Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی به مناسبت هفته مالیات ضمن تبریک و تقدیر از عملکرد مؤدیان و کارگزاران سخت کوش نظام مالیاتی کشور بر بهبود پذیرش داوطلبانه مالیات توسط مؤدیان به عنوان یک رویکرد مشارکت جویانه تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام  شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، پیام وزیر امور اقتصادی و دارایی به مناسبت هفته مالیات (۱۶ تیرماه ۱۴۰۰) بدین شرح است:

باسمه تعالی

ابتدا لازم می‌دانم هفته مالیات و فرهنگ مالیاتی را به همه مؤدیان محترم و کارگزاران سخت کوش مالیاتی تبریک عرض نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت‌ها برای انجام وظایف و مأموریت‌های خود به منابع مالی پایدار نیازمند هستند و مالیات از مهم‌ترین و اساسی‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. پرداخت مالیات از سوی مؤدیان نیز همیاری و همکاری مشترک و عقلایی است که سبب می‌گردد، دولت در ارایه خدمات عمومی دچار تأخیر و نقصان نگردد.

به همین دلیل امروزه بیش از آنکه بر ابزار‌ها و روش‌های دستوری و به شدت کنترل کننده جهت وصول مالیات توسط دستگاه مالیات ستانی تأکید شود، بر بهبود پذیرش داوطلبانه مالیات توسط مؤدیان به عنوان یک رویکرد مشارکت جویانه تأکید می‌گردد.
بدون تردید، سنگ بنای این رویکرد، بهبود فرهنگ مالیاتی از طریق افزایش اعتماد مردم به نظام مالیاتی، استقرار یک نظام مالیاتی عادلانه و مبتنی بر ارایه حداکثر خدمات مالیاتی و در نتیجه کاهش هزینه‌های پذیرش مالیات است. همچنین در این میان باید بر نقش بی بدیل نظام بودجه‌ای شفاف و کارآمد دولت و اطلاع رسانی شایسته و مؤثر از مصارف منابع حاصل از درآمد‌های وصول شده در جلب اعتماد و رضایت مردم تأکید نمود.

توفیقات چشم گیر نظام مالیاتی در چند سال اخیر با عملیاتی کردن راهبرد حداکثرسازی وصول درآمد‌های مالیاتی با رعایت کامل اصول و هوشمندسازی نظام مالیاتی در ابعاد مختلف از جمله تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی ارقام مصوب بودجه، چابک سازی و سرعت بخشی به فرآیند‌های اجرایی مالیاتی، گسترش خوداظهاری و پیاده سازی مدیریت ریسک تمکین و بسترسازی‌های انجام شده برای استقرار نظام مالیاتی مدرن و توجه به مزایا و غنای شغلی کارگزاران این عرصه، کشور را در تراز نسبتاً خوبی از منظر دستیابی به شاخص‌های یک نظام مالیاتی توسعه یافته قرار داده است. تلفیق این موفقیت‌ها با تلاش‌های صورت گرفته برای رعایت حداکثری اصول مالیات ستانی، حمایت از بخش‌های تولیدی و سرمایه گذاری، مانع زدایی و مقررات زدایی و جلب رضایت مؤدیان نوید بخش آینده‌ای روشن برای نظام مالیاتی کشور است.

امید آن دارد که با همدلی و همکاری هرچه بیشتر کارگزاران نظام مالیاتی به عنوان سفیران توسعه فرهنگ مالیاتی و جلب مشارکت سایر ارکان سیاستگذار، تصمیم گیر و اثرگذار و قبول مسئولیت انتقال از بودجه مبتنی بر نفت به بودجه مبتنی بر مالیات، افق روشن نظام مالیاتی مطلوب کشور بیش از گذشته فراهم گردد.

بیشتر بخوانید: پیام تبریک وزیر اقتصاد به‌ مناسبت انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت اقتصاد دژپسند

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت اقتصاد دژپسند نظام مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد

حجت اله صالحی در جلسه با معاونان اداره کل مالیاتی استان اظهار کرد: در اجرای مقررات ماده سه قانون، آخرین مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال گذشته یک ماه پس از پایان دوره مزبور است.

وی افزود: این مهم به دلیل درخواست‌‏های مکرر مودیان مالیاتی و به منظور تکریم و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی، بنا به ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم و بخشنامه صادره در خصوص مودیانی که تا پایان ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال ۱۴۰۲ خود را اصلاح، تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند اعمال می‌شود و امکان برخورداری ۱۰۰درصدی از بخشودگی جریمه تاخیر موضوع ماده ۳۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده ۳۶ قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در اظهارنامه مسترد شده) دارند.

به گزارش ایرنا مالیات بر ارزش افزوده مالیات غیر مستقیمی است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد