش 25 درصدی حوادث گاز طبیعی در فارس

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۰۱۲۲

کاهش 25 درصدی حوادث گاز طبیعی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به گفته مدیرعامل شرکت گاز فارس با وجود گسترش شبکه‌های گازرسانی در استان و افزایش تعداد مشترکین گاز طبیعی در سال های اخیر، فرهنگ سازی و آموزش شهروندی موجب کاهش 25 درصدی حوادث مرتبط با مشترکین گاز در سال ۹۹ نسبت به سال قبل آن شده است.

غلامعباس حسینی افزود: در سال 99 با  وجود افزوده شدن 70 هزار و 578 متقاضی جدید به جمع مشترکان شرکت گاز طبیعی فارس، حوادث مرتبط با گاز شامل آتش سوزی 30 درصد و  حوادث منجر به فوت 35 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با توجه به آموزش همگانی انجام شده در استان، تهیه و نصب بیلبورد و فیکسچر در راستای فرهنگ سازی استفاده ایمن و بهینه گاز طبیعی  و حضور به موقع مامورین امداد گر در مواقع نیاز، در مجموع کل حوادث مشترکین گاز طبیعی در سال 99 نسبت به سال 98 به میزان 25 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: پارسال  40 حادثه آتش سوزی و انفجار و 8 مورد حادثه گازگرفتگی به وقوع پیوست که متاسفانه بر اثر آن 11 تن از مصرف کنندگان گاز طبیعی جان خود را از دست دادند.

حسینی با اشاره به این که سالها است بازرسی و تأیید سیستم لوله‌کشی داخلی منازل برعهده سازمان نظام مهندسی گذاشته شده است، بیان کرد: با این وجود شرکت گاز فارس به منظور افزایش ضریب ایمنی مشترکان، پیشرو در فرهنگ‌سازی مصرف گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در خصوص عمده ترین علل بروز حوادث گفت: نشت گاز از شیر مصرف به دلیل عدم نصب درپوش و بست، نشت گاز شیلنگ پوسیده و پاره، بیشترین علت حوادث ناشی از انفجار و آتش سوزی همچنین استفاده از دودکش های غیراستاندارد از نوع آکاردئونی و رعایت نکردن قطر مناسب دودکش از علل دیگر حوادث ناشی از گاز گرفتگی است.

وی ادامه داد: امسال نیز آموزش همگانی، فعالیت های تبلیغی و پیشگیرانه با همکاری روابط عمومی از طریق رسانه ملی و استانی، جراید و نشر بروشورهای تبلیغاتی ادامه دارد و تلاش می شود با آموزش و نظارت بیشتر، میزان حوادث ناشی از گاز طبیعی را باز هم کاهش دهیم.

شرکت گاز استان فارس در حال حاضر به  یک میلیون و 581 هزار و 240  مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی خدمات ارائه می دهد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: گاز طبیعی حوادث آموزش مديرعامل شركت گاز فارس شرکت گاز فارس گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین

حجت مرادی گفت: این اراضی مربوط به پلاک ۶ بخش ۱۷ فارس حومه شهر قیر است که بر اساس حکم صادره ۲۴ دادگاه تجدید نظر استان و با پیگیری‌های قضایی و تلاش مستمر نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان به انفال برگشت و سند آن به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد.

او افزود: متصرف این اراضی با جمع‌آوری اسناد جعلی و اخذ رای قضایی این بخش از اراضی ملی شهرستان قیر را به مستثنیات تبدیل کرده و مدعی مالکیت آن می‌شود که سرانجام با تلاش و پیگیری مستمر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی این اراضی به نفع دولت آزاد و به بیت‌المال اعاده داده شد. 

مرادی، این اقدام شایسته را دستاوردی بی نظیر و نوید بخش برای طبیعت دوستان و مردم شهرستان دانست و افزود: عرصه‌های منابع طبیعی امانتی که از گذشتگان به دست ما سپرده شده و امروز بیش از هر زمان دیگری می‌بایست در حفظ و صیانت از این موهبت و سرمایه الهی اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه حمایت‌های دستگاه قضایی در جلوگیری از زمین‌خواری و تلاش جهت رفع بعضی از تداخلات اراضی قابل تقدیر است، گفت: حفاظت از انفال مهم‌ترین وظیفه کارکنان این مجموعه است و مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی به عنوان اولین و مهمترین اولویت‌ها از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از مردم و شهروندان طبیعت دوست شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن شبانه‌روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان