Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - پرند؛ مترو از سریع‌ترین و ارزان‌ترین حمل و نقل های درون شهری و حتی بین شهری است که از سال ۱۳۷۷ با خط ۵ میان تهران و کرج آغاز به کار کرد.

گسترش شبکه مترو و افتتاح پنج خط درون شهری، در طی زمان جمعیت یک میلیون و صد هزار نفری را به خود اختصاص داد و از معضلات اجتماعی همچون ترافیک و آلودگی هوا کاست،که موجب جلب توجه مسئولین و مردم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر پرند با جمعیت ۳۰ هزار نفری و ۷ فاز در شهرستان رباط کریم در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران بزرگ و در مسیر آزاد راه تهران_ساوه و در مجاورت فرودگاه امام خمینی، روزانه ۱۰۰ هزار نفر تردد مستمر را به خود اختصاص داده است.

بنابر ضرورت ایجاد شبکه مترو تا پرند، ۱۴ سال است که زمزمه راه‌ اندازی این حمل و نقل در میان مردم این شهر می‌پیچد، اما با بدقولی های مسئولین مربوطه مواجه شده است.

با توجه به صحبت های استاندار تهران، خرداد ماه سال جاری باید این طرح بهره‌برداری می‌شد اما متاسفانه با این بد‌قولی، مردم شریف این شهر با ایجاد کمپینی در فارس من درخواست پیگیری این مسئله را دادند.

تخصیص بودجه سالیانه مترو تهران، جوابگوی ساخت مسیرهای ریلی برای مترو حومه تهران نیست

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه، در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به مشکلات پیش روی مترو پرند،گفت: تخصیص بودجه سالیانه مترو تهران، جوابگوی ساخت مسیرهای ریلی برای مترو حومه تهران نیست.

 

ردیف بودجه امسال برخلاف سنوات اخیر بود

وی افزود: در ردیف بودجه ۱۴۰۰ برخلاف سنوات اخیر ۲۵۰ میلیارد تومان برای شرکت مترو تهران در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اما در سازمان برنامه و بودجه ۷۰ درصد آن مصوب شده است و هنوز دسترسی به این بودجه وجود ندارد؛ از طرفی شهرداری هم تلاش می‌کند امسال بودجه بیشتری را به مترو تهران اختصاص دهد.

منتظر ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی هستیم

علی امام اظهار کرد: مترو پرند تا فرودگاه امام خمینی آماده شده است و ۱۹ کیلومتر تا پرند مانده است که برای تکمیل آن جلسه ای در اردیبهشت ماه میان شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی برقرار شد؛ طی این جلسه مصوب شد که ۵۰۰ میلیارد تومان برای مسیر یک لاینه تهران_پرند درنظر گرفته شود که منتظر ابلاغ آن هستیم.

 

قطار ملی پس از تست‌های نهایی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر شرکت مترو تهران اضافه کرد: پس از رونمایی قطار ملی در فروردین ماه که با حضور رئیس جمهور انجام شد، تست‌های نهایی برای استفاده عموم گرفته شده و سپس در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

علی امام گفت: اولویت ما تکمیل ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ است که با هماهنگی‌های صورت گرفته، ان شاء الله تا پایان تابستان ایستگاه شهید رضایی خط ۶ و ایستگاه خط توحید خط ۷ برای استفاده عموم افتتاح می‌شود.

به زودی ۳۱ رام قطار معادل حدودا ۲۱۰ واگن اورهال می‌شود

وی در پایان افزود: حدود ۱۰۵۷ واگن موجود است که طی هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، وامی از صندوق کارآفرینی برای اورهال ۳۱ رام قطار معادل حدودا ۲۱۰ واگن اختصاص داده شده است که ان شاءالله بتوانیم سطح استاندارد مترو تهران را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان

اعتبارات حوزه رسانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به قانون سال ۱۴۰۲، ۵۹ درصد افزایش یافته است. این درحالی است که از مجموع اعتبارات حوزه رسانه در سال ۱۴۰۳، حدود ۹۸ درصد به سازمان صدا و سیما اختصاص یافته است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، به عنوان نخستین قانون بودجه که براساس برنامه هفتم پیشرفت کشور تنظیم شده است، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان را از محل بودجه عمومی برای دستگاه‌های رسانه‌ای در نظر گرفته است. اعتبارات پیش بینی شده برای این دستگاه‌ها به شرح زیر است:


۱. حدود ۲۴.۰۰۰ میلیارد تومان برای سازمان صدا و سیما (جاری، عمرانی، متفرقه)،
۲. حدود ۳۷۳ میلیارد تومان برای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) (جاری، عمرانی)،
۳. حدود ۸۱ میلیارد تومان برای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،
۴. حدود ۲۲ میلیارد تومان برای شورای نظارت بر صدا و سیما،
۵. حدود ۲۰ میلیارد تومان برای خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)،
۶. حدود ۱۹ میلیارد تومان برای خبرگزاری خانه ملت.

گفتنی است در لایحه بودجه ۱۴۰۳، مبلغ ۶.۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان درآمد اختصاصی برای صدا و سیما برآورد شده که با احتساب این مبلغ مجموع اعتبارات (ردیف ۲۸۳۵۰۰، متفرقه و اختصاصی)، پیش بینی شده برای این سازمان معادل ۳۱.۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد. همچنین مبلغ ۸۳ میلیارد تومان به عنوان درآمد اختصاصی برای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پیش بینی شده که با احتساب این مبلغ مجموع اعتبارات (ردیف ۲۸۲۵۰۰ و اختصاصی) پیش بینی شده برای این خبرگزاری در لایحه بودجه ۱۴۰۳ معادل ۴۵۷ میلیارد تومان است.

همچنین اعتبارات حوزه رسانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به قانون سال ۱۴۰۲، ۵۹ درصد افزایش یافته است. این درحالی است که از مجموع اعتبارات حوزه رسانه در سال ۱۴۰۳، حدود ۹۸ درصد به سازمان صدا و سیما اختصاص یافته است.

مهم‌ترین یافته‌ها و پیشنهاد‌های حاصل از تحلیل جداول و پیوست‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور عبارتند از تفکیک نشدن برنامه‌های فصل رسانه به طور جداگانه ذیل امور فرهنگ، تربیت بدنی و گردشگری در لایحه بودجه ۱۴۰۳ برخلاف سال‌های گذشته و در نتیجه فقدان اطلاعات لازم در خصوص اعتبارات برنامه‌ها و عناوین آنها، پیشنهاد افزوده شدن سنجه‌های قابل ارزیابی به متن لایحه برای افزایش اعتبارات عمومی سازمان صدا و سیما در ازای کاهش حجم تبلیغات بازرگانی، پیش بینی اعتبارات مشخص برای اثربخش کردن شورای نظارت به منظور تقویت قانون نحوه اجرای اصل (۱۷۵) قانون اساسی در بخش نظارت، ضرورت رفع ابهام در خصوص معیار تقسیم منابع پیش بینی شده بند «ب» تبصره «۱۳» بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ برای دستگاه‌های اجرایی.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟