Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@07:38:05 GMT

هدررفت آب شرب در بحران بی‌آبی + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۵۳۹۵

هدررفت آب شرب در بحران بی‌آبی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارشگروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، بوستان افرا در منطقه 19 ، ضلع جنوب غربی شهرک رسالت و کنار آزاد راه خلیج فارس و بزرگراه آزادگان قرار دارد که هر روزه مسافران زیادی از آن استفاده می‌کنند .

این بوستان یکی از ده بوستان بزرگ تهران است، که ابتدای شاهراه مواصلاتی تهران به جنوب کشور قرار دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر 15 هزار نفر از اهالی رسالت ، صالح آباد وکریم آباد همه روزه و شبها پذیرای جمعیت زیادی دیگر محلات منطقه 19 و تهران است .

علاوه بر این افراد ، مسافران زیادی نیز برای استراحت به این بوستان مراجعه می‌کنند .

این روزها کشور ما با بحران کم‌آبی روبرو است، که مصرف بی‌رویه و افزایش دمای هوا در فصل تابستان باعث هدررفت آب شرب شده است.

 مخزن آب در پارک افرا شهر تهران استاندارد مناسبی ندارد ، که این موضوع باعث هدررفت آب شرب در این منطقه شده است.

منبع: سعید - تهران

بیشتر بخوانید:

گلایه از بهداشت نامناسب خیابانی در پرند + فیلم کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب آب شرب بحران آب شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم