Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:58:44 GMT

۵۳۶ واحد صنفی و اداره در کردستان بازرسی بهداشتی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۸۲۹۵

۵۳۶ واحد صنفی و اداره در کردستان بازرسی بهداشتی شد

دکتر جهانبخش یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه اقدامات نظارتی برفعالیت اصناف و ادارات ۱۹۰ کیلو گرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف کشف و  با نیابت قضایی ضبط شد.

وی افزود: با هدف کنترل سلامت مواد غذایی آماده،  ۱۶۵ واحد صنفی فعال در این زمینه مورد بازدید قرار گرفته و هفت نمونه مواد غذایی برای تایید سلامت نمونه برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت سنندج یادآور شد: در این بازدید ها ۲۵ واحد صنفی مختلف اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کرده و یک واحد نیز به علت تخطی از اجرای موازین بهداشتی پلمب شد.

یوسفی همچنین به پیگیری سه مورد شکایات مردمی از صنوف و ۲۱ مورد اخطار صادر شده در گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت در زمینه نظارت بر سلامت نان نانوایی‌های سنندج ۲ مورد نمونه برداری برای کنترل میزان نمک و عدم استفاده از جوش شیرین انجام گرفت.

وی ۴۲ مورد نمونه برداری از آب و انجام ۲۲۸ مورد تست کلر سنجی و همچنین نظارت بر شستشو و گندزدایی مخزن ذخیره ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آب خام فاز دوم تصفیه خانه سنندج را از دیگر فعالیتهای نظارتی بر اقدامات بهبود کیفیت آب شرب سنندج در سه روز گذشته اعلام کرد.

رییس مرکز بهداشت سنندج در زمینه برخورد قانونی با اصناف و مراکز خاطی هم اظهار داشت: در بازدیدهای صورت گرفته در این مدت مقدار ۲ هزار و۷۰۰ بسته پشمک تاریخ گذشته و۱۸۰ کیلو گرم انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و با نیابت قضایی ضبط و پس از سیر مراحل قانونی معدوم خواهد شد.

یوسفی به نمونه گیری ازبیماران مشکوک اشاره کرد و افزود: در سه روز گذشته  از ۲۰۳ شهروند سنندجی در مراکز ۱۶ ساعته سرپایی تست کرونا انجام شده است.

۷۰ هزار و ۷۹۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط  و زنجیره ای تشکیل داده است.

برچسب‌ها کرونا کردستان سنندج بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کردستان سنندج کرونا کردستان سنندج بهداشت و سلامت مواد غذایی واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی