Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری "العهد" لبنان، در این بیانیه آمده است: حل اختلافات امروز برای مردم لبنان بسیار بهتر از آن است که تشکیل کابینه به تأخیر بیفتد، چرا که این تأخیر موجب هدر رفتن فرصت‌هایی خواهد شد که شاید در آینده به دست نیاید.

این فراکسیون تأکید کرد، تحولات و نا امیدی موجود در فضای سیاسی لبنان، تسریع در تشکیل کابینه را ضروری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 البته این کار نه تنها برای احیای اوضاع بلکه برای جلوگیری از فروپاشی کامل ساختار کشور باید صورت گیرد.

فراکسیون وفاداری به مقاومت اعلام کرد: مصیبتی که لبنان بیش از یک سال با آن درگیر است، ثابت کرده دولت متزلزلی که در آن قوانین اجرا نمی‌شود و حقوق‌ها محفوظ نیست، دولتی است که نیروها و کشورهای غارتگر جهان را ترجیح می‌دهد تا سیاست‌های خود را در لبنان و در راستای منافع  خود به کار گیرند.

این فراکسیون از همه لبنانی‌ها خواست، عزم خود را جزم کنند تا دولتی قانونمند را پایه گذاری کنند که مانع فاسدان و غارتگران برای کشاندن کشور به مصیبت‌ها شوند.

لبنان از هفت ماه پیش شاهد بحران سیاسی ناشی از عدم توافق جریان های سیاسی برای تشکیل دولت آینده به ریاست «سعد حریری» است.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان روز ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی (اول آبان ۹۹) درپی رایزنی با جریان ‌های سیاسی پارلمان، سعد حریری را مامور تشکیل دولت جدید لبنان کرد اما اختلاف نظر جریان های سیاسی بویژه بین حریری و جریان ۱۴ مارس حامی اش از یک سو و نهاد ریاست جمهوری و  رئیس جمهوری و «جبران باسیل» رئیس جریان ملی آزاد لبنان از سوی دیگرو پافشاری هر طرف بر مواضع خود درخصوص نوع ترکیب کابینه از آن زمان تاکنون مانع از تشکیل دولت شده است.

رئیس جمهوری لبنان یکم خردادماه سال جاری در نامه‌ای به پارلمان این کشور از تاخیر در تشکیل دولت جدید انتقاد کرد و گفت: اکنون ثابت شده که (سعد حریری) نخست وزیر مامور تشکیل دولت ناتوان از تشکیل کابینه ای است که قادر به نجات و تماس سودمند با نهادهای مالی خارجی و صندوق‌های بین‌المللی و کشورهای کمک کننده به منظور تدوین برنامه کمک به لبنان برای نجات این کشور از وضعیت ناگوار فعلی باشد. او همه مهلت‌های معقول برای تشکیل دولت را نادیده گرفته است.

پس از این نامه تلاش های برخی دیگر از مسئولان بلندپایه و شخصیت ها و جریان های سیاسی برای نزدیک کردن دیدگاهها به منظور تشکیل دولت ادامه یافت که جدی ترین آن در حال حاضر ابتکارعمل «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان به شمار می رود.

برچسب‌ها سعد حریری لبنان میشل عون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعد حریری لبنان میشل عون سعد حریری لبنان میشل عون تشکیل کابینه تشکیل دولت سعد حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند