Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سیدعباس صالحی دقایقی پیش در همایش ملی نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: این‌گونه همایش‌ها، غیر از اینکه تجلیل و تکریم شعائر بوده و بزرگان دین نیز بخشی از این شعائر هستند، زمینه یافتن راهی بهتر برای ادامه زندگی و مسیر روشن آینده خواهد بود.

او گفت: این مرجع عالی‌قدر با یک قرن حیات خالصانه، در وجوه مختلفی الگوی امروز و فردای ماست؛ ایشان هم در اخلاق علمی و هم در روش‌شناسی علمی و افاضات علمی می‌توانند الگوی علم‌شناسی ما قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید توجه کنیم که این بزرگوار و از این دست بزرگان همچنان در طول تاریخ حیات علمی و اخلاقی دارند و روش‌ها، منش و سیرت زندگی آنها الگوساز است.

صالحی بیان کرد: در حوزه افاضات، ابتکارات، نوآوری‌ها و دیدگاه‌های آیت‌الله العظمی حاج سیدمحمود حسینی‌شاهرودی، الگوهایی برای حیات علمی امروز و فردای ما وجود دارد و باید از این فرصت استفاده کنیم و الگوهای خود را بازسازی، بهسازی و پیرایش کنیم.

او افزود: بخش مهمی از زندگی انسان، حیات معنوی او است؛ گوهر زندگی یک انسان جوهر معنوی است، بزرگانی چون این مرجع عالی‌قدر، الگوهای معنوی معناشناسی و زندگی شناسی هستند و باید از این مهم استفاده کرده و معنای زندگی بهتر را بیابیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بخش دیگری از این‌گونه نکوداشت‌ها، باید به الگوهای اجتماعی بپردازد و با شناخت کامل این بزرگان، ویژگی‌ها و وجوه شخصیتی این بزرگان را الگوی زندگی اجتماعی خویش قرار دهیم.

صالحی بیان کرد: زندگی آیت‌الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی، همان‌گونه که فرزند آیت‌الله امینی تأکید داشت، از چندین ویژگی آراسته بود؛ در مراودات ایشان هیچ‌گونه تصنعی وجود نداشت و برخورد و ارتباطاتشان بسیار راحت و زلال بود. شخصیتی بی‌پیرایه و بی‌تکلف داشتند و عناوین برای این مرجع عالی‌قدر هیچ‌گونه تکلفی ایجاد نکرد.

او تصریح کرد: ایشان صاف و زلال بوده و دو چهرگی نداشتن و از ریا به دور بودند. این مرجع عالی‌قدر، در زندگی از اشاعه منیّت فاصله داشت و از تبلیغات و پروپاگاندا پرهیز می‌کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد:‌ وی سادگی، ساده زیستی و پارسایی واقعی را به همراه زهد مجسم در زندگی ۱۰۰ ساله خود، به‌صورت مستمر در ابعاد مختلف زندگی محقق کردند و در عزت این ساده زیستی زندگی کردند.

صالحی گفت: دست‌اندرکاران باید توجه داشته باشند که در برگزاری نکوداشت این مرجع عالی‌قدر، کارها به‌گونه‌ای باشد که با بیت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی هماهنگ بوده و نظر آنها را جلب کنند.

او افزود: بیت معظم این مرجع عالی‌قدر، ارشادهای بسیار مطلوب و مناسبی داشتند و در مسیر این راه به دوستان ما کمک و مساعدت داشتند که جای قدردانی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که نتیجه این‌گونه کنگره‌ها و همایش‌ها، دامنه وسیع‌تری داشته و بخش‌های گسترده‌ای از جامعه را نیز در برگیرد و ما نیز در برگزاری این نکوداشت، تلاش کردیم تا فرآیند عمومی‌سازی آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

صالحی گفت: نوشتن یک رمان در خصوص زندگی‌نامه این مرجع عالی‌قدر، تهیه نمایشنامه رادیویی از داخل خاطرات زندگی ایشان و تهیه مستند از جمله اقدامات در فرآیند عمومی‌سازی در حوزه این نکوداشت بود تا بتوانیم هرچه بیشتر و گسترده‌تر پیام کنگره را برای گستره وسیع جامعه و گروه‌های مختلف سنی نشر دهیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ اخلاق شاهرود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع عالی قدر حسینی شاهرودی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاوردهای علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

کد خبر 6089608

دیگر خبرها

  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب