Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست بررسی وضعیت کرونا سیستان و بلوچستان که با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه، استاندار این استان و سایر مسوولان برگزار شد اظهارداشت: از زمانی که بیماری کووید ۱۹ وارد کشور شده ۱۷ ماه می‌گذرد تمام توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تخصصی در بخش بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه در خدمت مجموعه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت و اعلام نیز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی که ما در نیروی زمینی ارتش مطالعات، تحقیق و پژوهشش را انجام دادیم و بهره‌برداری شده با ظرفیت یک‌هزار و ۲۸۰ تخت در خدمت نظام سلامت کشور قرار دارد.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: فرایند عملیاتی شدن این بیمارستان در مناطق و نقاط و شهرهایی که ضرورت داشته به این شکل بوده است که دانشگاه مربوطه اعلام نیاز می‌کرده و وزیر بهداشت و درمان به مجموعه نیروی زمینی اعلام نیاز را بیان و این بیمارستان‌ها مستقر می‌شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون هفت بیمارستان در هفت شهرستان کشور مستقر شده و به مردم عزیزمان خدمات لازم را ارائه داده است گفت: یک ویژگی که این سامانه‌های درمانی سیار ما دارد این است که با توجه به بحران ویروس کرونا یک مطالعاتی در نیروی زمینی انجام شد و یک ایده خلق و تولیدو سامانه بیمارستان سیار تخصصی با رویکرد دفاع زیستی قبل از سال توسط وزیر بهداشت و درمان با ظرفیت ۱۲۸ تخت رونمایی شد که این هم در خدمت نظام سلامت کشور قرار دارد.

سردار اخوان با اشاره به اینکه تعداد یک‌هزار نفر پزشکیار و دهیار عملیاتی هم برای کمک در جاهایی که نیاز هست سازماندهی و آموزش دیدند تصریح کرد: نیروهای بسیار با انگیزه، جوان و با مهارت بالا که در بعضی مناطق مثل مهاباد در بیمارستان مشغول شدند و مشکل بیمارستان این شهرستان را حل کردند.

وی اظهارداشت: در موضوع کمک به پیک جدید کرونا که در سیستان و بلوچستان شروع شد از یک هفته قبل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستیم و یکی دو نشست هم با رییس این دانشگاه برگزار شده و تجزیه و تحلیل وضعیت استان انجام و بررسی شد و ما هم اعلام کردیم اگر نیاز به بیمارستان‌های سیار است در خدمت شما هستیم که اعلام کردند ما فعلا ظرفیت خالی در بیمارستان‌ها داریم و نیازی نیست.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ولی با توجه به تدبیری که سردار فرماندهی نیروی زمینی سپاه داشتند این ظرفیت‌ها در آماده باش کامل قرار گرفتند و بر اساس نیاز در خدمت استان خواهد بود و اکنون نیز آماده هستند.

وی بیان کرد: به جهت تمرینات خیلی خوبی که داشتیم و در سیستان وبلوچستان ما تعداد زیادی بیمارستان‌های سیار را در نقاط مختلف مستقر کردیم و به مردم عزیز این استان خدمات پزشکی را ارائه دادیم.

سردار اخوان اظهارداشت: در کل ما ۲۰۰ بیمارستان سیار در نقاط مختلف کشور فعال و بهره‌برداری کردیم که در خدمت مردم قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: یک سازماندهی بسیار قوی و با مهارت، چه از جهت کارکنان تخصصی چه از جهت کارکنان پشتیبانی در این بیمارستان‌ها تمرین انجام و آمادگی کسب شد که در هر نقطه که کشور نیاز داشت بویژه این استان که توجه مضاعف همه مجموعه نیروی زمینی در جهت رفع مشکلات مردمش بوده قرار گیرد.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم که این مرحله از کووید ۱۹ به یاری خدا با برنامه‌ریزی و مدیریت خوبی که در سیستان و بلوچستان و نظام سلامت وجود دارد بگذرد و به یاری خدا از آن عبور و مردم کمترین آسیب را ببینند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس دلتا کرونا سپاه پاسداران بهداشت و درمان بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها

پس از رایگان شدن پوشش بیمه‌ای پنج دهک ابتدایی جامعه و اقدامات دولت و وزارت بهداشت جهت دسترسی به خدمات درمانی با قیمت ارزان، «درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال» نیز از اواخر سال گذشته نهایتا هم اجرایی شد و بر اساس این مصوبه تمام اقدامات تشخیصی و درمانی و بستری و جراحی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی برای سنین زیر هفت سال دارای پوشش بیمه، رایگان انجام می‌شود؛ در این گزارش چگونگی اجرای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان کودکان مفید به تصویر کشیده شده است.

دریافت 71 MB

خبرنگار: زهرا روزبروزی/ تصویربردار و تدوینگر: احمدرضا زنگنه

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • برنامه‌های پاسداشت مقام معلمان و مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در سراسر نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • نیروی زمینی، سه امتیاز تا جشن قهرمانی