Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:19:48 GMT

هماهنگی برق-آب و برخی در عذاب

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۰۶۳۲

هماهنگی برق-آب و برخی در عذاب

ایسنا/لرستان امسال مثل چند سال گذشته با خاموشی‌هایی مواجه شده‌ایم و میزان این خاموشی‌ها در لرستان بیشتر است.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق  می‌گوید که ظرفیت قابل تولید نیروگاه‌ها حدود ۵۴ هزار مگاوات و نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار مگاوات رسیده است و به دلیل محدودیت در تامین برق مجبور به خاموشی بدون برنامه‌ریزی شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرده که شاید این هفته گرم‌ترین هفته سال باشد، برآورد و پیش‌بینی‌ها این است که مصرف برق کشور به عدد ۶۵ هزار مگاوات و بالاتر برسد که رکورد جدیدی در صنعت برق خواهد بود و با افزایش دمای هوا و همچنین افزایش میزان تقاضا احتمالا باز هم مجبور به اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده باشیم.

در لرستان نیز که خاموشی‌ها مثل سنوات گذشته در ماه‌های گرم سال اعمال می‌شود و بعضاً با یا بدون برنامه قبلی بوده و داد بسیاری از مردم را درآورده است.

بسیاری از صنوف با مشکل مواجه شده و به قول خودشان کرونا کم بود که حالا ویروس داخلی گریبان آنان را گرفته و دائم در ضرر هستند و هر روز چالش دارند.

اگر بخواهیم از تک‌تک صنوف نام ببریم که قطع برق برای آنها مشکل ایجاد کرده که خیلی زیاد می‌شوند و فقط کافی است نگاهی گذرا در ذهن خودمان به این رویه قطعی داشته باشیم.

برخی معتقدند بار خاموشی‌ها روی دوش محلات حاشیه‌نشین و روستاها بوده و اینکه روزانه چند بار برق آنان قطع می‌شود.

در لرستان چون منابع تامین آب پایدار وجود ندارد و آب برخی محله‌ها با مخزن تامین می‌شود، هنگام قطع برق، این مخازن نیز از کار می‌افتد و آب و برق در این زمینه هماهنگ هستند. در روستاها نیز این مشکل وجود دارد و چاه‌ها از کار می‌افتد.

در روزهای اخیر برخی محله‌های خرم‌آباد بیش از ۱۲ ساعت یعنی نصف شبانه روز آب نداشته‌اند و علت این است که مخزن آب به سبب بی‌برقی از کار می‌افتد و تا در مدار قرار بگیرد، زمان می‌برد و در این حین بار دیگر برق قطع می‌شود و مخزن زمان زیادی در مدار قرار نمی‌گیرد.

دلیل قطعی آب شرب در شهرها و روستاها، ناشی از خاموشی‌های اخیر است به این شکل که بعضی از مناطق شهر و روستاها به‌طور مستقیم به وسیله ایستگاه پمپاژ جریان آب را انتقال می‌دهند و در زمان قطعی برق عملاً این موضوع قابل اجرا نیست هرچند بعضی‌ها می‌گویند چرا از دیزل‌ها یا ژنراتورها استفاده نمی‌شود که باید گفت با توجه به تعداد بالای چاه‌ها، مخازن و ایستگاه پمپاژ عملاً این موضوع امکان‌پذیر نیست و دیزل‌ها قدرت انتقال آب شرب در همه شهر را به شکل مطلوب ندارند.

قطعی آب و نبود منابع آب پایدار در لرستان به حدی زجرآور است که ۱۲ میلیارد مترمکعب روان‌آب این استان وارد حوضه‌های آبریز دیگر می‌شود و لرستان از این نعمت بی‌بهره است و همواره مردم استان به این موضوع اعتراض دارند که در کشاورزی، صنعت و شرب از این نعمت چرا استفاده نمی‌شود.

در برخی مواقع نیز برق بدون اعلام قبلی یا برنامه زمان‌بندی قطع می‌شود و مشکل‌های زیادی به دنبال دارد و باعث نارضایتی مردم لرستان شده و می‌توان گفت در حال حاضر مهمترین دغدغه این مردم "قطع برق" است و براساس آن در طول شبانه‌روز برنامه‌ریزی می‌کنند اما گاهاً برق بی‌برنامه می‌رود و برنامه‌ها هم روی هوا می‌ماند.

در روزهای اخیر بسیاری از مسئولان عالی‌رتبه کشور به قضیه قطعی ادامه‌دار برق ورود کرده و خواستار رفع این مشکل شده‌اند که خبر رسیده تا بیستم مرداد این روند با قدرت ادامه دارد...

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی برنامه زمانبندی لرستان ایستگاه پمپاژ خاموشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت: فعالان رسانه‌ای که خداوند به آنها دانایی و توانایی داده است باید زبان گویای مردم باشند، دغدغه و مشکلات را به گوش مسوولان برسانند و با انتشار مطالب واقعی، از نشر اخبار بدون پایه و تشویش و ناامیدی اذهان عمومی، اجتناب کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی است و برگزاری پرشور انتخابات در کشور ما، گواه این مطلب است، اصحاب رسانه هم باید در جهت رضای خدا و خدمتگزاری مردم قدم بردارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اطلاع‌رسانی درست، نقد منصفانه و تبادل آرا را از مهمترین وظایف اصحاب رسانه خواند و افزود: مطبوعاتی که بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح قلم می‌زند، در رشد و کمال ملت تأثیرگذار هستند.
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در لرستان در ادامه به برنامه‌های دفاتر امامان جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: هر امام جمعه و هر نماینده ولی فقیهی برنامه‌های مدونی دارد که به صورت ماهانه به مدیریت شورای سیاست گذاری ائمه امام جمعه ارسال می‌شود، که هر کدام از این برنامه‌ها نیاز به طراحی و اطلاع رسانی به مردم دارد. 
این دیدار با هدف ایجاد صمیمیت بیشتر اصحاب رسانه با یکدیگر و نماینده ولی فقیه انجام شد تا در آینده همه فعالان رسانه در استان با همدلی، در جهت توسعه و رونق اقتصادی و جهش تولید در استان تلاش کنند.
در این دیدار اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، دغدغه‌های روز و مطالبات خود را با نماینده ولی فقیه در لرستان در میان گذاشتند.

دیگر خبرها

  • برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • مقدمات برگزاری دادگاه‌های صلح در لرستان فراهم شود
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!