Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تبیان افغانستان بابیان اینکه تخلیه پایگاه‌های آمریکایی پایان سلطه استکبار جهانی بر افغانستان نیست، گفت: سیاست ناتو برای افغانستان مشخص است، ناتو جز ظلم و جنایت، چیز دیگری برای مردم افغانستان به ارمغان نیاورده است. حجت‌الاسلام سید  عیسی حسینی‌مزاری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تحولات اخیر افغانستان و خروج نیروهای تروریست آمریکا از این کشور، گفت: هیچ ابر قدرتی در افغانستان تاب حضور نیاورده است و قبل از آمریکایی‌ها، انگلیس و همچنین شوروی با نفرت و سرافکندگی شکست خوردند و از کشور ما اخراج شدند، قطعاً پیرو این شکست‌ها، آمریکایی‌ها هم نمی‌توانند در افغانستان حضور جدی داشته باشند و پایان کار این‌ها شکست خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس مرکز تبیان افغانستان با اشاره به سلطه ۲۰ ساله آمریکایی‌ها در افغانستان، بر عدم رسیدن اهداف شوم خود طی این دو دهه اشغال، تأکید کرد و افزود: آمریکایی‌ها به راحتی دست از سر افغانستان بر نمی‌دارند.
حسینی مزاری تخلیه برخی پایگاه‌های آمریکایی در افغانستان را پایان سلطه استکبار بر این کشور ندانست و تصریح کرد: شاید این مراکز به نیروهای افغانی سپرده شده است، ولی تغییری در معادله اشغال‌گری و سلطه آمریکایی‌ها بر کشور ما ایجاد نمی‌کند.  
رئیس مرکز تبیان افغانستان به تغییر رویکرد رژیم جنایت‌کار آمریکا از جنگ سیاسی، نظامی علیه افغانستان، به جنگ سیاسی و امنیتی علیه این کشور اشاره و تصریح کرد: این‌ها به ظاهر از افغانستان خارج شده‌اند و بعد‌ها افرادی را تحت عنوان مستشار، نیرو‌های سیا و مشاوران آموزشی و امثال این وارد افغانستان خواهند کرد، زیرا آمریکایی‌ها، ۲۰ سال بابت اشغال کشور ما هزینه دادند و برای جبران آن افغانستان را از زیر سلطه خود خارج نخواهند کرد.
فضای افغانستان از زیر سلطه آمریکایی‌ها خارج نخواهد شد
وی با بیان اینکه حتی اگر آمریکایی‌ها سرزمین ما را رها کنند، قطعاً در اطراف آن مستقر خواهند شد، اضافه کرد: فضای افغانستان همچنان در اشغال آمریکایی‌هاست و به این معناست که آمریکایی‌ها همچنان در افغانستان حضور دارند و حضورشان حضوری سلطه‌گرانه خواهد بود که این امر برای مردم ما قابل قبول نیست و قطعاً این اشغال‌گری هم روزی با مبارزات و مجاهدت افغانستان پایان خواهد یافت.   خسارات سلطه ۲۰ ساله آمریکایی‌ها، غیر قابل شمارش و جبران‌ناپذیر رئیس مرکز تبیان افغانستان خسارات تحمیل شده بر افغانستان به‌واسطه سلطه ۲۰ ساله آمریکایی‌ها را غیر قابل شمارش و جبران‌ناپذیر برشمرد و تصریح کرد: شاید خرابی زیرساخت‌های اقتصادی و سرزمینی پس از یک مدتی جبران شود و با همت مردم ساخته شود، ولی برخی مشکلات اعتقادی، فکری و فرهنگی که طی این سال‌ها اشغال‌گری ایجاد شده است، شاید جبران‌ناپذیر باشد.     حسینی مزاری با اشاره به کشته شدن و شهادت ده‌ها هزار نیروی افغانستانی طی ۲۰ سال جنایت و سلطه‌گری رژیم جنایت‌کار آمریکا، اضافه کرد: قطعاً این موضوع هم جبران ناپذیر است و در مباحث فکری و فرهنگی ده‌ها سال برای جبران آن نیاز است.    سکوت سازمان ملل نسبت به نقض حقوق بشر در افغانستان رئیس مرکز تبیان افغانستان با تأکید بر اینکه سازمان‌ها و مجامع مدعی دفاع از حقوق بشر نسبت به جنایات رژِیم خبیث آمریکا در افغانستان سکوت کردند، تصریح کرد: هنوز هیچ شخص حقیقی و حقوقی مدعی حقوق بشر در این نهادها در مقابل جنایات ضد حقوق بشری آمریکا موضعی اعلام نکرده‌اند و سازمان ملل که خود را مدافع حقوق بشر، انسان‌ها و کشورها می‌داند، باز هم در بحث افغانستان سکوت کرده است.   شورای امنیت ملل نظاره‌گر احوال تأسف بار ملت افغانستان حسینی مزاری با اشاره به اینکه شورای امنیت و کمیسیون‌های سازمان ملل در امور پناهندگان که شاهد مهاجرت و جابجا شدن صدها هزار مردم افغانستان هستند، نسبت به این نقض حقوق بشر مهر سکوت بر دهان دارند، اضافه کرد: این همچنان نظاره‌گر احوال تأسف بار ملت افغانستان هستند.   مردم افغانستان نسبت به سلطه طالبان ترس و هراس دارند وی در خصوص وضعیت فعلی طالبان و آینده‌شان در این کشور، گفت: گروه طالبان متشکل از طیفی است که سال‌هاست در افغانستان حضور دارند، قطعاً عامه مردم افغانستان از پذیرش سلطه طالبان یا حضور آن‌ها در ترس و هراس به سر می‌برند و دید مثبتی به آن‌ها ندارند.  
ظلم و جنایت؛ ارمغان ناتو برای مردم افغانستان حسینی مزاری درباره نقش ترکیه درباره تحولات افغانستان نیز گفت: فرقی نمی‌کند که در قالب ناتو ترکیه، آمریکا یا آلمان و فرانسه باشد، سیاست ناتو برای افغانستان مشخص است، ناتو جز ظلم و جنایت، چیز دیگری برای مردم افغانستان به ارمغان نیاورده است.   سپردن تأمین امنیت میدان هوایی افغانستان به ترکیه اشتباه است رئیس مرکز تبیان افغانستان با بیان اینکه متأسفانه نسبت به ترکیه دید مناسبی نداریم، افزود: این نگاه در حالی است که دولت افغانستان در حال مذاکره با ترک‌هاست، سپردن تأمین امنیت میدان هوایی افغانستان به ترکیه اشتباه است، عملکرد سران افغانستان با وجود کارنامه روشن ترکیه در بحث حمایت از داعش در عراق و سوریه تعجب‌برانگیز است.   دولت‌مردان افغانستان دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران باشند حسینی مزاری اظهار داشت: دولت‌مردان افغانستان بجای اینکه دنبال روابط با کشورهایی باشند که کارنامه آن‌ها در نقض حقوق بشر روشن است، تعامل و همکاری خود را با جمهوری اسلامی ایران تقویت کنند، اظهار کرد: دنبال حل مشکلات کشور باشند نه اینکه با اتخاذ چنین تصمیماتی چالش ایجاد کنند.     بیشتربخوانید: غربی‌ها با واژه حقوق بشر لَفاظی و از آن برای پوشاندن جنایت‌شان استفاده می‌کنند پرواز سرخ ۶۵۵؛ سند جنایت حقوق بشری آمریکا/ چشمانی که هنوز منتظر است موشک «قدر ۱۱۰»؛ آذرخش نامرئی ایران

 

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان آمریکا موشک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان آمریکا موشک برای مردم افغانستان آمریکایی ها حسینی مزاری ظلم و جنایت حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،در متن این بیانیه آمده است :

"بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا،در محکومیت صهیونیسم ، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است.

دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد.

شکل گیری ، تثبیت و استمرار  این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی  آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می دهد.گستردگی ، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می شود.جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه های جغرافیایی و آموزشی غرب است. 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می کند.

همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاهها ، مراکز علمی و فرهنگی جهان ، فارغ از هر نژاد و مذهبی،از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری،حداقلی ترین مسئولیت انسانهای آزاده و خیراندیش دنیا  در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه ، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است