Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره سخت بودن سوالات کنکور سراسری ناپیوسته امسال گفت: کنکور امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته آسان‌تر شده است، به طوریکه می‌توان گفت تنها از ۷۱ عنوان درسی امتحان گرفته شده است، تنها تمامی مباحث مذکور در فضای مجازی در یک عنوان درسی وجود دارد و آن نیز درس ریاضی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: افرادی که می‌گویند کنکور سخت‌تر شده است، قطعا اشتباه می‌کنند و شاهد ما نتایجی است که ۲ تا ۳ هفته آینده اعلام خواهد شد.

خدایی گفت: تمامی مواردی که در فضای مجازی روزانه مطرح می‌شود درباره ۵ سوال ریاضی کنکور است، در صورتی که در گروه ریاضی ۵۵ سوال ریاضی وجود داشت که از آن‌ها تنها ۵ سوال سخت و نسبتا سخت بوده است.

رئیس سازمان سنجش گفت: مسئولان آموزش و پرورش به جای اینکه در فضای رسانه‌ای بگویند برخی سوالات کنکور سخت بوده است، به طور مشخص به ما اعلام کنند کدام سوال سخت بوده است طبیعتا بگویند چه مواردی هست تا بررسی‌های لازم برای سوالات صورت بگیرد.

او در ادامه اضافه کرد: سال گذشته نیز درس شیمی نسبت به سال گذشته سخت‌تر بوده است، لذا باید نتیجه گرفت سازمان سنجش و سیستم ما به این گونه است که سختی و دشواری برای همه است، زیرا نمرات تراز می‌شود و داوطلبان این نمرات را خواهند دید.

خدایی افزود: سال گذشته یکی از داوطلبان با درصد ریاضی ۶۰، تراز ۱۰ هزار می‌گرفت، امسال با ۵۰ درصد این تراز را می‌گیرد، در نتیجه تراز یک وسیله اندازه گیری برای جبران سختی و آسانی امتحان است، لذا این موضوع جای نگرانی برای داوطلبان سخت کوش نیست این افراد در رتبه خود متوجه این موضوع خواهند شد.

معاون وزیر علوم در پایان تصریح کرد: امتحانات ما با آموزش و پرورش یکی نیست، زیرا ما برای ارتقا داوطلبان امتحان نمی‌گیریم ما می‌خواهیم نمرات ۵ درصد جامعه را از یکدیگر تفکیک کنیم، همیشه امتحانات ما نسبت به آموزش و پرورش سخت‌تر است، زیرا امتخانات آن‌ها عملکردی است امتحان ما رقابتی است. داوطلبان نگران نباشند بحث سختی امتحان برای همه بوده است با تراز این مسائل کاملا جبران خواهد شد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور ۱۴۰۰ کنکور سراسری سال گذشته سخت تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید

محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رئیس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

دیگر خبرها

  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • (تصویر) تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت