Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود سامان و سراب باباحیدر فارسان در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و توسعه بخش‌های مختلف این مناطق نقش مستقیم ایفا می‌کند، اما مخالفت مردم محلی با اجرای این طرح‌ها موجب برگشت اعتبارات اختصاص یافته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری مهرداد جوادی، اظهار کرد: این اداره‌کل برای اجرای طرح سرمایه‌گذاری، شامل احداث راه دسترسی منطقه نمونه گردشگری سامان بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: با اجرای زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود زمینه اشتغال مستقیم ۲۰ نفر در شهرستان سامان فراهم می‌شود، اما در روزهای اخیر تعدادی از افراد محلی مانع اجرای این طرح شدند.

جوادی با اشاره به اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری سال گذشته یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر در شهرستان فارسان اختصاص داد، تصریح کرد: این مبلغ از محل اعتبارات ابلاغی به‌صورت اوراق تأمین شده و برای توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر شامل راه‌سازی و ایجاد مسیر دسترسی بوده و این منطقه نمونه گردشگری دارای طرح مصوب سرمایه‌گذاری از کارگروه معماری و شهرسازی ایران است.

جوادی تأکید کرد: این در حالی است که از سال گذشته تاکنون برخی مردم محلی در سراب باباحیدر از توابع شهرستان فارسان اجازه فعالیت برای اجرای زیرساخت‌های اجتماعی را نمی‌دهند و در صورت ادامه این روند تمامی بودجه مرتبط با اجرای زیرساخت‌های گردشگری در مناطق نمونه گردشگری چهارمحال و بختیاری برگشت داده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح‌ منطقه نمونه گردشگری حاشیه سراب باباحیدر فارسان در شورای‌ عالی معماری و شهرسازی ایران تصویب شده است، متاسفانه باوجود پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این اداره‌کل و از طریق مسوولان استانی و شهرستانی هیچ اقدامی در راستای رفع این مشکل صورت نگرفته است و همین عامل موجب برگشت اعتبارات یاد شده می‌شود.

جوادی عنوان کرد: از فرمانداران و مسوولان شهرستان‌های سامان و فارسان انتظار می‌رود تا به‌منظور رفع مشکلات اجتماعی و فراهم کردن زمینه ادامه اجرای این طرح‌ها اقدام لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود سامان و سراب باباحیدر فارسان در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و توسعه بخش‌های مختلف این مناطق نقش مستقیم ایفا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری زیر ساخت گردشگری رونق اقتصادی اشتغال گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری زیرساخت های گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی منطقه نمونه گردشگری کل میراث فرهنگی سراب باباحیدر گردشگری حاشیه اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری