Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:43:47 GMT

بیش از هزار پناهجوی افغان وارد خاک تاجیکستان شده اند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۰۵۳۸

بیش از هزار پناهجوی افغان وارد خاک تاجیکستان شده اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، استانداری استان مرزی گورنو – بدخشان در تاجیکستان، از قبول بیش از هزار پناهنده افغان متواری شده از ولایت بدخشان به خاک تاجیکستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، این نخستین بیانیه رسمی دولت تاجیکستان از زمان آغاز درگیری‌های داخلی میان دولت و گروه طالبان در افغانستان در شمال این کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه دولت محلی تاجیکستان اعلام شده که پناهجویان به طور کلی شامل زنان، کودکان و افراد سالخورده بوده که در اماکن امن به آنها سرپناه داده شده است.

همچنین گفته شده که دولت تاجیکستان مشغول رایزنی با نهادهای مرتبط سازمان ملل جهت تامین غذا و اقلام مورد نیاز برای پذیرایی از پناهجویان است.

لازم به ذکر است تاجیکستان طی روزهای گذشته همچنین پذیرای صدها تن از نظامیان دولتی افغانستان در ولایت بدخشان بوده که از ترس طالبان به خاک این کشور گریخته‌اند.

لازم به ذکر است، «حسام‌الدین شمس» والی ولایت بادغیس امروز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد که شبه‌نظامیان طالبان پس از درگیری شدید با نیروهای امنیتی وارد شهر قلعه‌نو مرکز این ولایت شدند.

از سوی دیگر، طارق آرین سخنگوی وزارت کشور افغانستان در توئیتر نوشت: نیروهای امنیتی و دفاعی از جان و مال مردم در بادغیس دفاع می‌کنند. نیروهای امنیتی در شهر قلعه‌نو و اطراف آن حضور دارند و هر نوع تهدید دشمن را پاسخ خواهند داد.

گفتنی است، آمریکا پیشتر و بر اساس توافق دوحه با طالبان وعده داده بود که اول ماه می سال جاری میلادی اشغالگران این کشور را از افغانستان خارج کند، اما در ادامه، سپتامبر را موعد خروج تروریست‌های آمریکایی از افغانستان مورد تأیید قرار داد.

در حالی که تاریخ ۱۱ سپتامبر برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام شده، مقامات و اندیشکده های غربی و به ویژه آمریکایی تلاش می‌کنند تا با پر رنگ کردن تهدیدهایی از قبیل ظهور مجدد داعش و دامن زدن به خشونت‌ها در این کشور، همچنان حضور نظامی تروریست‌های آمریکایی در افغانستان را تضمین کنند.

کد خبر 5253108

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان پناهجویان تاجیکستان طالبان ایالات متحده امریکا افغانستان عراق روسیه فلسطین رژیم صهیونیستی طالبان ایران سوریه برجام لبنان عربستان سعودی بلاروس ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت

ریاست رسیدگی به بلایای طبیعی در ولایت هرات افغانستان اعلام کرد که بارندگی شدید روزهای اخیر و جاری شدن سیل در این ولایت جان ۷ نفر را گرفته است.

همچنین یک نفر در ولایت فراه، ۲ نفر در ولایت غور، ۲ نفر در ولایت جوزجان و ۲ نفر در ولایت ساری پول در بارندگی و سیل روزهای اخیر جان باخته اند.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

همچنین منابع محلی از ارزگان اعلام کردند که شب گذشته در اثر توفان شدید در ترینکوت، مرکز این ولایت و ولسوالی چوره ۷ تن جان باخته‌اند و شمار زیادی از خانه‌ها تخریب شده است.

این منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

این در حالی است که منابع خبری افغانستان اعلام کردند در یک ماه گذشته نیز سیل در افغانستان حدود ۷۰ کشته و ۵۰ مجروح برجای گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل