Web Analytics Made Easy - Statcounter

​واکسن برکت نخستین واکسن تولید داخل است که در روزهای پایانی ماه خرداد مجوز مصرف اضطراری دریافت کرد. البته واکسن برکت هنوز به صورت پرحجم وارد چرخه تولید واکسیناسیون عمومی نشده است. شرکت تولیدکننده واکسن برکت قرار بود در ماه تیر سه میلیون دُز از این واکسن به وزارت بهداشت تحویل دهد. اما عصر روز گذشته خبر از بین رفتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن برکت در خط تولید آن منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صبح دیروز از راه‌اندازی خط تولید دوم واکسن برکت خبر داده بود.

علیرضا راشکی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیستان و بلوچستان در حاشیه تزریق نخستین واکسن برکت در زاهدان گفت: ۲۸هزار دوز واکسن ایرانی کوو برکت توسط این ستاد به دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه نخستین تزریق واکسن ایرانی کوو برکت در زاهدان امروز انجام شد تاکید کرد: نخستین پایگاه تزریق واکسن ایرانی کوو برکت در سیستان و بلوچستان با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، خانواده شهدا، اصحاب رسانه و کادر درمان افتتاح شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره )در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی خط دوم تولید واکسن کوو برکت در روزهای آینده شاهد افزایش میزان دوز تحویلی توسط این ستاد به دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان خواهیم بود.

لازم به ذکر است که در این مراسم، تزریق واکسن ایرانی کوو برکت برای احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز معاون نماینده ولی فقیه در استان و خانواده شهیدان جهانزاده و سرحدی انجام شد. /رکنا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان واکسن برکت واکسن ایرانی کوو برکت سیستان و بلوچستان واکسن برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد

سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود ۲ هزار گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد