Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امروز هفدهم تیر ۱۴۰۰ در حالی پنج پروژه بزرگ وزارت صنعت، معدن و تجارت ذیل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه( میدکو) در کرمان افتتاح شد که ریل‌گذاری توسعه طی سال های اخیر در بخش های مختلف این استان انجام شده و نویدبخش توسعه متوازن در کرمان است.

آنطور که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد بیشتر این پروژه ها در دولت های یازدهم و دوازدهم آغاز شده که اینک به مرحله افتتاح رسمی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمان بهشت معادن ایران به عنوان استانی صنعتی و معدنی با توجه و برنامه ریزی دولت حالا در روزهای پایانی دولت دوازدهم و در هفتاد و نهمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید» بهره‌برداری از طرح‌های مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان، تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه، مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) و واحد خنک‌سازی کک به روش خشک (CDQ شرکت فولاد زرند ایرانیان را با امید به توسعه ای بیشتر به نظاره نشست.

افتتاح این طرح ها با صرف اعتباری معادل ۴۰۰ هزار میلیارد ریال، زمینه اشتغال به کار چهار هزار و ۱۵۰ نفر را به طور مستقیم و حدود ۲۰ هزار نفر را غیرمستقیم فراهم خواهد کرد.

در شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان، مشتمل بر ۶ واحد عملیاتی با عناوین حمل و نقل مواد، سینترسازی، تولید اکسیژن، واحد یوتیلیتی و مواد کمکی، کوره بلند و فولادسازی تولید شمش فولادی با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در سال افتتاح شد. عملیات اجرایی این مجتمع در شهرستان زرند از توابع استان کرمان، در زمینی به مساحت ۳۷۶ هکتار از دیماه سال ۱۳۹۱ آغاز شد که اکنون به مرحله تولید رسیده و با افتتاح مجتمع فولادسازی زرند زمینه اشتغال پایدار ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

همچنین مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان در ۲۰ کیلومتری شمال شهربابک از توابع استان کرمان و در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار دومین مجتمعی است که امروز با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی ساخت این مجتمع از مردادماه سال ۱۳۹۰ در شرکت بابک مس ایرانیان آغاز شد که با افتتاح آن ضمن معرفی جدیدترین فناوری جهانی دوست‌دار محیط زیست در تولید کاتد مس به ایران و جهان، ۵۰ هزار تن ظرفیت تولید کاتد مس (معادل با ۱۵ درصد) به ظرفیت تولید مس کشور افزوده و برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

از آنجا که حجم عملیات معدن‌کاری در مجموعه میدکو افزون بر ۱۵۰ میلیون تن در سال برآورد می‌شود شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه در سال ۱۳۸۹ به منظور انجام عملیات معدن‌کاری و استخراج مواد معدنی موردنیاز کارخانه‌های فرآوری میدکو تاسیس شد.

طرح تجهیز ناوگان عملیات معدنی کارآوران و مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) از دیگر طرح‌هایی هستند که در هفتاد و نهمین پویش ملی تدبیر وامید برای جهش تولید به بهره‌برادری رسید. پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این مجتمع‌ها زمینه اشتغال پایدار ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شود.

افتتاح ابرپروژه ۲۴ هزار میلیارد تومانی فولاد زرند 

پروژه فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان یکی از پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعلق به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) است که امروز در هفتاد و نهمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید»، به دستور رییس‌جمهوری بهره‌برداری شد.

مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان مشتمل بر ۶ واحد تولیدی حمل و نقل مواد، سینترسازی، تولید اکسیژن، واحد یوتیلیتی و مواد کمکی، کور هبلند و فولادسازی تولید شمش فولادی با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در سال است.

یکی از پروژه های مهم ذیل این مجتمع که همزمان بهره برداری شد واحد خنک سازی کک به روش خشک (CDQ) در مجتمع فولاد زرند ایرانیان بود که به طور مستقیم برای ۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

مجموعه تولیدی در حوزه صنایع معدنی میدکو تاکید دارد که با تمرکز بر حداکثرسازی ارزش افزوده محصولات تولیدی، در تلاش برای ایجاد زنجیره کامل ارزش از معدن تا محصول است.

مدیرعامل مجتمع شرکت فولاد زرند ایرانیان نیز در این آیین با اشاره به افتتاح این مجموعه شامل تولید شمش فولاد و نیز پروژه خنک سازی کک متالوژی به روش خشک گفت: این پروژه از مهمترین پروژه های زیست محیطی در کشور به شمار می‌رود.

ماشاالله سهراب نژاد افزود: پروژه خنک سازی کک متالوژی به روش خشک با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن، سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی ۵۰ نفر اجرایی شده و آماده بهره برداری است.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح مجتمع فولاد سازی و خنک سازی کک به روش خشک زرند، اظهارداشت: عملیات اجرایی مجتمع فولاد سازی با هدف تولید فولاد به روش کوره بلند با توجه به مزیت های معدنی از جمله معادن زغالسنگ استان کرمان و در راستای تکمیل و توسعه زنجیره فولاد کشور با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن شمش فولادی در سال ۹۲  آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان بیان کرد: مجتمع فولادسازی زرند با سرمایه گذاری ۲۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم دو هزار و ۳۰۰ نفر در شهرستان زرند توسط شرکت فولاد زرند ایرانیان از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ عظیم میدکو ( شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) احداث شده است.

سهراب نژاد با اشاره به فعالیت ۶ واحد اصلی تولیدی از جمله انباشت و برداشت، کلوخه سازی ،کوره بلند، فولاد سازی، ریخته گری و کارگاه اکسیژن در مجتمع فولادسازی زرند، ادامه داد: این کارخانه آخرین حلقه از زنجیر تولید فولاد و در تداوم سایر زنجیره های این صنعت از جمله  زغالشویی ۵۰۰ هزار تن، گندله سنگ آهن دو میلیون و ۵۰۰ هزارتنی، کنسانتره سنگ آهن ۴ میلیون تنی، کک سازی های یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن و فولاد سازی است .

وی یادآور شد: به دلیل محدودیت منابع آب در استان کرمان و لزوم صیانت از ذخایر ارزشمند زیرزمینی آب شرکت فوولاد زرند ایرانیان برای تامین آب مصرفی کارخانجات مبادرت به سرمایه گذاری و اجرای شبکه فاصلاب شهری در کرمان و زرند کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان، موضوع تامین آب را از مسایل اصلی در حوزه فولاد دانست و گفت: در حال حاضر کل مصرف آب این مجتمع از پساب فاضلاب کرمان تامین می شود و در آینده نیز با توسعه فعالیت ها، پساب فاضلاب  شهرهای کرمان و زرند ورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سهراب نژاد تصریح کرد: در روزهای ابتدایی تولید میزان تولید روزانه ۱۵۰۰ تن است و در آینده به ۵ هزار تن می رسد و اگر در حوزه برق توفیقی ایجاد شود به زودی رقم بزرگی را به تولید کشور اضافه خواهیم کرد.

طرح تجهیز ۱۸۱ ناوگان عملیات معدنی در کرمان 

طرح تجهیز ۱۸۱ ناوگان عملیات معدنی شرکت های زیرمجموعه شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) نیز امروز با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد که این طرح در قالب شرکت کارآوران صنعت خاورمیانه بهره برداری شده است که زمینه اشتغالزایی یکهزار و ۱۰۰ نفر را فراهم می کند.

با توجه به اینکه حجم عملیات معدنکاری در مجموعه میدکو بالغ بر ۱۵۰ میلیون تن در سال برآورد می‌شود و شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه در سال ۱۳۸۹ به منظور انجام عملیات معدنکاری و استخراج مواد معدنی مورد نیاز کارخانه‌های فرآوری میدکو تاسیس شد.

این شرکت با هدف ارائه خدمات با کیفیت به‌عنوان یکی از مجموعه های مطرح کشور، گام‌های بلندی در رابطه با تجهیز و بهره‌برداری از معادن برداشته است.

ناوگان ماشین‌آلات معدنی میدکو میدکو به یکی بزرگترین شرکت های معدنی دارای ناوگان بروز معدنکاری کشو در شرکت کاراوران امروز با سرمایه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان کرمان به بهره برداری رسید.

شرکت میدکو با تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه، علاوه بر انجام حجم عظیمی از عملیات معدنکاری، زمینه اشتغال یکهزار و ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم را فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه نیز گفت: از آنجاکه حجم عملیات معدنکاری در مجموعه میدکو بالغ بر ۱۵۰ میلیون تن در سال برآورد می‌شود، شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه در سال ۱۳۸۹ به منظور انجام عملیات معدنکاری و استخراج مواد معدنی موردنیاز کارخانه‌های فرآوری میدکو تاسیس شد، این شرکت با هدف ارائه خدمات با کیفیت به‌عنوان یکی از مجموعه های مطرح کشور، گام‌های بلندی در رابطه با تجهیز و بهره‌برداری از معادن برداشته است.

سیدعبدالرضا موسوی عنوان کرد: پروژه خرید ماشین‌آلات معدنی میدکو در سال ۱۳۹۵ آغاز شد و مونتاژ این ماشین آلات توسط متخصصان داخلی و خارجی از دی ماه ۱۳۹۷ در دستور کار قرار گرفت، پس از انجام این پروژه در ۲ فاز اجرایی، میدکو امروز به یکی بزرگترین شرکت های معدنی دارای ناوگان بروز معدنکاری کشور تبدیل شده است.

وی افزود: ناوگان ماشین‌آلات معدنی میدکو در شرکت کاراوران در حال حاضر متشکل از ۱۸۱ دستگاه انواع مختلف است و این تعداد شامل ۱۲۵ دستگاه دامپ تراک، ۱۸ دستگاه شاول و ۳۸ دستگاه انواع مختلف بلدوزر، گریدر، بیل مکانیکی، لودر و سایر می‌باشد که با سرمایه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان کرمان به بهره برداری می‌رسد.

مجتمع تولید کاتد بابک مس ایرانیان  

مجتمع تولید کاتد شرکت بابک مس ایرانیان با سرمایه گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان امروز پنجشنبه توسط رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس در شهربابک استان کرمان افتتاح شد.

در این پروژه ۵۰ هزار تن کاتد مس با استفاده از تکنولوژی جدید «تانک بایوچینگ» که به دلیل مزایای آن امروزه مورد توجه بسیار در صنعت قرار گرفته است، تولید می‌شود.

به گفته محمدرضا میرزایی مدیرعامل شرکت بابک مس ایرانیان این مجتمع در ۲۰ کیلومتری شمال شهر بابک و در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار احداث شد و عملیات اجرایی احداث این مجتمع از مردادماه سال ۱۳۹۰ در شرکت بابک مس ایرانیان آغاز شد که هم اکنون با افتتاح کامل آن ضمن معرفی جدیدترین فناوری جهانی دوستدار محیط زیست در تولید کاتد مس به ایران و جهان ۵۰ هزارتن ظرفیت تولید کاتد مس(معادل با ۱۵درصد) به ظرفیت تولید مس کشور افزوده می شود.

افتتاح این پروژه اشتغال پایدار برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌ کند و مهمترین عاملی که این مجتمع تولیدی میدکو را در سطح جهان به یک نمونه بی‌بدیل تبدیل ساخته، استفاده از فناوری "تانک بایولیچینگ" برای نخستین‌بار در جهان در مقیاس صنعتی است.

میرزایی مدیرعامل شرکت بابک مس ایرانیان معتقد است، با افتتاح مجتمع تولید مس میدکو، شاهد معرفی جدیدترین فناوری دوستدار محیط زیست در تولید کاتد مس به ایران و جهانیان خواهیم بود که زمینه‌ساز ایجاد انقلاب جدیدی در فرایند تولید کاتد مس در جهان خواهد شد.

مجتمع پخت آهک و دولومیت ممرادکو

مجتمع تولید آهک و دولومیت کلسینه شده شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان روز پنجشنبه در شهرستان کرمان به صورت ویدئوکنفرانسی با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

به گزارش ایرنا این مجتمع که بزرگترین مجتمع آهک و دولومیت کلسینه شده در ایران نامیده می شود  برای تامین نیاز مجتمع های فولادسازی شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) احداث شده است.

مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) در این خصوص گفت: با آغاز بهره‌برداری از مجتمع آهک و دولومیت ممرادکو، معادن سنگ آهک و دولومیت منطقه کرمان فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود که زمینه اشتغال پایدار ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم در این طرح فراهم شود.

وی بیان داشت: فناوری مورد استفاده در مجتمع پخت آهک و دولومیت ممرادکو، کوره‌های دوقلوی پیشرفته محسوب می شود که در نوع خود از کمترین میزان انتشار آلاینده‌ها و بیشترین بهره‌وری انرژی برخوردار بوده است.

درباره فرآیند کار در این مجموعه اعلام شده که آهک و دولومیت پخته یا کلسینه شده دو ماده مصرفی در صنعت فولاد هستند که کیفیت، نحوه نگهداری و استفاده آنها روی محصول نهایی تاثیر بسزایی دارد.

امروز در هفتاد و نهمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید»، پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعلق به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهوری بهره‌برداری شد که این طرح‌ها شامل مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان، تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه، مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) و واحد خنک‌سازی کک به روش خشک (CDQ شرکت فولاد زرند ایرانیان است.

کارآمدی دولت و ملت

رئیس جمهوری در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: افتتاح ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در یک استان، نشان دهنده توانمندی ملت، برنامه ریزی درست دولت و کارامدی دولت و ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود: افتتاح طرح ها معنا و مفهوم بسیار مهمی هم برای دوستان و هم برای دشمنان ما دارد. به دوستان ما این پیام را می دهد که ملت بزرگ ایران با استعدادش، شرکت‌های دانش بنیان، بانک‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها بورس، حضور مردم و استفاده بهینه از همه امکانات کشور و تکنولوژی های مهم قادر است در شرایط جنگ اقتصادی تولید و جهش در تولید را پیش براند و هر روز و هر هفته شاهد افتتاح های بسیار مهم در کشور باشیم.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: امروز ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در یک روز آن هم در یک استان افتتاح می‌شود و این نشانگر توانمندی این ملت، برنامه‌ریزی درست دولت و کارآمدی دولت و ملت است. دولت و ملت در کنار همدیگر در سخت ترین شرایط مهمترین پروژه‌ها را به ثمر نشاندند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان توسعه اقتصادی افتتاح طرح حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان توسعه اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان توسعه اقتصادی افتتاح طرح حسن روحانی شرکت بابک مس ایرانیان خنک سازی کک به روش خشک امید برای جهش تولید هزار میلیارد تومان مجتمع تولید کاتد عملیات معدنکاری میلیون تن در سال رییس جمهوری بهره برداری شد بهره برداری مدیرعامل شرکت عملیات اجرایی اشتغال پایدار تولید کاتد مس سرمایه گذاری مستقیم فراهم زمینه اشتغال معدن و تجارت صورت مستقیم مجتمع فولاد استان کرمان ظرفیت تولید معدنی میدکو فولاد سازی وزارت صنعت ماشین آلات دولت و ملت افتتاح شد شمش فولاد پروژه ها آغاز شد هزار تن ۳۰۰ نفر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی فداکار، درحاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان گفت: این نمایشگاه فرصتی شده که استان‌ها بتوانند بخشی از محصولات خود را در قالب زنجیره ارزش افزوده ارائه کنند و استان کرمان نیز در کنار سایر استان‌ها، در پنج زنجیره گیاهان دارویی، فرش، خرما، پسته و صنایع مس شرکت کرده است.

وی، با بیان اینکه مس کرمان، مجموعه موثر شناخته شده برای کشور و دنیا است، گفت: بخشی از زنجیره در داخل استان کرمان وجود دارد که دراین نمایشگاه معرفی شده و بازدیدکنندگان این محصولات را می‌بینند و استفاده می‌کنند.

فداکار، افزود: گل محمدی از محصولاتی است که در استان کرمان رونق گرفته و درکنار آن شرکت‌هایی برای تولید اسانس و استفاده‌های دارویی از آن بهره می‌برند.

استاندار کرمان ادامه داد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، فرصت خوبی برای معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری هم هست.

فداکار، با بیان اینکه شرکت‌های معدنی بزرگی در استان کرمان هستند که در حوزه پایین دست آنها سرمایه‌گذاری‌های فراوانی قابل اجراست افزود: اینها یک ظرفیت فوق‌العاده برای استان هستند که هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم ارزش افزوده‌ای در کنار آنها شکل می‌گیرد.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۴، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

کد خبر 6092285

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • یک کشته و یک مجروح در تصادف رخ به رخِ محور زرند ـ رفسنجان
  • (عکس) اولین تصویر از تصادف شدید مزدا و کمپرسی در جاده زرند- رفسنجان کرمان
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد