Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@18:35:24 GMT

خط قرمز مصرف برق برای رمزارزها

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۲۸۳۷

خط قرمز مصرف برق برای رمزارزها

سخنان متفاوت از مصرف برق دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) در خراسان رضوی گفته می‌شود اما آنچه مشهود است غیرقانونی بودن اغلب آنها و خط قرمز برای مصرف برقشان است که امسال علاوه بر ضرب الاجل دولت برای جمع آوری همه ماینرهای غیرمجاز، فعالیت دستگاه‌های مجاز هم ممنوع شده است.

با توجه به مشکل تامین برق در گرمای بیش از ۴۰ درجه در نقاظ مختلف کشور و همچنین خراسان رضوی، مصرف برق برای ماینرها توجیه ندارد و سایر بخشها را دچار مشکل می کند لذا باید برای مدیریت مصرف، حذف شوند، حال آنکه اغلب آنها در خراسان رضوی قانونی نیز نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع آوری ماینرهای غیرمجاز در خراسان رضوی توسط ۲ شرکت توزیع برق مشهد و استان با هماهنگی نیروی انتظامی انجام گرفته که با توجه به آماری که تاکنون ارایه شده است، تعداد آنها از سال گذشته تاکنون به ۹ هزار و ۲۸۰ دستگاه می‌رسد و حتی این شرکتها برای گزارش مردمی در زمینه فعالیت دستگاه‌های استخراج رمزارز پاداش هم تعیین کرده اند.

مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه‌ گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در این باره گفت: تاکنون با هماهنگی مراجع قضایی در مجموع ۲ هزار و ۸۸۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز از ۲۰۵ مرکز کشف و جمع آوری شده است.

علی مرادی افزود: از مجموع دستگاه های کشف شده هزار و ۴۶۶ دستگاه متعلق به ۱۱۹ مرکز با میزان مصرف ۲ هزار و ۸۰۱ کیلووات برق مربوط به سال جاری است.

وی ادامه داد: استفاده از دستگاه های استخراج رمزارز به دلیل مصرف زیاد برق آنها در شرایط کنونی و وجود مشکل در تامین برق، غیرمجاز بوده و در صورت مشاهده فعالیت آنها، ضبط و جمع آوری می شوند.

مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مجموع توان مصرف برق توسط ۲ هزار و ۸۸۰ دستگاه استخراج رمزارز کشف شده در استان پنج هزار و ۷۷۱ کیلووات است.

وی افزود: براساس ضوابط و دستورالعمل های صادره به دلیل کمبود انرژی برق، استخراج رمزارز به صورت قانونی نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری ممنوع است.

مدیر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از سال گذشته تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه استخراج رمزارز از نقاط مختلف این شهر از جمله سوله های حاشیه شهر، کارگاه ها و مراکز صنعتی کشف و ضبط شده است.

تقی احسانی مهر افزود: از این تعداد هزار و ۷۰ دستگاه مربوط به سال گذشته و پنج هزار و ۳۳۰ دستگاه مربوط به امسال است.

وی با بیان اینکه میزان برق مصرفی هر دستگاه استخراج رمزارز ۲ تا ۲.۵ کیلووات است ادامه داد: تاکنون ۱۷۰ میلیون تومان به کسانی که وجود دستگاه های استخراج رمزارز را گزارش داده اند، پاداش داده شده است.

مدیر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: براساس دستورالعمل‌های صادر شده افرادی که دارای مجوز استخراج رمزارز هستند تا پایان تابستان امسال حق استخراج رمزارز ندارند و دستگاههای آنها باید خاموش باشد.

سهم ۱۰ درصدی ماینرها در مصرف برق

براساس اظهارات مسوولان و آنچه در اخبار مربوط به کشف دستگاه های استخراج رمزارز غیرمجاز آمده است، عمده کشفیات در مشهد مربوط به واحدهای صنعتی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این باره گفت: فعالیت برای استخراج رمزارز در حالی در کشور رواج یافته که دستورالعمل صادره برای آن یکسان نیست بطوری که بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو دستورالعملهای مختلف در این زمینه دارند که همپوشانی لازم را ندارد و منجر به مجوز رسمی برای متقاضی استخراج رمزارز نمی‌شود.

جواد خزایی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارن پارسال دستورالعمل صدور مجوز برای متقاضیان استخراج رمزارز را صادر کرد و سازمان متبوع در خراسان رضوی نیز جوازهای تاسیس را در این زمینه به متقاضیان ارائه نمود اما تاکنون به دلیل ناهمپوشانی دستورالعملهای سه ارگان مورد اشاره، هیچیک از دریافت‌کنندگان مجوز موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری برای استخراج قانونی رمزارز نشده‌اند.

وی ادامه داد: معاونت بازرسی این سازمان موظف است با همکاری شرکت برق نسبت به شناسایی و برخورد قانونی با دارندگان دستگاههای غیرمجاز استخراج رمزارز اقدام کند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در بهترین حالت دستگاههای ماینر ۱۰ درصد از کل مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند. به این معنا که اگر سهم خراسان رضوی از دو هزار مگاوات برق تولیدی در کشور ۲۰۰ مگاوات باشد، با جمع‌آوری همه ماینرها از این استان ۱۰ درصد از کمبود برق جبران می‌شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ایران به دلیل ارزان بودن انرژی در آن، بهشت تولید رمزارزها است و دولت در بخشهایی از این موضوع حمایت کرده اما درصدد است مانع گسترش آن شود.

حسن حسینی افزود: با این حال اگر واحد صنعتی اقدام به استخراج غیرقانونی رمزارز کند، خانه صنعت از آن به عنوان یک کارفرمای متخلف حمایت نمی کند لذا باید برخوردها قاطع و بازدارنده باشد و با جریمه یک واحد صنعتی متخلف، استفاده از ماینرها کم نمی شود لذا باید واحد متخلف تعطیل گردد./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دستگاه های استخراج رمزارز دستگاه استخراج رمزارز شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی معدن و تجارت جمع آوری مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت ۷ سال تحت تعقیب بود، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سردار سعید مطهری‌زاده از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت 7 سال تحت تعقیب بود، خبر داد و اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کرده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است و به مدت 7 سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد. 

مطهری‌زاده در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز