Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهره‌برداری از پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعلق به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ارزش سرمایه گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهوری آغاز شد.

در هفتاد و نهمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید»، پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعلق به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهوری بهره‌برداری شد که این طرح‌ها شامل مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان، تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه، مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) و واحد خنک‌سازی کک به روش خشک (CDQ شرکت فولاد زرند ایرانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اجرایی شدن این طرح‌ها ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال به کار چهار هزار و ۱۵۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

در شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان، مشتمل بر ۶ واحد عملیاتی با عناوین حمل و نقل مواد، سینترسازی، تولید اکسیژن، واحد یوتیلیتی و مواد کمکی، کوره بلند و فولادسازی تولید شمش فولادی با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در سال افتتاح شد. عملیات اجرایی این مجتمع در شهرستان زرند از توابع استان کرمان، در زمینی به مساحت ۳۷۶ هکتار از دیماه سال ۱۳۹۱ آغاز شد که اکنون به مرحله تولید رسیده است. با افتتاح مجتمع فولادسازی زرند زمینه اشتغال پایدار ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان در ۲۰ کیلومتری شمال شهر بابک از توابع استان کرمان و در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار دومین مجمتمعی است که امروز با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. عملیات اجرایی ساخت این مجتمع از مردادماه سال ۱۳۹۰ در شرکت بابک مس ایرانیان آغاز شد که با افتتاح آن ضمن معرفی جدیدترین فناوری جهانی دوست‌دار محیط زیست در تولید کاتد مس به ایران و جهان، ۵۰ هزار تن ظرفیت تولید کاتد مس (معادل با ۱۵ درصد) به ظرفیت تولید مس کشور افزوده و برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

از آنجا که حجم عملیات معدن‌کاری در مجموعه میدکو افزون بر ۱۵۰ میلیون تن در سال برآورد می‌شود شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه در سال ۱۳۸۹ به منظور انجام عملیات معدن‌کاری و استخراج مواد معدنی موردنیاز کارخانه‌های فرآوری میدکو تاسیس شد.

طرح تجهیز ناوگان عملیات معدنی کارآوران و مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) از دیگر طرح‌هایی هستند که در هفتاد و نهمین پویش ملی تدبیر وامید برای جهش تولید به بهره‌برادری رسید. پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این مجتمع‌ها زمینه اشتغال پایدار ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شرکت فولاد زرند ایرانیان تولید کاتد مس بهره برداری رییس جمهوری عملیات معدن آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، استاندار هرمزگان در مراسم آغاز ساخت این دو طرح گفت: بخشی از طرح زیرگذر روستای سرخون اجرا شده و حالا روند ساخت سرعت می‌گیرد.
مهدی دوستی افزود: طرح زیرگذر روستای سرخون طبق برنامه ریزی و با تخصیص منابع مالی از محل مولد سازی، کمتر از شش ماه دیگر در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: طرح پل خورگو نیز تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید؛ خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
استاندار هرمزگان گفت: در استان ۵۴ نقطه حادثه خیز وجود دارد که با بهره برداری از این دو طرح تصادفات منجر به تلفات جانی کاهش می‌یابد.
استاندار هرمزگان گفت: به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی و ایستگاه‌های مانوری در بندرشهید نیز رجایی اجرایی میشود
عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: پل خورگو با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان و زیرگذر سرخون با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری