Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد با «زینة عکر» وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه دولت پیشبرد امور لبنان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات لبنان و مسأله تشکیل کابینه جدید این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر «زینة عکر» در بیانیه ای اعلام کرد: ما دبیرکل سازمان ملل متحد را در جریان چالش های پیش روی لبنان قرار دادیم.

در بیانیه مذکور همچنین تأکید شد که وزیر دفاع لبنان خواست حمایت سازمان ملل متحد از این کشور برای برون رفت از بحران شده است. این تماس تلفنی در حالی انجام شد که اخیراً گزارش هایی پیرامون استعفای قریب الوقوع سعد الحریری از قدرت منتشر شده است.

در همین ارتباط، روزنامه الاخبار اعلام کرد که احتمال دارد سعد الحریری طی روزهای آتی از سِمَت خود به عنوان نخست وزیر مأمور تشکیل دولت جدید استعفا دهد. برخی منابع خبر دادند که حریری در دیدار با معاون رئیس پارلمان لبنان تصمیم خود برای استعفا از پستش را اعلام کرده است.

پیشتر روزنامه لبنانی «البناء» با انتشار مطلبی اعلام کرده بود: آنچه که در زمینه تشکیل کابینه جدید لبنان می‌توان گفت این است که روند شکل گیری دولت جدید به یک بن بست نزدیک شده است. نمی‌توان به تشکیل کابینه جدید حداقل در آینده نزدیک امیدوار بود. واقعیت این است که هرچقدر هم تلاش کنیم که نسبت به فرایند تشکیل کابینه جدید لبنان خوشبین باشیم، نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم. برآیند تحولات تنها ما را به سمت بدبینی سوق می‌دهد.

این روزنامه در ادامه مطلب خود آورده بود: اکنون زمانی که به فرایند تشکیل کابینه نگاهی می‌اندازیم هیچ چشم انداز روشنی در این زمینه به چشم نمی‌خورد. به نظر نمی‌رسد که در آینده نزدیک گشایشی در عرصه تشکیل دولت جدید حاصل شود. این احتمال وجود دارد که الحریری از پست خود استعفا دهد.

کد خبر 5253437 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد دولت لبنان ایالات متحده امریکا افغانستان عراق روسیه فلسطین طالبان رژیم صهیونیستی ایران سوریه برجام لبنان عربستان سعودی ترکیه مذاکرات وین تشکیل کابینه جدید دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی شهرداری ها افزود: جامعه مشکلات و معضلات اجتماعی فراوانی دارد که شهرداری باید بستر و زیرساخت های زیست مومنانه را تامین کند.

یعقوب هوشیار امروز، شنبه هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها، گفت: طبق منشور نهج البلاغه که امیرالمومنین(ع) برای تمام بشریت و به ویژه شیعیان فرموده این است که ما نباید از توجه به امورات جزئی مردم غافل شویم و این امر با شوراهای کاخ‌نشین و فاصله با مردم فرودست امکان پذیر نیست.

وی به عدم تصدی گری دولت در امور شورا ها تاکید کرد ‌و گفت: طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) باید سیاست بالادستی دولت که امکان مدیریت و اداره توسط شوراهای اسلامی دارند، به این ارگان تخفیف و تفویض شود و کار های اجرایی دولت نیز کاهش یابد.

هوشیار تصریح کرد: عملکرد شوراها قابل دفاع بوده و تقاضا داریم مرجعیت شوراها در امور شهری باشد که تمام دستگاه و ارگان‌های حکومتی شوراها را در راس امور شهری بدانند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود