Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:15:44 GMT

منابع کشور باید در مسیر حل مشکلات مردم قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۵۸۸۰

منابع کشور باید در مسیر حل مشکلات مردم قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنج‌شنبه مراسم اهدای هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه و ۲۰ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش مواسات و همدلی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسؤولان استان در فرهنگسرای نصرت مشهد برگزار شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در این مراسم، محرومان را ولی‌نعمتان کشور و انقلاب خواند و اظهار کرد: خیرات و مبرات، مهم‌ترین عامل ترفیع جایگاه بندگان خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که رسیدگی به خلق خدا و امداد به بندگان خداست عامل کمال بندگی است، ادامه داد: نظام اسلامی در پاسخگویی مسؤولان به جامعه باید الگو باشد در حالی که سرکشی از مردم و محرومان در مسؤولان جایی ندارد و استکبارگری مدیران ارشد یک کشور، میراث شوم نظام سلطه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که منابع مادی و فرهنگی کشور باید در مسیر حل مشکلات جامعه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: قرارگاه مواسات و همدلی خراسان رضوی در پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری برای خدمت به مردم حاشیه‌نشین مشهد مقدس فعال شد که نباید برای آن پایانی تصور کرد.

وی به توزیع بیش از سه میلیون بسته معیشتی و سایر اقلام حمایتی در دوره فعالیت قرارگاه مواسات و همدلی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود که برای پیدا کردن خانواده‌ای محروم و مستضعف، نیاز به تحقیق و جست‌وجو باشد تا چهره فقر تز جامعه انقلابی و اسلامی از بین برود.

در ادامه این مراسم، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته بسیجیان در حوزه محرومیت‌زدایی، با بیان این‌که انسان در سختی‌ها محک زده می‌شود، اظهار کرد: ملت ما در سه دوره مبارزات انقلابی، دوران دفاع مقدس و دوران تحریم‌های ظالمانه آمریکا محک زده شدند که با مقاومت مردم بر همه این مشکلات پیروز شدند.

وی افزود: به اذعان بسیاری از جامعه‌شناسان و کارشناسان سیاسی، بهم پیوستگی و انسجام ملی مردم ایران در سایه هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، سبب تبدیل نظام اسلامی به الگوی کارآمدی در منطقه شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: الگوی کارآمدی نظام اسلامی به جهانیان ثابت کرد اگر ملت‌ها به معنویت پایبند باشند، هیچ توطئه‌ای از سوی هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند آنان را از مسیر خود باز دارد.

وی، مشارکت فراگیر مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه را نشان‌دهنده آینده‌ای روشن برای نظام و انقلاب دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم به درستی از اعتماد مردم به‌عنوان یک ودیعه ماندگار برای نظام و انقلاب، پاسداری کنیم.

سردار یعقوبعلی نظری نیز در تشریح اقدامات قرارگاه مواسات و همدلی خراسان رضوی، بیان کرد: توزیع هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه و ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط قرارگاه مواسات استان و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، اقدام شاخص این قرارگاه در دور جدید رزمایش مواسات و همدلی است که علاوه بر آن، بهره‌برداری از صدها پروژه ساخت مسجد، مدرسه، خانه بهداشت و مراکز فرهنگی در روستاهای محروم استان، دیگر اقدامات این رزمایش در این مرحله است.

وی افزود: پاسداران خود را در مصائب هم‌وطنان و همشهریان کم‌برخوردار شریک می‌دانند.

کد خبر 5253438

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مواسات کمک هزینه جهیزیه آیت الله علم الهدی غلامرضا سلیمانی سازمان بسیج مستضعفین ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا قطعی برق کرمانشاه شیوع کرونا گرگان اردبیل ایلام مصرف برق واکسن کرونا خشکسالی اراک یاسوج قرارگاه مواسات مواسات و همدلی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود

تین نیوز

با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه آهن تلاش هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان بر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن دورود - خرم آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه های مهم و راهبردی لرستان است اظهار داشت : این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به ویژه مردم خرم آباد است.

استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ و خم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت، افزود: طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه آهن تلاش هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

وی افزود: برای تامین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده است که می تواند به مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تاکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است