Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| دغدغه رفع مشکلات حوزه خبرنگاران و فعالان رسانه در شهرستان نکا موجب شده است تا دغدغه‌مندان این بخش در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و نکا و همچنین فرماندار شهرستان نکا در یک دورهمی و نشست صمیمی با خبرنگاران برای رفع برخی از مشکلات این حوزه چاره‌اندیشی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت فضای رسانه و اثرگذاری خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست و اکنون با توسعه فضای مجازی رسانه‌ای موفق خواهد بود که در راستای سواد رسانه‌ای در این بخش و تولید محتوای مناسب پیش‎قراول باشد.

فعالیت ۶۰۰ رسانه مجوزدار در مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به فعالیت ۶۰۰ رسانه مجوزدار در مازندران گفت: رسانه‌های استان با هزینه‌های بسیار کمی از طرف دولت تغذیه می‌شوند و لذا باید با تولید محتوای مناسب هزینه‌های خود را تأمین کنند.

عباس زارع اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی مناسب در این بخش انجام شود تا فعالان رسانه از رسانه‌ها درآمدزایی مناسب داشته باشند و با ورود به فضای مجازی تلاش بیشتری در این بخش انجام شود.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری فعالیت در عرصه فضای مجازی باید جدی گرفته شود و رسانه‌های مکتوبی در این بخش موفق خواهند بود که در حوزه فضای مجازی هم ورود کنند و تخصص، خوش سلیقگی و تولید محتوا از جمله مولفه‌هایی است که باید مورد توجه ویژه فعالان رسانه‌ای باشد.

زارع گفت: حضور پررنگ رسانه‌ها در فضای مجازی راه را برای ورود رسانه‌های بیگانه و برنامه‌های مخرب خواهد بست و لذا باید با افزایش سواد رسانه‌ای، آموزش و جریان‌سازی در این بخش تلاش و اعمتادسازی شود و همچنین فعالان فضای مجازی برای دریافت از ارشاد وارد کار شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران خاطر نشان کرد: آموزش و جریان‌سازی رسانه‌ای در دستور کار است و باید جریان‌سازی فعال شود و همچنین آموزش خبرنگاران و افزایش سواد رسانه‌ای در دستور کار باشد.

وی همچنین با اشاره به مراسم روز خبرنگار یادآور شد: در صورت کاهش کرونا تلاش داریم تا  مراسم روز خبرنگار به صورت استانی در مرکز، شرق و غرب مازندران برگزار شود و در صورتی که همین روال ادامه یابد و شاهد شیوع کرونا باشیم کرونا به صورت شهرستانی در فرمانداری‌ها به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور استاندار برگزار خواهد شد.

احتمال حذف تعدادی از اعضای خانه مطبوعات مازندران

مهدی جویباری نماینده خانه مطبوعات مازندران هم با بیان اینکه ساماندهی خبرنگاران با قوت در دستور کار است، افزود:خانه مطبوعات مازندران اکنون دارای ۵۰۰ عضو است که با راستی‌آزمایی احتمال حذف حدود‌۲۸۰ عضو خانه مطبوعات مازندران وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش از نیازهای مهم خبرنگاران است، یادآور شد: در رابطه با دوره‌های آموزشی خبرنگاران هم  رایزنی‌هایی توسط خانه مطبوعات و فنی و حرفه‌ای صورت گرفته و مقرر شد با فروکش کردن شرایط کرونایی آموزش‌ها برگزار می‌شود و همچنین متحدالشکل کردن کارت خبرنگاری در دستور کار است و همچنین تلاش داریم تا کانال‌های خبری ساماندهی شوند.

تقویت سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی در دستور کار خبرنگاران

فرماندار نکا هم در سخنانی اظهار کرد: همه جامعه نیازمند تلاش خبرنگاران و فعالیت در این عرصه است و با توجه به ورود فضای مجازی در بخش‌های مختلف زندگی باید ساماندهی مناسب در این بخش انجام و قانون متحدالشکل وضع شود.

عبدالجواد توحیدی‌مقدم افزود: مجلس و دولت باید در بخش ساماندهی فضای مجازی ورود کرده و تلاش شود تا برای رفع آشفتگی در این بخش قانون مناسب وضع و از آشفتگی امور جلوگیری شود.

وی گفت: تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد در بین افکار عمومی مسأله مهمی است که باید در دستور کار خبرنگاران و اصحاب رسانه باشد تا در راستای توسعه و پیشرفت موفق عمل شود.

ساماندهی خبرنگاران و تلاش برای رفع مشکلات آنان دغدغه مسؤولان فرهنگی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا هم در سخنانی افزود: ساماندهی خبرنگاران و تلاش برای رفع مشکلات آنان دغدغه جدی خبرنگاران و همچنین مسؤولان است و باید به صورت همگانی برای رفع مشکلات اقدام شود.

مهدی روحی با اعلام اینکه خبرنگاران میدان‌دار واقعی عرصه فرهنگی هستند؛ تصریح کرد: آموزش نیاز اصلی و مهم امروز خبرنگاران و اهالی رسانه است که نباید به فراموشی سپرده شود.

تلاش برای توسعه سواد رسانه‌ای خبرنگاران و اهالی رسانه

نماینده خانه مطبوعات شهرستان نکا افزود: توسعه لازمه فعالیت در بخش‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی است و برای توسعه همه جانبه باید تلاش شود.

ایمان حبیبی اظهار کرد: افزایش سواد رسانه‌ای خبرنگاران و مدیران دغدغه جدی است و خانه مطبوعات شهرستان نکا در این بخش با برنامه ورود کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش سواد رسانه‌ای خبرنگاران با کمک دستگاه قضایی و دستگاههای مختلف، افزایش سواد رسانه‌ای در مسائل حقوقی، قضایی و فرهنگی در دستور کار است و نباید این مهم نادیده گرفته شود.

نماینده خانه مطبوعات شهرستان نکا گفت: تغییر نگرش برای توسعه فعالیت‌ها و رفع مشکلات اهالی رسانه و خانه مطبوعات مسأله مهمی است که نباید فراموش شود و  با توجه به اینکه خبرنگاران در بخش بیمه، دکه‌های مطبوعاتی، آگهی‌ها و مسائل مختلف دیگر با مشکل روبرو هستند؛ برای رفع این مشکلات با برنامه وارد عمل خواهیم شد.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۲/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خانه مطبوعات مازندران افزایش سواد رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور کار شهرستان نکا رسانه ای فضای مجازی رفع مشکلات برای رفع رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه، به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اشاره و اظهار داشت: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد(ع) فرمودند "کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت."

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایتِ امام سجاد(ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هرجا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، "کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است" یعنی پیدا کردن استادِ خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌‌.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقاء معنوی و علمی خود تلاش کند افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقاء خود سعی کنید برای ارتقاء علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان‌ِ خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هرآنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد:‌ اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که‌ آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی‌ با نیکان و معلمانِ خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست