Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نسرین یادگاری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  ۱۷ درصد از زنان استان قبل از بارداری به چاقی مبتلا هستند و عارضه چاقی در این قشر معضلی بهداشتی است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی اظهار داشت: بدن مادر باید قبل از بارداری پیش‌آمادگی لازم را به عنوان زمینه مساعد برای رشد جنین داشته باشد و چاقی و تغذیه نامناسب می‌تواند خطراتی برای مادر و جنین ایجاد کند، مثلا کمبود ویتامین دی باعث می شود لگن مادر کوچک و امکان زایمان طبیعی ممکن نباشد و یا کمبود ویتامین ب ۱۲ موجب می‌شود بارداری مناسب شکل نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مادر باردار باید رژیم غذایی مناسب داشته باشد چراکه کاهش مواد مغذی در بدن مادر باردار منجر به سوء تغذیه می‌شود.

یادگاری با بیان اینکه  استفاده زیاد از کافین منجر به ناباروری می‌شودافزود:به تازگی طیفی از  دختران جوان رغبت به مصرف قهوه و مواد خوراکی کافین‌دار پیدا کرده‌اند که ممکن است در آینده برای بارور آنان مشکل آفرین باشد.

یادگاری افزود: زنان باید قبل از بارداری تغذیه مناسب را در برنامه غذایی خود بگنجانند تا با وزن مناسب بتوانند بارداری ایمنی را تجربه کنند.

وی اظهار داشت: پنج و چهار صدوم درصد زنان استان در شروع بارداری لاغر هستند و  حدود ۳۱ درصد زنان باردار در شهرستان‌های زیر پوشش خدمات علوم پزشکی اراک در طول دوران بارداری وزن‌گیری مناسبی ندارند در صورتی که مادر قبل از بارداری باید وزن مناسب داشته باشد.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: زنان در دوران بارداری باید هشت تا ۱۲ کیلو وزن بگیرند که بیشتر از این وزن برای مادر و جنین خطرناک است.

۴۹ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها اراک سلامت زنان استان مرکزی بارداری چاقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک سلامت زنان استان مرکزی اراک سلامت زنان استان مرکزی بارداری چاقی زنان استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت

 

نماینده ولیّ‌فقیه در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته اراک، گفت: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که باید در دستور کار بخش دولتی قرار بگیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌ بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد. بنا بر این آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در همه بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدماتی سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: اتفاقات هشت ماه گذشته در غزه و عملیات وعده صادق، جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و فلسطین مظلوم بیدار کرد.

او افزود: اکنون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان به خصوص در آمریکا به حمایت غزه و فلسطین به پا خواستند و در روز‌های گذشته بیش از دو هزار دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا زندانی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سه بانک دیگر به فهرست ارائه دهندگان خدمت چک الکترونیکی اضافه خواهند شد
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک