Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار، ظهر پنجشنبه در نشست شورای قضائی استان با مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به گلایه‌های مردمی نسبت به افزایش میزان سرقت‌ها اظهار داشت: در ارتباط با این موضوع که شورای پیشگیری از وقوع جرم باید در سطح استان یزد فعال شود شکی نیست و حتماً باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در ارتباط با لزوم اصلاح برخی قوانین گفت: این موضوع توسط نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود و تلاش می‌کنیم که ایراداتی که وجود دارد با استفاده از نظرات نخبگانی دستگاه قضا و ناجا برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: نکته بسیار مهمی که امروز باید به آن توجه کنیم این است که احساس امنیت به دلیل برخی جرایم امروز در جامعه کم شده است.

جوکار افزود: آمارهای سرقت در بین مردم به سرعت می‌چرخد و زمینه احساس ناامنی در بین آنها به وجود می‌آورد که اصلاً خوب نیست و مردم در فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی با نبود احساس امنیت بسیار سختی بیشتری پیدا می‌کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از مسئولان گلایه‌مند هستند گفت: باید کاری کنیم که این احساس امنیت در بین مردم بیشتر شود؛ شاید امروز امنیت در جامعه ما برقرار هست ولی احساس امنیت از آن بسیار مهمتر است.

وی با تاکید بر اینکه باید راهکار رفع این مشکلات به صورت عملی تدوین و تصویب شود گفت: یکی از مشکلات اساسی در کشور ما این است که هزینه جرم برای مجرمین بسیار پایین است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این هزینه نه تنها برای سارقان بلکه برای رانت‌خواران و زمین‌خواران هم بسیار پایین است گفت: وقتی فردی بداند قانون برخورد جدی با وی در صورت تخلف نمی‌کند، رغبت بیشتری برای انجام جرم پیدا می‌کند.

جوکار با بیان اینکه فسادها در سایه قوانین سست موجود شکل می‌گیرد گفت: این قوانین سست قطعاً باید اصلاح شوند ولی چه کسی باید مشکلات و راهکارهای رفع ایراد این قوانین را به نمایندگان بیان کنند؛ قطعاً قوه قضائیه و ناجا که به صورت مستقیم در آن دخیل هستند باید به نمایندگان این موارد را بیان کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه در طول یک سال گذشته جلساتی با این مسئولان در استان برگزار شده و از آنها خواسته شده که ایرادات قانون را بیان کنند گفت: تاکنون ایرادی به ما اعلام نشده؛ لااقل موارد را در قالب طرح بیان کنید که در مجلس پیگیر رفع آن باشیم.

کد خبر 5253598

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد محمدصالح جوكار ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه قطعی برق شیوع کرونا گرگان اردبیل ایلام مصرف برق خشکسالی شیراز واکسن کرونا مجلس شورای اسلامی احساس امنیت استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: هزینهٔ حج امسال، به نسبت حج گذشته ۳۰۰ دلار کمتر است، اما تغییرات اخیر نرخ ارز و تورم که در همهٔ کشورها وجود دارد، بر هزینه‌ها اثر داشته است.

سید عباس حسینی، در کنگرۀ عظیم حج تمتع که امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در حج امسال، حدود ۸۵ هزار و ۵۵۰ نفر زائر اعزام خواهد شد که هر کدام سفیر و نماینده هزار نفر از مردم کشور ایران خواهند بود. از استان اصفهان نیز ۶ هزار نفر به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

وی افزود: هدف ما این است که تا بتوانیم تعداد بیشتری از زائران را اعزام کنیم. تک‌تک عزیزانی که در این مسیر و برای تسهیل روند حج فعالیت می‌کنند، سعی کردند که با همکاری با دیگر کشورهای اسلامی بهترین هتل‌هایی که امکان اجاره آن توسط سازمان وجود داشت را هماهنگ کنیم تا آسایش برای حجاج فراهم شود. کیفیت اسکان را به نسبت سال گذشته افزایش داده‌ایم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: در حوزهٔ تدارکات نیز در مکه و مدینه، مطابق با ذائقه ایرانیان با استفاده از آشپزهای ایرانی تلاش خواهیم کرد که خدماتی در خور شأن زائران داشته باشیم.

حسینی، درباره رفت‌ و آمد زائران، تصریح کرد: در مورد حمل و نقل به شرایط سنی زائران توجه شده و حمل و نقل هواپیمایی جمهوری اسلامی مسئولیت انتقال حجاج را برعهده داشته و برای حمل و نقل برون‌شهری نیز از اتوبوس‌های جابه‌جایی ۲۴ ساعته زائران استفاده کرده‌ایم. سال گذشته با استفاده از قطار سریع‌السیر مکه به مدینه، زائران را منتقل کردیم تا خستگی راه را بر زائران کمتر کنیم.

وی گفت؛ هزینهٔ حج امسال، به نسبت حج گذشته ۳۰۰ دلار کمتر است، اما تغییرات اخیر نرخ ارز و تورم که در همهٔ کشورها هست، بر هزینه‌ها اثر داشته است.

او ادامه داد: همچنین امسال ۳۸۰ نفر از کادر بهداشت و درمان در ۲ بیمارستان در مکه و مدینه مشغول خدمت خواهند شد. شرایط سنی و جسمی زائران در نظر گرفته شده است. میانگین سنی زائران ایرانی، ۵۷ سال است. از حجاج جوان‌تر انتظار می‌رود که همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص مدیریت کاروان‌ها و روحانیون، اضافه کرد: ما بهترین نیروها را گزینش کردیم تا در راستای خدمت به زائران به کار بگیریم. در راستای جوان‌گرایی نیز همین همت را داشتیم و حدود ۴۰درصد از مدیران کاروان‌ها نسل جدید هستند و امیدواریم با حضور آنان، بتوانیم تحولی در حوزهٔ مدیریت کاروان‌های حج اعمال کنیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: برای فراگیری و آموزش موضوعات اجرایی، مراسم حج، احکام و مناسک، مقررات و قوانین کشور میزبان، همه باید در جلسات حضور یافته و آموزش ببینند تا در کشور میزبان دچار مشکل نشوید. درمورد مناسک، تحقیق و سوال کنید. با مطالعه به این سفر مشرف شوید تا با کوله‌باری از معرفت به کشور بازگردید. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟