Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای تامین‌کنندگان دام کشور گفت: بیشتر گوشت‌های قرمزی که هم اکنون در بازار عرضه می‌شود، گوشت دام‌های مولد است که دامداران به زیان فروخته‌اند.

خبرگزاری میزان _ ایلنا نوشت: منصور پوریان در تشریح وضعیت عرضه و بازار گوشت قرمز، اظهار کرد: به دلیل عدم مانع‌زدایی از تولید و بروکراسی‌های دست و پا گیر، شاهد بحرانی‌تر شدن شرایط تولید و عرضه در بازار دام و گوشت قرمز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور ادامه داد: تصمیمات و عملکرد نامناسب مسئولان دامپروری کشور را به مسیری هدایت کرده است که مسیر خوبی نیست و انتهای آن از دست رفتن بخش مهمی از تولید و رسیدن به واردات با حجم بالا است.

پوریان دو نمونه از تصمیمات و عمکلرد نامناسب مسئولان در حوزه تولیدات دامی را عدم اجرایی طرح خرید حمایتی دام از دامداران و ممنوعیت صادرات عنوان کرد.

وی افزود: طرح خرید حمایتی مصوب شده است، اما مسئولان تصمیمی برای اجرای آن ندارند و در حال فرصت کشی هستند.

پوریان یادآور شد: اگر مجبور به واردات شویم هر کیلوگرم گوشت دام سنگین ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به کشور می‌رسد، در حالی حداکثر قیمت هر کیلوگرم آن از منابع داخلی ۱۳۰ هزار تومان است.

وی قیمت خرید هر کیلوگرم دام سنگین از دامداران را ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان و قیمت تمام شده را بیش از ۵۵ هزار تومان اعلام کرد.

پوریان گفت: همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم دام سبک از دامداران کمتر از ۵۰ هزار تومان است، درحالی که قیمت تمام شده آن بیش از ۵۵ تومان است.

به گفته وی؛ فاصله قیمت خرید و هزینه تمام شده تولید موجب زیان‌های سنگین دامداران شده است.

پوریان اظهار کرد: نتیجه زیان‌های سنگین دامداران افزایش عرضه دام‌های مولد است به نحوی که هم اکنون بیشترین گوشت‌های قرمزی که در بازار عرضه می‌شوند، گوشت دام‌های مولد است که دامداران به زیان فروخته‌اند.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور معتقد است؛ در حال حاضر دو راهکار پیش روی ما وجود دارد تا از زیان دامداران و ادامه بحران در این بخش جلوگیری شود، راهکار اول؛ اجرای طرح خرید حمایتی و راهکار دیگر باز کردن راه صادرات گوشت قرمز است.

بیشتر بخوانید: گوشت قرمز بر مدار کاهش نرخ

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: گوشت قرمز گوشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گوشت قرمز گوشت دام های مولد هزار تومان گوشت قرمز گوشت دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول