Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@14:13:08 GMT

شکوه دختران و زنان ایران زمین

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۱۵۹۳

شکوه دختران و زنان ایران زمین

فرهنگی/ «دنیا پر از بازیکن است، تو آنی باش که بازی را تغییر می‌دهد.» این جمله انگیزشی از مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» را می‌توان بر فضای حاکم بر ساخت مستندهایی پیدا کرد که درسال‌های اخیر روی پرده سینما آمده‌اند تا شاید کم‌کاری سینمای داستانی در بازنمایی زنان فعال جامعه را جبران کنند.

 زندگی سعیده قدس (بنیانگذار محک)، شیرین پارسی (کارآفرین و مدیر نمونه کشاورزی استان گیلان)، هایده شیرازی (مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه)، توران میرهادی (استاد بزرگ ادبیات کودکان و مؤسس شورای کتاب کودک) و خواهران منصوریان (ورزشکاران جهانی) از همین دست آثار الهام‌بخش است که در ایام پیش از کرونا روی پرده رفت و این روزها در شبکه نمایش خانگی در دسترس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تازه‌ترین تولیدات این عرصه می‌توان به نسخه سینمایی و مستند زندگی الهام اصغری از قهرمانان شنای ایران اشاره کرد که با حضور ترانه علیدوستی و به تهیه‌کنندگی مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی آماده پخش شده است. اگر از علاقه‌مندان این آثار بخواهید فهرستی از الهام‌بخش‌‌ترین و انرژی‌بخش‌ترین این آثار را نام ببرند به‌طور حتم یکی از آثار مشترک این لیست «جایی برای فرشته‌ها نیست» ساخته سام کلانتری خواهد بود. این مستند روایتی از امیدها، ترس‌ها و آرزوهای تیم ملی اسکیت هاکی دختران ایران است. دختران بلند همت تیم ملی هاکی با وجود مشکلاتی که از همان ابتدای فیلم می‌شنویم؛ «هیچ وقت این تیم را از لحاظ روحی این قدر ضعیف ندیدم، بدون هیچ امکاناتی، حتی زمینی هم که خودمان ساختیم از ما گرفتند و این بچه‌ها الان زمین تمرین ندارند، حتی پول بلیت هواپیما و هتل‌شان را ندارند و ...» با سختکوشی به قله موفقیت می‌رسند. در این روزهایی که شاید خیلی‌هایمان با حس سرخوردگی و یأس در کلنجار هستیم، تماشای این مستند را که قطعه کوچکی از تلاش‌های زنان ایران زمین است از دست ندهید.  
جایی برای فرشته‌ها نیست
کارگردان: سام کلانتری
تدوینگر: هایده صفی‌یاری
تهیه‌کنندگان: حامد شکیبانیا و محسن شاه محمد میراب


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟

دبیر ستاد حقوق بشر به شیوه آمریکایی حقوق بشر و برخوردهای تهاجمی با زنان و دختران معترض در آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران معترض در دانشگاه‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، به اظهارات متزوّرانه رئیس‌جمهور این کشور درباره زنان و دختران ایرانی پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

حقوق بشر آمریکایی: پیام نوروزی بایدن: آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد، زنانی که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند و ما به همراه شرکایمان، مقام‌های ایرانی را در قبال نادیده گرفتن حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد! 

چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد...

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «خارشتر» در تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت