Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@03:16:32 GMT

نظر 3 نماینده درباره خصوصیات شهردار آینده تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۱۵۵۵

نظر 3 نماینده درباره خصوصیات شهردار آینده تهران

سلمان اسحاقی عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه شهردار آینده تهران باید دارای کارنامه‌ای ضد فساد و رویکرد شفافیت در عملکرد باشد، اظهار داشت: شهردار آینده تهران باید دو موضوع را مدنظر خودش قرار دهد؛ مبارزه با فساد و تراکم‌سازی، یعنی برای تراکم سازی قانون مشخص کند که این امر باید در ساختاراداری اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه باید مبارزه با فساد جزو اولویت‌های شهردار آینده تهران باشد، گفت: یکی از درخواست ها و مطالبات شهروندان تهرانی با توجه به اخباری که این سال ها نسبت به شهرداری ها شنیده می شود مبارزه با رانت و فساد در این دستگاه اجرایی و خدماتی است. قرار گیرد.

عضو فراکسیون مدیریت‌ شهری مجلس افزود: باید توجه داشته باشیم که شهرداری انتخاب نشود که شهرداران بعدی را بدهکار کند. یکی از دغدغه‌های ما در شورای شهر و شهرداری‌ها این است که شهرداران متاسفانه به دنبال گرفتن نتیجه با بیشترین هزینه در یک بازه زمانی هستند. همین امر باعث می‌شود که نه تنها هزینه های زیادی را شهرداری تهران متحمل شود بلکه روند توسعه و عمران را نیز در دوره های بعدی کند.

وی ادامه داد: متاسفانه مدت‌هاست که مدیران شهری برای بهتر دیده شدن و معرفی طرح های جدید هزینه های کلانی را بر شهرداری ایجاد می کنند که در نهایت عایدی آن زیان هایی بوده که همچنان این دستگاه خدماتی پس از گذشت سال ها درگیر آن است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: شهردار تهران به عنوان پایتخت کشور همانند یک رییس جمهور باید نگاه ملی داشته باشد. یعنی مدیر توانایی که قادر باشد یک تیم بسیار قوی متشکل از متخصصان و کارشناسان حوزه شهری ایجاد کند؛ وقتی گفته می شود نگاه ملی یعنی فقط از یک جناح و یا نهاد خاص در مدیریت شهری بهره نگیرد و قادر باشد متخصصان و کارشناسان را از بخش های مختلف در مدیریت مشارکت دهد.

اسحاقی در پایان گفت: معیار و شاخص اصلی برای انتخاب شهردار آینده تهران مدیری توانمند در تشکیل یک تیم منسجم و متخصص است. سکان دار آینده تهران باید کارنامه موفقی داشته باشد تا بتواند مدیریت این کلان شهر را بر عهده بگیرد. باید در کارنامه او مبارزه با فساد ملموس باشد. شفافیت در رزومه او دیده شود و با حمایت های سیاسی در این جایگاه قرار نگیرد. یعنی نگاه جریانی و جناحی به مدیریت شهر نداشته باشد.

 شهردار تهران باید فردی انقلابی با روحیه‌ای جهادی باشد/ لزوم‌ عدم وابستگی شهردار به جناح و جریان‌های سیاسی

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: شهردار آینده تهران باید فردی انقلابی با روحیه‌ای جهادی باشد و در کنار هماهنگی با دیگر نهادها و دستگاه ها رضایت و اعتماد شهروندان را جلب کند.

محمدرضا احمدی عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تهران به عنوان یک کلان شهر دارای مشکلات و معضلات زیادی است. مدیریت شهرداری در واقع مدیریت درآمد و هزینه است، یعنی با توجه به تجهیزات و امکاناتی برای رفاه حال شهروندان در اخیتار دارد روند توسعه و عمران شهر را تسریع ببخشد.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه شهردار آینده تهران باید با مجلس، رییس جمهور و دیگر نهادها هماهنگ باشد، تصریح کرد: باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب قطعا مدیر و شهردار آینده نیز باید فردی انقلابی با روحیه جهادی باشد. شهرداری که بتواند تهران را به عنوان ام القرای جهان اسلام به گونه ای که در شان تهران باشد، مدیریت کند.

احمدی افزود: پایتخت مشکلات پیچیده و فراوانی دارد و متاسفانه در حاشیه آن یکسری محرومیت ها و حاشیه‌نشینی‌ها وجود دارد. بنابراین مدیر آینده تهران باید ضمن آشنایی با این حوزه برنامه ای قوی برای حل آنها داشته باشد و بتواند از نیروهای متخصص و انقلابی برای عمران این کلان شهر بهره ببرد.

این عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهردار باید این جایگاه را توفیقی برای خدمت بداند نه فرصتی برای غنیمت، گفت: اگر شهردار اینده چنین دیدی نسبت به جایگاه خود داشته باشد قطعا رضایت و اعتماد جامعه شهری تهران را جلب خواهد کرد و تاثیری مثبت بر اذهان شهروندان خواهد گذاشت. تهران به عنوان پایتخت بر دیگر شهرهای کشور تاثیرگذار است لذا یک شهردار باید نگاهی کلان و کشوری نسبت به مدیریت خود در ام القرای جهان اسلام داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهردار آینده باید ضمن تسریع در روند توسعه ای شهر، در کنار دغدغه اقتصاد و معیشت شهروندان در حفظ فرهنگ اصیل ایران اسلامی تلاش کند. باید مدیریت انقلابی داشته باشد و همه موانع را برای رسیدن به اهداف خود از سرراهش بردارد و خستگی ناپذیر باشد.

احمدی ضمن تاکید بر سهیم کردن شهروندان در مدیریت شهری، بیان کرد: شهردار باید بتواند به بهترین شکل ممکن شهروندان را در مدیریت شهری سهیم کند. مدیریت شهری نیازمند افرادی متخصص و آشنا به این حوزه است. بنابراین دغدغه‌مند بودن، متعهد و متخصص از جمله معیارها و شاخص های شهردار آینده پایتخت است. شهردار آینده نباید وابستگی به جناح و یا نهادی خاصی داشته باشد چرا که مدیریت شهری یک مقام خدمت رسانی است و متعلق به همه شهروندان است.

 شهردار باید متخصص و آشنا با مدیریت شهری باشد/ در انتخاب شهردار دنبال یک چهره صرفا سیاسی نباشیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مدیریت شهری یک پست و جایگاه خدماتی است بنابراین می‌طلبد فردی متخصص، جهادی و توانمند در این جایگاه قرار گیرد.

کیومرث سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اداره کلان شهر تهران یک کار بسیار بزرگی است، بنابراین مسائل شهر تهران به لحاظ پایتخت بودن و تاثیری که بر کل کشور دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. مدیریت تهران باید یک فرد متخصص و آشنا با مسائل شهری باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: طبیعتا کلان شهرهای بزرگ دنیا مانند تهران فاکتورهای خاص خودش را دارد که مهم ترین این فاکتورها کارآمدی لازم، توان، تخصص و اطلاعات دقیق او در همه زمینه های شهری از جمله آسیب های اجتماعی، حاشیه نشینی و مسائل مختلف کلان شهری است.

وی با تاکید بر اینکه داشتن اطلاعات کافی در زمینه مسائل شهری برای مدیر آینده تهران لازم است، گفت: شهردار آینده باید کسی باشد که شناخت بسیار دقیق و عمیقی از زیرساخت های شهری داشته، دارای نگاه توسعه محور باشد یعنی مسائل شهری را از همه جنبه ها بررسی کرده و به مشکلات و معضلات را از دیدگاه تخصصی بنگرد؛ همچنین از جبنه فکری و حتی زیبا شناختی مسلط و کارآمد باشد.

سرمدی افزود: اعضا باید شهرداری را برای پایتخت انتخاب کنند که در کنار توجه به توسعه و عمران تهران، تسلط و احصا نقاط ضعف موجود در شهر، داشتن راهکار برای تقویت نقاط قوتی که وجود دارد، را نیز دارا باشد. پیشنهاد من این است که در انتخاب شهردار دنبال یک چهره صرفا سیاسی نباشیم چرا که اگر شهردار به دنبال مسائل سیاسی و جناحی باشد چون طبیعتا پایگاه او متعلق به جناح خاصی است توفیقی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری یک پست و جایگاه خدماتی است بنابراین می طلبد فردی در این جایگاه قرار گیرد که کاربلد بوده و به دنبال حل مسائل شهری باشد. همچنین بتواند مشارکت شهروندان را در امور اداره شهر به بالاترین نرخ برساند. از افکار و دیدگاه های عمومی استفاده کرده و به دور از سیاسی کاری فردی اجرایی، دلسوز و توانمند باشد.

سرمدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: قطعا شهردار آینده تهران باید فردی توانمند، جهادی و اجرایی بوده همچنین دانش و آگاهی لازم را داشته باشد. تهران شهر بحران هاست بنابراین اداره این شهر می طلبد فردی جوان و جهادی در راس مدیریت آن قرار بگیرد. فردی پاک دست که بتواند با بسیاری از مسائل از جمله رانت خواران و افراد سودجو مقابله کند و این ذهنیت منفی را که در ذهن شهروندان ایجاد شده اصلاح کند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: شهردار آینده تهران عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شهردار آینده تهران مسائل شهری باید فردی مسائل شهر کلان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک آبی در اراک احداث می‌شود

شهردار اراک گفت: پارک آبی در یک سال و نیم آینده در این شهر افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی شهردار اراک امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_، با حضور در اولین جلسه پارلمان کودک در سال ۱۴۰۳ و پاسخ به درخواست‌های اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان اظهار کرد: مکان‌یابی پارک آبی در دره نور الشهدا انجام و سرمایه‌گذار آن مشخص شده و هم اینک این طرح در مرحله عقد قرارداد است که باید سهم شهر و سرمایه‌گذار مشخص شود.

وی افزود: امید می‌رود در کمتر از دو ماه آینده این اقدامات انجام شود تا مراحل احداث پارک آبی آغاز شود.

شهردار اراک تصریح کرد: پارک آبی در یک سال و نیم آینده در این شهر افتتاح خواهد شد.

محمودی درباره مطالبه ممانعت از حضور موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها هم گفت: در این زمینه باید دو اقدام صورت گیرد که یک مورد آن اقدام سلبی است که باید محل‌های ورود را برای موتور سیکلت ناممکن کنیم.

وی اضافه کرد: در جلساتی که با پلیس برگزار شد هم مواردی مطرح شد که قانون و مقرراتی در نظر گرفته شود تا وسایل نقلیه موتوری نتوانند وارد پارک‌ها شوند.

شهردار اراک با بیان اینکه امکان استفاده از باغ توت در اراک وجود دارد و در صورت برطرف شدن برخی مسائل امکان افتتاح این باغ در یک ماه آینده وجود دارد، گفت: در سال گذشته پنج آبخوری در پنج پارک متناسب با نیاز کودکان طراحی و اجرا شده است.

محمودی ادامه داد: در سال جاری پنج میلیارد تومان اعتبار برای مناسب سازی پارک‌ها و تعویض و تعمیر وسایل بازی در نظر گرفته شده است و موضوع آبخوری در این پارک‌ها لحاظ و انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: یک مورد بازی‌های هیجانی در دره گردو در حال نصب است و یک مورد با پیمانکار مربوطه در حال عقد قرارداد و مذاکره است.

شهردار اراک گفت: انتقال مشاغل مزاحم در خیابان شریعتی هم در حال انجام است و این طرح در حال سپری شدن مراحل افطار و مراحل اداری و قانونی خود است با توجه به ایجاد شهرک خودرو امسال بالای ۲۰۰ مغازه در شهرک خودرو واگذار می‌شود و این مغازه‌ها را به واحدهای صنفی خیابان شریعتی تحویل داده خواهد شد.

محمودی افزود: سال گذشته در زمینه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ۴۲۲ مورد قلاده سگ ولگرد زنده‌گیری و به بیرون از شهر در مراکز تعبیه شده منتقل شد.

وی ادامه داد: روند کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهر نیازمند همکاری شهروندان با شهرداری است چرا که برخی از شهروندان با دادن غذا به سگ‌ها باعث افزایش تعداد سگ‌ها در سطح شهر می‌شوند.

شهردار اراک همچنین از ترمیم، ایمن سازی و بروز رسانی تمامی پارک‌های سطح شهر به صورت جدی در سال جاری خبر داد و افزود: جای کار بسیار است، اما قطعاً به وضعیت پارک‌های سطح شهر رسیدگی خواهیم کرد.

محمودی در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه ترافیک مرکز شهر اراک روز به روز در حال افزایش است و این ترافیک باعث آلودگی هوا نیز می‌شود، گفت: شهرداری اراک برای انجام وظایف خود در قبال کاهش آلودگی هوا اقدام به خرید اتوبوس‌های برقی کرده و می‌توان گفت که اراک اولین شهر در کشور است که اتوبوس‌های برقی را راه اندازی کرده و پس از اراک، کرج دومین شهر در بحث خریداری بوده است، همچنین خرید تاکسی‌های برقی در دست پیگیری است.

محمودی پیرامون راه اندازی کتابخانه‌های سیار در شهر اراک هم اظهار کرد: تمهیدات لازم برای اجرای این طرح در تعامل با اداره کل کتابخانه‌های استان، به صورت یک لایحه به شورای اسلامی شهر تقدیم خواهد شد.

وی درباره انتقال مشاغل مزاحم به بیرون از شهر گفت: امسال بالای ۲۰۰ واحد تجاری شهرک خودرو تحویل شهرداری می‌شود که در نظر داریم به این واحدها را به مغازه داران مشاغل مزاحم خودرویی خیابان شریعتی اختصاص دهیم.

شهردار اراک از احیا پارک جنگلی شهید باهنر خبر داد و گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و استفاده شهروندان از فضاهای پارکی، احیا محوطه پارکی این مجموعه به مساحت ۱۷۰ هکتار، در حوزه‌های امنیت، روشنایی، بهداشت کافی، نصب سکوهای نشیمن و وسایل بازی ویژه کودکان تا اواسط خرداد ماه اجرایی و عملیاتی می‌شود.

کد خبر 750072

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • سند سومین حرم اهل بیت (ع) رونمایی می‌شود
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود